esi 4000 sample dump probleempje

hardhouseraver

Blablabla
Ik heb een probleempje met het verzenden en ontvangen van samples d.m.v. midi met mijn esi 4000, als ik iets wil verzenden of ontvangen met dat ding dan blijft ie op een gegeven moment hangen, de ene keer als ie 70 packages heeft ontvangen of verstuurd, dan weer bij 260, dan weer bij 2634, het is dus niet steeds op een punt. Nu weet ik wel dat het misschien handiger is om het via een scsi kaart te doen, maar die heb ik nu eenmaal niet in mijn computer zitten en staat voorlopig ook nog niet op het programma......
Ik heb het met zowel soundforge als met recycle geprobeert maar allebei hetzelfde probleem......
Misschien dat een van jullie een oplossing weet....?

ik heb nooit sampledump geprobeerd, maar voor ik scsi aan m'n pc had hangen gebruikte ik esi-win...ff naar op zoek gaan op internet...met je sampler ff een floppy formatteren, dan kun je steeds 1 sample tegelijkertijd op een floppy opslaan en die in je sampler laden...gaat een stuk sneller dan met midi denk ik

je kan een sample over max. 2 floppies spannen, dus een sample kan max. 2,88 mb of iets in die richting zijn

Origineel geplaatst door hardhouseraver
THX,
maar denk toch dat ik maar eens een scsi kaart moest gaan aanschaffen :)
geen onverstandige zet, ben ook blij dat ik dat gedaan heb :)

Wie helpt me uit de brand?

Wie helpt me uit de brand?

De bovenstaande link (http://www.simplydata.co.uk/ESi-Win) is verlopen, en ik heb het programma nog niet ergens anders kunnen vinden. Heeft iemand dit handige programma'tje nog ergens staan?

Groet,

Jonathan

esi-win

esi-win

Hopsaflopsa!

Attachments

• esi-win_0.10.zip
    755,7 KB · Bekeken: 111
Eey, leuk programmaatje ESI win, maar is het ook mogelijk om naar m'n Jaz drive hele directories te kopieren?
Ik heb de PC op de Jaz drive aangesloten, en de ESI 4000. Het lukt niet om via windows dingen naar de jaz drive te sturen, omdat EMU geformatteerd is. Via ESI-Win kan ik alleen samples naar het geheugen van de sampler sturen, en sample voor sample.

Origineel geplaatst door wokenangel
Eey, leuk programmaatje ESI win, maar is het ook mogelijk om naar m'n Jaz drive hele directories te kopieren?
Ik heb de PC op de Jaz drive aangesloten, en de ESI 4000. Het lukt niet om via windows dingen naar de jaz drive te sturen, omdat EMU geformatteerd is. Via ESI-Win kan ik alleen samples naar het geheugen van de sampler sturen, en sample voor sample.

Naar de sampler zélf kan je met esi-win alleen samples sturen, maar je kan banks importeren en exporteren
als je rechts klikt op de drives.
Ik heb de banks van een scsi-hd die aan de esi4000 is gekoppeld, kunnen exporteren naar mijn windows-pc.
Zo kun je ze ook importeren naar je Jaz drive volgens mij.
(Een en ander wordt ook in de handleiding van esi-win (slecht een 3 a 4 A4-tjes) beschreven.)

Suc6
Jos

Let op:

ESI-Win draait niet zo goed op Windows XP: zo werkt het Floppy gedeelte bij mij helemaal niet
( WEL onder Windows 98 )

Het programma wordt helaas niet verder ontwikkeld....

Back