[electro] Werkje in uitvoering: This!

Mjam...vette sounds. EBM meets Skizzo?. :P

Een iets sterkere melodie zou ik nog wel fijn vinden, maar die groove...mjam nogmaals.

Cool zeg.

De bassdrum mag wat mij betreft nog wel iets meer laag hebben. Kan je hem niet layeren met een 808 kick?

De hoofdbassmelodie heeft het qua sound nog niet helemaal naarmate de track wat voller wordt. Kijk bijvoorbeeld eens of je hem kan dubbelen; één track geprocessed voor het laag en één voor het mid. Die vervolgens samengevoegd en samen door een compressor met de juiste attacksettings.

De rewindbreak vind ik te gek!

Dank voor reacties en tips. Ik vind zelf dat er nog meer variatie moet komen in de stukken buiten de breaks om.

Rob, de kick is een 808 gelayerd met het mid van een DR220e. Zal nog eens kijken of ik iets meer sub van de 808 erin moet draaien.

De baslijn is gelayerd, maar ik kan daar nog met EQ wel het een en ander aan sleutelen. Bovendien heb ik ze allebei afzonderlijk gecompressed, dus ik ga eens kijken om die beide door één compressor te gooien.

inderdaad, de bassdrum mag wel wat zwaarder, maar verder echt een lekker nummer! niet meer al te veel aan sleutelen verder, er zit meer dan genoeg afwisseling in.

Ik vind 't nix. Leuk die hihatjes maar wat meer overall groove is wel gewenst. Tzit 'm in je geluiden/samples en arrangement is cheesy.
Kick doet t 'm niet voor mij. Een layer erop word ie alleen maar kutter van. En met xtra sub houd ie nog steeds al die nare punch... (wat niet te EQen valt)
Dan heb je de drums in zijn totaliteit die dus zouden kunnen bouncen met je kick. gewoon door een nette mix.
In ieder geval ook wat saturation oid op die bass misschien?
Just a headsup. Keep it up!
Grtz

Back