Reggae Theorie

V-synth

Stamgast
Hey allemaal.
Ik wil graag de Reggae Theorie leren.

Maar heb op internet niets gevonden over de chords en rythms.

Weet iemand waar ik de theorie kan leren ?

Vriendelijke Groeten V-synth

Maar heb op internet niets gevonden over de chords en rythms.
Dan zoek je niet goed.

Weet iemand waar ik de theorie kan leren ?
Je gaat er van uit dat er een hele set aan theorie omheen zit. Analyseer bestaande songs, van diverse tijdsperiodes. Kijk welke instrumenten er gebruikt worden, wat er gespeeld wordt, wat het ritme doet. Da's niet alleen luisteren maar ook schrijven, opnieuw luisteren, van tijd tot tijd op pause rammen en op langzamere snelheid afspelen als je de details niet goed kunt horen.

Zie ook http://acapella.harmony-central.com...favorite-B3-settings-for-Reggae&s=&perpage=20

Er zijn wel een aantal basics. Maar idd luisteren en analyseren is de beste methode.
Basics zijn: snare/rim op 3e tel, piano/gitaar chords op 2e en 4e tel. Orgel laag klavier offbeat dus steeds tussen de tellen in. Hoog klavier doet mee met de chords op 2 en 4. Er wordt ook veel begruik gemaakt van triolen. Zorg dat je bass een geheel vomt met de drums. Je drum en bass is de basis die al goed moet klinken zonder iets anders erbij.

Er zijn nogal wat stromingen in reggae, Oldschool, UK Roots, Dancehall, Bashment, Rocksteady, Ragga, Lovers etc, etc....

Oh ja en in Reggae heet een rythm 'Riddim'

Stelletje weirdo's
Voor de serieuse onder ons many thanks
Ik ben veel wijzer hiervan geworden

Groetjes V-synth

smoor, maak Jamaicaanse-stew, lach, draag rastakleurige-kleren en een hoedje en het zal vanzelf gaan

Prince Far I heeft anders wel de ultieme reggae / dub groove..

Veel naar luisteren dus..! :okdan:

Wat je ook veel in reggae tegenkomt zijn toetsenisten die ook de blazer partijen spelen, dit is eigenlijk een demo over een XP-50 en een Triton LE maar vanaf 4:30 tot 5:40 zit een voorbeeldje over verschillende variaties in de reggae muziek als toetsenist, vereist wel de nodige oefeningen maar zoals hierboven door de serieuze reacties al gezegd is veel luisteren, oefenen en proberen.

succes :peukie:

1114248944joint.jpg

zo´n sigaar erbij

Back