Korg X50 beat vervangen

ano040425

Gedeactiveerd account
Hallo,

Ik heb op dit moment een Korg X50, welke ik ga vervangen door een analoge polysynth. De enige klanken die ik er in principe uithaal met mijn band zijn synthklanken, en dat doe ik liever met een analoog gecombineerd met mijn Blofeld.

Ik gebruik hem echter ook sporadisch om een beat af te spelen. Dit kan zo'n analoog natuurlijk niet overnemen. Ik zoek dus naar een alternatief hiervoor, voor een laag budget, want na het kopen van die nieuwe synth zal er niet veel overblijven, en als student is sparen ook erg lastig.

Ik heb na verkoop en aankoop:
Kurzweil PC3x
Waldorf Blofeld
Analoge polysynth
Laptop met Ableton + Presonus Audiobox. De laptop is echter al ouder en niet echt stabiel. Lijkt me live dus riskant...

Alternatief zal dus een extra sampler of drumcomputer o.i.d. zijn. Hebben jullie enig idee wat ik hiervoor zou moeten nemen?

Upgrade je Blofeld zodat 'ie ook samples af kan spelen.

Hmm, dat zou wel eens iets kunnen zijn. Is het daarmee ook mogelijk om je eigen samples te gebruiken, en dan bijvoorbeeld een sample van twee minuten o.i.d., of is deze echt bedoeld voor korte samples, om te bespelen zeg maar, m.a.w. kan ik de hele beat opnemen en erin knallen, of moet ik daarmee de interne arpeggiator gebruiken? 't Wordt me op de site niet echt duidelijk.

misschien een mpc500, zon klein roland sp ding of iets dergelijks? Wat is je budget?

Budget... tjah, zo min mogelijk. Wat ik al zei, als student is sparen lastig natuurlijk, en van de verkoop van de X50 zal ook weinig overblijven. Die Roland SP's heb ik inderdaad ook al aan zitten denken.

Laten we voor het gemak maar even €200 budget zeggen.

Ik weet niet wat die sptjes tweedehands doen maar lijken mij wel geschikt voor wat jij er mee wil doen, ze hebben volgens mij alleen maar 4 tracks maar daar kan iemand met zon ding vast wel wat duidelijkheid scheppen.

Is het daarmee ook mogelijk om je eigen samples te gebruiken

Da's het idee. Ik zou geen real-time timestretching e.d. verwachten.

en dan bijvoorbeeld een sample van twee minuten o.i.d.

Als die in het geheugen past, waarom niet? Samplers zijn samplers :). Je krijgt 60 MB; daar moet je 2 minuten makkelijk in krijgen. De vraag is wel even of je dan die sample kunt triggeren en er dan klaar mee bent (one-shot) of dat je 'm continu ingedrukt moet houden. De editor ondersteunt gewoon plain old .wav files.

Maar een beat van 4 of 8 maten is echt wel klein genoeg :)

Da's het idee. Ik zou geen real-time timestretching e.d. verwachten.

Als die in het geheugen past, waarom niet? Samplers zijn samplers :). Je krijgt 60 MB; daar moet je 2 minuten makkelijk in krijgen. De vraag is wel even of je dan die sample kunt triggeren en er dan klaar mee bent (one-shot) of dat je 'm continu ingedrukt moet houden. De editor ondersteunt gewoon plain old .wav files.

Maar een beat van 4 of 8 maten is echt wel klein genoeg :)

Dat is geweldig! Precies wat ik zocht.

Ingedrukt houden is niet zo'n punt, sustainpedaal + linkervoet.
:slotje:

Back