Korg Kronos? Namm 2011

Prijs al bekend? Dit moet toch wel een topper worden:halleluja

Hell no ...

attachment.php

Attachments

• kronos.JPG
    kronos.JPG
    18,7 KB · Bekeken: 56
Kan niet alle nieuws gewoon terug zelf door de leden op de frontpagina geplaatst worden zonder goedkeuring?
Dat was wel een tikkeltje gezelliger vond ik. Als er echt onozeliteiten tussenstaan kunnen die nog altijd door een mod gedelete worden.
Toch?

(Ga niet op de moderator wachten voor dit mogelijke nieuws ...)[/url]

Helemaal met je eens Maks, (... en om mezelf maar nog eens te quoten uit het eerste bericht.)
Het duurt zo veel te lang!!! Dit nieuws had allang op de voorpagina moeten staan.
(Net zo als de M-Audio Venom.)
Ik ben volwassen genoeg om eruit te halen wat ik belangrijk vind.
Het wachten op de moderator doet echt afbreuk aan het forum.

Hell no ...

attachment.php
De oasys koste 8000 euro(88) en 76 versie 7000 euro in het begin,je hadt nog niet eens de ms-20,de polysix,mod-7 die je moest bijbetalen,en dat zit standaard in de kronos,ssd vervangt de hard disk,dus geen mechanische of gekraste disken.
Dus de prijs voor dit monster is zeer schappelijk.

Mag ik een verzoekje doen? Een synth zonder endorsement van Jordan Rudess, ééntje maar dit jaar?
Bonuspunten als je er niet heel snel toonladders bij hoort spelen.

Wat me toch opvalt in al die video's die opdagen van de Korg Kronos is, dat er nooit meer gerefereerd wordt naar de Korg Oasys,bv ivm de AL-1 synthengine,want die was speciaal ontworpen voor de Oasys,alsook over de MOD-7 die ook alleen maar op de Oasys was terug te vinden en nooit in plugin heeft bestaan zoals de Legacy MS-20 en Polysix.
Het is alsof men liever heeft dat men heel de Korg Oasys tussenstap maar beter vergeet, vooral lijkt het erop dat de consument die een Korg Oasys heeft gekocht toch maar niet het gevoel zou mogen krijgen dat er nu een bijna hetzelfde en zelfs op bepaalde punten beter workstation is en dan ongeveer aan de helft van de prijs.
Met de Korg M3 en Radius werd er constant gerefereerd naar de Korg Oasys ;-)
Ze doen nu in die video's alsof dus alles echt nieuw is,zie maar als men het heeft over die AL-1 :-)
Maar blijft een goede zet aan die prijs volgens mij,geen enkel ander workstation heeft deze features aan deze prijs en
Roland heeft geen nieuwe MC of MV of Fantom G upgrade.

Kan niet alle nieuws gewoon terug zelf door de leden op de frontpagina geplaatst worden zonder goedkeuring?
Dat was wel een tikkeltje gezelliger vond ik. Als er echt onozeliteiten tussenstaan kunnen die nog altijd door een mod gedelete worden.
Toch?

+1...

http://www.novamusik.com/search.aspx?type=Manufacturer&keyword=35&mid=35

Vind ik wel erg meevallen.... Ik heb ooit mijn supernova 2 gekocht voor 4000gulden...dan is dit toch wel iets anders voor een klein beetje meer. en dat in een tijd waar een brood 2 euro 50 kost en een bloemkool 3.
En dat was de rackversie...

Zo duur? }:|

Ik denk dat er hier wel een flinke discussie te vullen is met apparaten die mensen te duur gekocht hebben. Ik heb nog steeds spijt van de Akai S5000, die was ook 4000 gulden. Drie keer aangehad...

On topic: Die 61-key zal wel iets van 2.500-2.600 euro gaan kosten. De euro-dollar verhouding klopt meestal niet helemaal...

61 toetsenversie omgerekend 2999 dollar = 2.272,14 euro....

Vind ik wel erg meevallen.... Ik heb ooit mijn supernova 2 gekocht voor 4000gulden...dan is dit toch wel iets anders voor een klein beetje meer. en dat in een tijd waar een brood 2 euro 50 kost en een bloemkool 3.
En dat was de rackversie...

Verkooprijzen worden in de USA meestal gegeven zonder sales-tax (BTW) dit scheelt van staat tot staat. Dus sowiso iets van 18-20% bijtellen

'k Gokte al een beetje op een prijs van €2999,- voor de 61keys.. Vergelijkbaar met de V-synth GT...

Best wel bruikbaar voor mij, maar ik denk dat ik verzuip in de mogelijkheden... Zou je ook de MS20 kunnen combineren met andere 'engines' ?

Ik vind het toch echt wel heel vet hoor. Jammer dat de mono/poly er niet in zit en de M1 en de wavestation, maar misschien komt dat bij de eerst volgende upgrade of kun je die er later bij kopen.
'k zat heel lang te twijfelen tussen een M3 en een Motif, maar ik denk dat de Kronos mn twijfel wel weg genomen heeft. Moet hem nog een wel eens echt bespelen natuurlijk. Zal nog wel even duren voor hij in de winkels staat.

de specs zijn in ieder geval geweldig van deze workstation. Maar ik wil hem eerst in de praktijk horen, als de soundkwaliteit gelijk is aan die van de korg M3, dan hoef ik hem toch echt niet voor die prijs.
Maar als de soundkwaliteit in de buurt komt van de Motif XS dan vind ik hem toch wel erg interessant worden :)

weer iets om uit te checken op de musikmesse :p

In die specs staat dat er meerdere VCO's VCF's en VCA's in zitten?

Zal wel weer marketing onzin zijn.

"Nu wordt u was echt pas schoon-onzin"

idd, als het echt die analoge zooi bevatte zou het met KOEIEletters er op staan en 3/4 van 't filmpje zou dáárover gaan...

Mag ik een verzoekje doen? Een synth zonder endorsement van Jordan Rudess, ééntje maar dit jaar?
Bonuspunten als je er niet heel snel toonladders bij hoort spelen.

+1

Ik weiger nog ipad apps te kopen als rudess het heeft gesponsord! Jammer genoeg heeft hij een geschiedenis met Korg en Kurzweil, maar ik begin echt zwaar Rudess-moe te worden! Zwaar overgewaardeerde speelstijl ook. (Jaja probeer het zelf maar blabla ;-)

Kronos vind ik verder zeer interessant ookal zijn de delen van de som op zich niet nieuw. What else is new. Ik hou hem in de gaten, en misschien kan ik m'n twee jaarijkse terug naar hardware lust er even mee stillen. Voorlopig hou ik het wel bij de legacy collection en de rest van de softsynths.

Bij LiveMusic staan ze alledrie op de website voor resp €2995, €3295, en €3495.

Blij te zien dat Korg weer met een normaal degelijk designs komt, itt de m3, m50, x50 en radius. Daarbij, zoveel mogelijkheden in 1 no-nonsense bak, echt wel ideaal voor live. Voor een iets leuker (oke, behoorlijk leuker) prijsje ga ik ervoor!

Wanneer zou ie in Nederland zijn?

Back