3,000 euro over voor studio: Wat zou jij doen?

Ik ben nou wel compleet hoor:D
kan nu alle kanten uit en heb voldoende speelgoed:okdan:

ik hou het gevoel dat je vriendin er een beetje bekaaid afkomt.
heb je niet een paar tientjes over? koop anders voor haar ook wat speelgoed.

ach. ik weet nog wat speelgoed voor vriendinnen, is nie duur en ze zijn er heeeel blij mee (en je kunt ook wat langer in de studio blijven hangen ze vermaken zichzelf wel) :P;)

Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt aan iedereen gedacht! :okdan:

Als iedereen niet aan zichzelf denkt hoef je niet meer zelf te denken.

Het andere topic is eindelijk op slot, dus dan kan ik hier verder:

Heb vandaag m'n MOOG Voyager Electric Blue opgehaald bij de Musicstore in Keulen, heb gelijk nog even een AKG 701 meegenomen en net even lekker 2 uurtjes wezen freaken. Wat is die Voyager VET zeg. Zelfs droog klinkt alles al zoooooo enorm dik :D helemaal top.

ik moet nu alleen een strategy gaan verzinnen voor m'n interfaces want heb nu redelijk wat gear om aan te sluiten:

Ik gebruik de Steinberg 816 nu als ASIO interface en heb de 828MK3 via de ADAT poort hierop aangesloten.

dit geeft me op 44.1 / 48khz 6 mono kanalen of 3 stereoparen (de Steinberg deelt de spdif poorten met ADAT, dus gebruik je coax spdif IN/OUT, dan ven je een stereopaar (7/8) op de ADAT kwijt...)

of op 88.2/96Khz 2 stereo paren (4x mono)

de Steinberg zelf heeft 8 analoge inputs (de MOTU 10)
Ik ga morgen nog eens goed luisteren naar het verschil in converters tussen de 828MK3 en de 816 en draai dan misschien de boel wel om (dus 828MK3 als ASIO en 816 als extender) voordeel is dan dat ik 8 mono of 4 stereo kanalen de MOTU in kan sturen via ADAT EN tevens nog spdif kan gebruiken voor de external FX van m'n Lexicon MX200

ik kan dan altijd nog de Steinberg DAC inzetten in Wavelab voor mastering.

ik zit te twijfelen om bij m'n volgende project over te gaan naar 96khz. aangezien een aantal mensen toch wel aangeven dat dit een wat zachter hoog met zich meebrengt. een aantal anderen geven aan dat 48khz dit effect ook al enigzins heeft en weer anderen dat de samplerate conversie naar 44.1 alles toch weer te niet doet. Zelfs 88.2 als exact het dubbele van 44.1 schijnt niet zaligmakend te zijn.

Tevens doet de Virus Ti USB het alleen op 44.1 / 48 en daarboven dien ik de analoog outs te gebruiken. Kortom keuzes maken.

Als Cubase nou eens met een multi client driver zou komen, dan had ik best of both worlds: en de Steinberg DAC en de inputs optimaal gebruikt.

Maar ja, je kan niet alles hebben

... wat je nog aankoopt of al hebt van gear was voor mij na het beluisteren van enkele van je nummers op je site niet echt meer belangrijk...

... prima remix van "Oceans Apart"

Ga gewoon zo verder man

Pincher P.

ThnX :okdan:

heb nu "rust in de kont" zeg maar :D

Net even de Voyager door de delay van de Powercore gehaald, dat is ECHT Trance heaven 8~ Je zou daar solo al 7min mee vol kunnen phreaken :okdan:

Je bent bekent met het woord recessie? :P

Of het woord 'voedselbank'?
Echt heel wat anders dan 'filterbank', heb ik me laten vertellen... :erm:

Die ga ik vandeweek maken
eerst even zorgen dat alles werkt en alle external instruments e.d. net zijn gemapped.

Ben nu ook wel compleet :okdan:
nu ff het spul goed leren kennen door een aantal producties te remixen en dan aan de slag met nieuw spul.

De Voyager = een reiziger :D (was wel een leuke (on)bewuste woordspeling)
Heb genoeg van de wereld gezien voor m'n werk. ga echt niet meer zonder reden tijd verdoen in hotels en vliegvelden.

En ik ben veels te nuchter voor "soulsearching" sabbatical achtige zaken in India e.d. Een weekend afzonderen in m'n studio met natje en droogje is voor mij veel "heilzamer" :duivels:

Ben nu ook wel compleet :okdan:
nu ff het spul goed leren kennen door een aantal producties te remixen en dan aan de slag met nieuw spul.

De Voyager = een reiziger :D (was wel een leuke (on)bewuste woordspeling)
Heb genoeg van de wereld gezien voor m'n werk. ga echt niet meer zonder reden tijd verdoen in hotels en vliegvelden.

En ik ben veels te nuchter voor "soulsearching" sabbatical achtige zaken in India e.d. Een weekend afzonderen in m'n studio met natje en droogje is voor mij veel "heilzamer" :duivels:

Wat doe je van werk? Ik wil dat ook doen! :P

Back