Welke aankopen staan er voor jou in 2011 nog in de planning?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Na aanschaf van m'n API-2500 en m'n SSL Alpha Channel is m'n GAS (Gear Acquisition Syndrome) bijna onder controle, voor mij staat voor 2011 nog op de lijst

1x extra SSL Alphachannel, zodat deze ook stereo in m'n mastering chain kan
1x SSL X-Patch om al m'n outboard lekker flexibel via 8 in/outs op m'n MR816 te kunnen patchen
1x API-5500 EQ, samen met de 2500 toch wel de "golden combo" voor mastering

bronnen heb ik verder meer dan voldoende, plugins ook in overvloed.
Ben benieuwd naar jullie lijstje

Mijn GAS is ook bijna onder controle. Wel een raar gevoel eigenlijk...

Wat er zeker nog binnenkort bij komt zijn 4 basstraps en een nieuw studiomeubel (als dat telt voor dit lijstje, want het is geen gear...)
Wat nog niet zeker is, maar waar ik wel naar zit te kijken (en dat voorspelt meestal weinig goeds voor mijn bankrekening...) is een Elektron Machinedrum of DSI Tempest.
En het jaar is nog maar pas begonnen. De Messe komt er aan en daar zullen wel weer een boel nieuwe dingen voorgesteld worden die bovenstaand lijstje langer maken.

Of heb ik die GAS dan toch niet onder controle? :engel:

Synton Fenix II (2x), Fenix sequencer, 4 Ikea Rast, 19" profiel, DIY buffered multiples (evt. met een offset attuenator) en div. CGS/Ken Stone DIY euro/frac modules :)

Geen aankopen, maar een hoop verkopen. Heb besloten om geheel op de software over te gaan. Heb mooie en goede apparaten in mijn bezit gehad, maar het was uiteindelijk de software waar ik het mee afmaakte.

Ik blijf wel gebruik maken van de Ti, maar dat is eigenlijk ook gewoon software.

API The Channel Strip (2 keer)
Een Alesis Andromeda.
Nog een Milennia STT1.

die heb ik voorlopig op mn lijstje staan.

er komt dit jaar nog bij:

- enhancer (bbe sonic maximizer)
- een of andere compressor al dan niet zelfbouw
- Parametrische Equaliser, nog geen idee welke
- flightcase
- 2de patchbay, andere raakt vol
- KABELS
- synth nummer 3(dit keer een met toetsen)
- multi-effecten.

Ik denk luiers.. heel veel ook. En plastic speelgoed wat herrie maakt.

En misschien 'n MPC500.

Mijn Nord Stage 88 verkopen, een Nord Stage 2 in de plaats.

Midden van dit jaar een custom stepped Sontec mastering EQ :luv:.

Mijn PC is aan vervanging toe, net als dat de KRK speakers naar een nieuwe eigenaar willen sinds ze weten dat er waarschijnlijk Genelecs zullen komen.
Ook zal er dit jaar een x0xb0x in huis gehaald worden met dikke mods.
Verder heb ik mijn Fast Track verteld dat hij wellicht plaats moet maken voor een nieuwe interface (waarschijnlijk een projectmix oid) en komt er nog een compressor in huis.

Al met al een aardige verbouwing.

Dit jaar wil ik de volgende gear gaan aanschaffen:

- Elektron Octatrack
- Moog voyager RME + VX351 + VX352 + CP251 (of toch een leuke 5U modular :D)
- Moogerfooger phaser
- Schippmann Ebbe und Flut
- 2 channel bandrecorder
- Als het budget het toelaat een upgrade vanaf krk rp8 :D

Een semi acoustische gitaar, een alt- of sopraan sax misschien een dwarsfluit, eventueel nog een basgitaar en mogelijk een Hammond L100 om eens te proberen voor de gein.

En als het er nog vanaf kan een Gibson hollow body jazz gitaar oid.

Verder staat op het lijstje, niet perse voor dit jaar ofzo, een Nord Electro keys of Pianet T of Fender Rhodes, ik ben er nog niet uit, een wurlitzer zou ook helemaal te gek wezen.

-Analogue Solutions Telemark
-Akai Synthstation 49/ Alesis Studiodock

Ik zie helemaal geen mooie oude analoge troep in jullie lijstjes staan.

Ik ben al jaren op zoek naar 'n Korg Trident.. maar heb de hoop 'n beetje opgegeven.

Voorlopig ben ik ff klaar met kopen!

Het enige wat ik binnen 1 of 2 jaar wil kopen is een studer 24 track tape recorder..

Kan wel melden dat ik ook nog wel een Steiner Parker Synthacon op m'n verlanglijstje heb staan, maar die zijn zo zeldzaam en duur en dan meestal ook niet meer in nieuwstaat dat de hoop om er ooit één te vinden praktisch o,o is.

Een MBase, een analoge drumsynth zoals een Synare, Syncussion of Simmons en misschien nog een discreet monofoontje als het echt meezit.

nieuwe monitors: krk rp6 g2
heel misschien een Jaspers rek ipv de tafel die er nu staat.
reeds gekocht dit jaar: nieuwe pc en geluidsinterface
en morgen ga ik om een Nord Lead 1

Een MPC voor bij mn 60, twijfel tussen een 2k of 3k.

Back