Het is opvallend stil hier in de cubase 6 thread
Heeft niemand die versie nog of is die zo gaaf dat niemand nog tijd heeft om te posten over cubase 6.
Ik ben verrast over de kwaliteit van cubase 6, ik gebruik het nu een aantal weken en ik vind de kwaliteit erg goed. Het is stabiel, en de nieuwe features zoals midi learn en die handige functies zoals; neem de belangrijkte parameters over voor quick controls van een vst, of die box met je meest voorkomende midi handelingen (zoals delete overlaps) links onderin zijn erg fijn.
Ook kwa audioalgoritmes ben ik blij nu. Die nieuwe elastic audio algoritmes zijn echt een enorme aanwinst. Elastic audio is enorm indrukwekkend vind ik in de praktijk, zowel kwa kwaliteit als snelheid van analyseren.
Ook ben ik super tevreden over het feit dat je nu de kleur instellingen meer zoals logic kan instellen, dus een donker project area. Dit is zeker als je langer achter cubase aan het werk bent een stuk fijner voor je ogen.
Loopmash 1 van cubase 5 vond ik al gaaf in de praktijk, maar wat ze met loopmash in cubase 6 gedaan hebben is gewoon helemaal geweldig. Wat een fantastische loop addon plugin. Al die nieuwe features gekoppeld aan een midicontroller maken het een performance vst van grote klasse. De leercurve is denk ik wel wat hoog voor de meesten, maar wat kan die plugin verdomd veel

.
Die nieuwe feature waarbij je noten afzonderlijk kan CC-en is grappig, maar dat zie ik in de praktijk niet zo gebeuren aangezien dat alleen maar werkt bij specifieke plugins en presets. Leuk idee, maar dat had gewoon voor alle vsti's moeten werken. Maar goed, het is een eerste versie dus wie weet wat dat in cubase 7 gaat doen.
Of te wel, ik ben erg tevreden en vermaak me prima met cubase 6