Clavia belooft nieuws op de NAMM 2011

Je hoort mij ook niet zeggen dat het iemands schuld is. In andere takken van sport wordt er wel normaal en betrouwbaar gecommuniceerd over de levertijd van nieuwe producten.

De Stage II betekent voor mij dat ik een significant andere live setup ga krijgen met andere mogelijkheden (ik gebruik nu de gewone Stage, m.n. de sampling voegt veel toe voor mij). Het zou wel prettig zijn als ik zou weten wanneer ik dat voor het eerst in kan zetten. Zeker voor dit soort bedragen.

Je hebt hier met 'de handel' te maken. Feedback is een goede winkel, maar voor een Stage stap je er niet meteen binnen. Daar zijn weer andere winkels voor. Die hebben zo-wie-zo andere marges en gaan dan vanuit de importeur een beetje voor. Ik vermoed dat Feedback in de tweede of derde koets zit, gezien het product. Dat is voor de klant wat langer wachten, maar wel goedkoper. Een ingewikkeld en sensitief gebeuren om hier goed wijs te zijn.

Wout

Kan ik me voorstellen. Kun je me tippen bij welke winkel ik het beste kans heb om hem snel te hebben?

Tonika Music in Groningen...heeft voorraad volgens de website

Of Oostendorp in Wezep. Daar heb ik destijds de 88 EX gekocht, die was er heel snel. Veel sneller dan ze bij Feedback konden leveren.

Vanavond de Stage 2 opgehaald...YESSS...wie heeft 'm al in NL???
a: wat een sounds...waanzinnig!!!
b: wat een gebruiksgemak...binnen 5 min nieuwe geluiden d'r in...RTFM gaat hier nog niet op!!!

Ooit van 1 april gehoord?
Electro serie heeft JUIST geen hammerfeel toetsen.
Schijnt voor een orgel niet zo lekker te werken.

Wout

van achter gezien ziet het plaatje op de Nordsite eruit als een Nord Electro, met de rondingen. Ik gok op een 73 weighted Electro3 (Wel saai en au voor de vingers bij het hammondspelen)

Dat zag ik ook, maar het lijkt me niet zo bijzonder. En ook waarom, want dan verkopen ze weinig Stage2, toch? Er blijft een prijsverschil. Maar ja, Clavia doet wel meer rare dingen.

Wout

Ik snap het ook niet zo. Waarom zou je een NE3 met pianoklavier kopen en geen ns2 76? Lijkt me een beetje overlappend allemaal.

Aangezien je er ook piano op kan spelen, waarom niet?

Ik denk dat er wel een markt voor is, nl. mensen die meer willen dan een Nord Piano qua features , maar minder dan een Nord Stage 2 (geen twee layers, geen analoge / digitale synthsectie) ... willen betalen.

Vet! Je kunt er wel die poten onder zetten.

Back