Thoraval
Ouwe rot
Eindelijk getekend, mn contract bij nieuwe baan: ik ga een hoop meer verdienen en hou na de aftrek van mn vaste lasten een hoop over *blei* 
Nu ik al toch wel een tijd bezig ben met muziek, en de laatste tijd met de electronische productie kant ervan, heb ik besloten binnen korte tijd veel leuke apparatuur aan te schaffen
Een luxe waarvan ik weet dat sommige van jullie dromen, en ik zeker ook tot voor kort dus... Maar ik zit in een grote verleiding welke ik jullie zal proberen uit te leggen waarna ik jullie om, al dan niet op ervaring gebasseerd, advies vraag. Belangrijke achtergrond info is, is dat de financiele achtergrond 100% vast ligt, contract ligt er en noch ik noch mn baas komt dr onder uit. Ook belangrijk is, is dat mijn ervaring met muziek (in bands spelen (al dan niet succesvol
) piano solo, draain in clubs) dusdanig groot is dat ik weet dat ik de komende jaren hier nog echt mee bezig ben en dat ik me echt wil gaan richten op electronische muziek productie.
Nu het probleem: ik ben zeer sterk geneigd om in 1 keer een hele bups aan te schaffen wat in totaal misschien niet zo veel lijkt, maar om het in 1 keer te kopen...tjah dat is nog al wat, zeker omdat ik nu alleen nog "maar" dj gear + mpc1000 + ER-1 heb staan, en verder nog maar weinig ervaring heb met vooral (af)mixen en routen. Hoe ik dit wil gaan fincancieren is als volgt: een lening. Deze kan ik hoe dan ook afsluiten. Maar is dit wel "verantwoord"
Het id is om een mengpanneel, set monitors, extra drumcomp, 2 synths, usb rec interface, sampler en wat randapparatuur te kopen. Welke dingen ik op het oog heb doet er voor jullie even niet toe, ik weet na 2 jaar lang alle blaadjes lezen en proberen in winkels, zónder over het geld te kunnen beschikken, welke gear ik ongeveer wil hebben. Ik weet dat de dingen die ik op het oog heb van goeie kwaliteit zijn (mengpanneel twijfel ik nog ...daar start ik zo een topic over) en dat ze kunnen wat ik ervan eis. Toch knaagt er iets aan mijn geweten al kan ik niet precies verwoorden wat. Duidelijk is dat het voor iemand met zo weinig apparatuur een grote stap is, je gaat van bijna niets naar een redelijk semi-thuis-prof studio
Mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie ervaring met het in een keer kopen van een heleboel gear en zo ja deel deze dan met mij
Is het echt heel erg tegengevallen en heb je alles binnen een half jaar verkocht? Heb je je ambities overschat? etc... elke vorm van advies is welkom
En ja, I'm lucky dat ik me deze luxe vraag kan veroorloven...

Nu ik al toch wel een tijd bezig ben met muziek, en de laatste tijd met de electronische productie kant ervan, heb ik besloten binnen korte tijd veel leuke apparatuur aan te schaffen
Een luxe waarvan ik weet dat sommige van jullie dromen, en ik zeker ook tot voor kort dus... Maar ik zit in een grote verleiding welke ik jullie zal proberen uit te leggen waarna ik jullie om, al dan niet op ervaring gebasseerd, advies vraag. Belangrijke achtergrond info is, is dat de financiele achtergrond 100% vast ligt, contract ligt er en noch ik noch mn baas komt dr onder uit. Ook belangrijk is, is dat mijn ervaring met muziek (in bands spelen (al dan niet succesvol
) piano solo, draain in clubs) dusdanig groot is dat ik weet dat ik de komende jaren hier nog echt mee bezig ben en dat ik me echt wil gaan richten op electronische muziek productie.Nu het probleem: ik ben zeer sterk geneigd om in 1 keer een hele bups aan te schaffen wat in totaal misschien niet zo veel lijkt, maar om het in 1 keer te kopen...tjah dat is nog al wat, zeker omdat ik nu alleen nog "maar" dj gear + mpc1000 + ER-1 heb staan, en verder nog maar weinig ervaring heb met vooral (af)mixen en routen. Hoe ik dit wil gaan fincancieren is als volgt: een lening. Deze kan ik hoe dan ook afsluiten. Maar is dit wel "verantwoord"
Het id is om een mengpanneel, set monitors, extra drumcomp, 2 synths, usb rec interface, sampler en wat randapparatuur te kopen. Welke dingen ik op het oog heb doet er voor jullie even niet toe, ik weet na 2 jaar lang alle blaadjes lezen en proberen in winkels, zónder over het geld te kunnen beschikken, welke gear ik ongeveer wil hebben. Ik weet dat de dingen die ik op het oog heb van goeie kwaliteit zijn (mengpanneel twijfel ik nog ...daar start ik zo een topic over) en dat ze kunnen wat ik ervan eis. Toch knaagt er iets aan mijn geweten al kan ik niet precies verwoorden wat. Duidelijk is dat het voor iemand met zo weinig apparatuur een grote stap is, je gaat van bijna niets naar een redelijk semi-thuis-prof studio
Mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie ervaring met het in een keer kopen van een heleboel gear en zo ja deel deze dan met mij
Is het echt heel erg tegengevallen en heb je alles binnen een half jaar verkocht? Heb je je ambities overschat? etc... elke vorm van advies is welkomEn ja, I'm lucky dat ik me deze luxe vraag kan veroorloven...