de juiste drumcomputer ?

vale

Ingeburgerd
:doei: Geachte ...

Ben zinnens drumcomputer te kopen, allee, moet er een aanschaffen.
Ben tr 606 op het oog, maar ben ook al enkele 707 tegen gekomen.

Ben op zoek naar vrij basic drumcomp maar zou hem toch tijdje moeten beziggen.:{

Ben ik op goeie weg met deze 2 apparaten ? of toch maar beter iets anders.
Klein detail is wel dat ik ni over de grote financiele middelen beschik (platen draaien u see) :dj:

Zou er mij iemand deskundig kunnen bijstaan of iemand die goeie deal weet ? :confused:

Hou van analoog al weet ik dat ik voor eindprodukt midi zal moeten gaan.

So feel free to educate me

Vincent Vale

Ah ja, genre, elektro, underground techno, wave, acid.

of course u are right, maar ben maar leek, en beetje bleek.
Daarnet had ik thread gezien waar uitleg stond hoe maken,
maar welke thread was dat of kan je me helpen. :confused:

Toch al viendelijk dat je op zo'n vroeg uur nog zo hulpvaardig bent.

Vince

Voor wat voor type muziek wil je hem gaan gebruiken? Electro? HipHop? Acid?

Re: Boss

Re: Boss

Origineel geplaatst door OnAcid
...Ik geloof dat de DR-660 ook interessant is...

loik machientje idd... veel drumkits, 808, jazz, metal... ik meen iets van over de 300 sounds (incl. basssynth)
naast de stereo out ook 2 individuele outputs (assignable naar elk drumgeluid). verder zit er nog reverb en chorus in.

voor wat ie 2e hands nog waard is een zeer goede prijs/prestatie bakkie dus... :)

...The Shamen had er zelfs een nummer over... :D

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Voor wat voor type muziek wil je hem gaan gebruiken? Electro? HipHop? Acid?
Sorry, niet goed gelezen...

Een 606 is leuk voor electro en goedkoop. Als ie individuele uitgangen heeft is ie echt wel bruikbaar voor electro. Een mini 808.

Met een 606 en een 707 ben je denk ik te beperkt qua geluiden, het kan natuurlijk en misschien wil je wel perse die originele roland schatjes maar idd, vertel eerst eens ff duidelijk wat je precies wilt doen, wil je het echt zooo basic?
Anders kan je bijv. voor een leuke prijs ook een Korg electribe of Yamaha RM1x kopen waarbij je een aardig breed scala aan drumkits, en ook meteen andere geluiden hebt en waarmee je meteen veel meer kan.

Ik vind anders een Roland R-8 ook niet verkeerd, misschien niet zo geschikt voor dance en techno maar voor 'gewone' pop en rock toestanden heel goed. Prijzen hiervan schommelen blijkbaar, soms zie je ze voor ongeveer 150 EUR soms het dubbele. En kan desgewenst nog uitgerust worden met extra geluidskaartjes (deze zijn meestal wel prijzig).

Misschien is het wat voor jou

Stijl is elektro, techno, mainly detroitstuff.
Zou grotendeels ermee in studio meewerken.
Wil liefst platen maken voor ze zelf te mixen als dj,
maar af en toe live sluit ik niet uit.

Over 606, ben er spijtig genoeg juist naast gegaan voor hem te kopen, net te traag met bieden

Aks iemand interessante 2e hand drumcomputer ziet,

please let me know

Vale

:halleluja

Back