mening gevraagd

wlinart

Nieuwkomer
hey,

dit is men nieuwste track. Kweet niet onder welke stijl dit geplaatst moet worden.
(iemand mss wel??).
Graag ook nog wat tips voor verdere afwerking.

grts,
Wouter

Attachments

• synth.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 73
tsja wat moet je hier nou over zeggen zonder het keihard af te kraken..
het is een soort eurotrance met hardcore invloeden.
ik vind de keuze van de geluiden niet goed.
verder mis ik overgangen wanneer er een synth bijkomt of stopt.
de volumes en de mix klopt ook nog niet veel van.

hopelijk kan je iets met deze opbouwende kritiek ;)

hey,

thnx, hier kan k iets mee. tis echt nog ma heel voorlopig ze, en tis n probeerseltje nie men echte stijl. en kben ook nog ma ne beginner he, kben nog geen half jaar bezig.

grts,
Wouter

Hoewel dit helemaal mijn stijl van muziek niet is, hoor ik wel dat er ergens potentieel in zit. Het zit alleen zeer ver verscholen. Er is nog heel wat waar aan gewerkt moet worden.

Enkele dingen off the top of my head:
- Ik merk dat je wat te hard in het rood gaat, waardoor er zeer onaangename distortion ontstaat. Vooral na ongeveer 1 minuut.
- Ik krijg geen volledig spectrum aan frequenties te horen. Probeer je geluiden wat meer in verschillende frequentiebereiken te zoeken.
- De drums komen te weinig door.
- Er mist dynamiek. Probeer mss wat filtersweeps of volumeveranderingen en dergelijke.

Tjah, wat kan ik hier nou over kwijt... eurodancetrance... not my cup of tea
't clipt een "beetje"? in ieder geval de leadsynth schiet in t rood.
Denk dat t tijd is voor een volgend probeersel inplaats van dit te gaan opleuken? En het is geen kwestie van alles f harder of zachter zetten... good luck

hey,

thnx, hier kan k iets mee. tis echt nog ma heel voorlopig ze, en tis n probeerseltje nie men echte stijl. en kben ook nog ma ne beginner he, kben nog geen half jaar bezig.

grts,
Wouter

Met typen ook zie ik ;)

(grapje: ik kon het niet laten)

Paul

tja...wat moet ik hieraan toevoegen.Ik krijg Flashbacks naar mijn FastTracker tijd (whoa! wat lang terug!) en ik heb oorpijn van de track (en dat had ik niet met mijn FT2 tracks)
Ik snap je gedachte achter de track, maar het is echt een heavy job om dit "op te leuken".

Tip, gebruik EQ, volume, effecten etc in je volgende tracks, want dit is echt een probeersel.

Ohja, er is een speciaal topic voor dit soort tracks :P

Je haalt voor het eerst echte muziek uit je computer, zo klinkt het.. Leuk! Lekker leren en doorgaan etc...
De stijl en smaak? tja, het klinkt erg 1995, maar dan slecht uitgevoerd.

Dus:
Veel proberen en testen en erachter komen hoe je effecten gebruik. Hoe je een betere mixage krijgt etc...

gogogo!

t lijkt of je die synth heel erg overweldigend wil laten zijn
waarschijnlijk omdat de rest nog niet dik genoeg is
dan voelt t wel lekker hard enzo
maar de balans is daardoor weg
je mag ook wat meer galm gebruiken
de kick is een beetje doffe klap tegen een oude boekenkast, daar zou ik een andere sample voor nemen
verder zou ik ook andere muziek maken, maar daar ga ik niet over :D
iig, knalle met die hap

De sound van België. De sound waar ik vroeger op via de E19 naar Antwerpen afzakte. Pokbeat ftw! :D
Die sound hoor ik er in verscholen, maar inderdaad je hebt nog een weg te gaan. Maar dat komt wel. Luister naar je eigen tracks, vergelijk ze met voorbeeldtracks waar je graag naar luistert. Luister naar de kritieken hier maar ook van je naasten. En dan opnieuw proberen, en nog eens, en nog eens. En slowly but surely kom je waar je wezen wilt.

ik wilde bijna door verwijzen naar een andere thread maar nee... :D
we zijn allemaal k... erm... ooit begonnen en idd blijven doorgaan en jezelf verbeteren...
verder zou ik ook andere muziek maken, maar daar ga ik niet over :D
juist wel... je maakt toch andere muziek of nie? 8D

Niet mijn genre... Toch geef ik feedback: je moet dringend je geluiden goed bewerken en selecteren, mixen, pannen, galm, etc. Distortie komt door de harde geluiden (kreeg pijn in mijn oren).

Natuurlijk hebben we bijna allemaal dit gehad toen de eerste DAW in onze handen hadden. Daarvoor is dit topic zeer geschikt.

hey,
thnx allemaal!!
degene die echt tips hebben gegeven vooral, de andere ik heb al gezegd dat ik nog maar juist ben begonnen.
comment die ik het beste heb onthouden: maak andere muziek. dat doe ik al, eigenlijk maak ik funk en soul. Maar af en toe kan ik het niet laten om fl studio te verneuken.

grts,
Wouter

Back