in een keer een hele hoop gear: lening

Als je toch genoeg verdiend kun je ook een dag minder in de week gaan werken.
Scheelt wel qua geld maar is superrelaxed.

En we hebben het er al vaker over gehad. Lenen is lijden.
Tegenwoordig wordt het consumeren je bijna opgedrongen. Je MOET dingen kopen anders tel je niet meer mee.

Dan zou ik zeggen, doe daar niet aan mee en luister naar onze goede raad. :)

Re: in een keer een hele hoop gear: lening

Origineel geplaatst door REEDS
Mijn vraag aan jullie is dus, hebben jullie ervaring met het in een keer kopen van een heleboel gear en zo ja deel deze dan met mij :) Is het echt heel erg tegengevallen en heb je alles binnen een half jaar verkocht? Heb je je ambities overschat? etc... elke vorm van advies is welkom

dit heeft natuurlijk vrij weinig met de lening zelf te maken, maar met de nauwkeurigheid van je gear uitkiezen, en zoals jij dat lijkt blijken zit dat wel snor :geslaagd: dus waar ben je dan nog onzeker over? Ga ervoor !

Groeten Mike

en ja ik ben stinkend jaloers, maar waarschijnlijk zit ik volgend jaar in de zelfde situatie 8~

Ik zou het ook niet doen. ik zou ook alles beetje bij beetje kopen puur en alleen om elk apparaat van binnen en buiten te leren kennen. ook is het erg fijn als je voor een nieuw apparaat aan het sparen bent en je bent er met het geld, hem te kopen en dan dagen achter je niewe aanwinst te zitten! :)

Ok dankjullie voor alle reacties ik heb er echt veel aan :) lang leve het synthforum...

Maar belangrijk om te weten is dat de lening die ik sluit erm waarschijnlijk particulier gaat worden namelijk bij errrrr... : rolleyes : mn ouders en dat ik daar geen rente over hoef te betalen. Ok, ik weet ik ben verwend maar het is minder dan het lijkt, ik betaal bv huur om thuis te kunnen blijven wonen...etc en omdat ik deze baan ook heb (aan)genomen om juist al het geld wat ik kan sparen uit te geven aan gear... de vraag gaat er meer om alles in 1 keer of mezelf weten in te houden en de inkoop over een jaar spreiden, kopen doe ik toch wel.

Trouwens de baan is 100% vast en het contract ligt zo dat mn werkgever er niet onderuit kan...dus daar hoeven jullie geen rekening mee te houden, jullie hoeven er alleen maar jaloers op te zijn ;) En het bedrijf gaat voorlopig ook niet failliet, die zekerheid heb ik allemaal.

Een dag vrijnemen gaat niet want het is echt een 40 uur werkweek... volle baan dus ;)

Re: Re: in een keer een hele hoop gear: lening

Re: Re: in een keer een hele hoop gear: lening

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
dit heeft natuurlijk vrij weinig met de lening zelf te maken, maar met de nauwkeurigheid van je gear uitkiezen, en zoals jij dat lijkt blijken zit dat wel snor :geslaagd: dus waar ben je dan nog onzeker over? Ga ervoor !

Groeten Mike

en ja ik ben stinkend jaloers, maar waarschijnlijk zit ik volgend jaar in de zelfde situatie 8~

hihihihihih :X:engel:

Ik weet dus ook nie techt waarom ik er onzeker over ben, er knaagt gewoon iets ;)

Trouwens de baan is 100% vast en het contract ligt zo dat mn werkgever er niet onderuit kan...dus daar hoeven jullie geen rekening mee te houden, jullie hoeven er alleen maar jaloers op te zijn ;) En het bedrijf gaat voorlopig ook niet failliet, die zekerheid heb ik allemaal.

Een dag vrijnemen gaat niet want het is echt een 40 uur werkweek... volle baan dus ;)

reken maar dat je baas je zo afragt dat je geen puf meer hebt om muziek te maken als je thuiskomt..bekend verschijnsel..heb je eindelijk geld om van alles voor je studio te kopen, heb je geen energie en tijd meer :duivels:

Origineel geplaatst door t-con
Ik zou het ook niet doen. ik zou ook alles beetje bij beetje kopen puur en alleen om elk apparaat van binnen en buiten te leren kennen. ook is het erg fijn als je voor een nieuw apparaat aan het sparen bent en je bent er met het geld, hem te kopen en dan dagen achter je niewe aanwinst te zitten! :)

moet je voorstellen hoe het is om achter 6 van die nieuwe aanwinsten te zitten ;)

als je zoveel geld wilt lenen om een HOBBY te bekostigen ...ga je gang...

Ik zou het alleen maar doen als ik bv een platendeal of voorschot had gescoord ofzo..of als ik geld met mzuiek maken zou verdienen, maar voor mij is het puur een hobby en daar ga ik geen bedragen aan uitgeven die ik niet zelf heb..

Origineel geplaatst door olafmol
reken maar dat je baas je zo afragt dat je geen puf meer hebt om muziek te maken als je thuiskomt..bekend verschijnsel..heb je eindelijk geld om van alles voor je studio te kopen, heb je geen energie en tijd meer :duivels:

Inderdaad ... reken maar ;) ... en dan heb je nog geen aandacht aan kinderen te geven ... en moet je niet iedere avond nog eerst met de hond gaan wandelen :dubbel:

Maar ik denk dat je gewoon wil dat wij je geweten sussen om de lening aan te gaan ;) .

En da's echt iets wat alleen jij kan beslissen :geslaagd:

:doei:

jongens ik ben pas 19 dus ik heb geen kinderen etc ;)
en het is niet alleen een hobby het uiteindelijke doel is natuurlijk wereldberoemd worden, voor wereld vrede kunnen zorgen en honderden groupies hebben en er voor zorgen dat het woord monogaam taboe wordt ;)

Zoals ik al zei, ik zit al wel langer in de muziek en heb er ook al wat mee verdiend, alleen nog niet met de electronische productie kant ervan maar met piano en dj werk...

Maar ik denk dat je gewoon wil dat wij je geweten sussen om de lening aan te gaan .

zou wel es heel goed kunnen :D

jongens ik ben pas 19 dus ik heb geen kinderen etc ;)
en het is niet alleen een hobby het uiteindelijke doel is natuurlijk wereldberoemd worden, voor wereld vrede kunnen zorgen en honderden groupies hebben en er voor zorgen dat het woord monogaam taboe wordt ;)

Zoals ik al zei, ik zit al wel langer in de muziek en heb er ook al wat mee verdiend, alleen nog niet met de electronische productie kant ervan maar met piano en dj werk...

zou wel es heel goed kunnen :D

welke doelstellingen heb je voor jezelf gesteld? maw: op welke termijn verwacht je opbrengsten uit je investering te halen, en op welke manier? ik probeer het maar ff zakelijk te zien dan ;)

Nou eerste doelstelling blijft een hoop fun beleven ;)

Maar het maken van plaatjes binnen 2 jaar is toch wel eigenlijk wat ik hoop ;) Maar als dat niet lukt gebruik ik mn gemaakte dingen nog altijd in mn live dj setjes... dus het wordt zodra ik iets in elkaar heb geflanst meteen gebruikt en ook meteen (al is dat dan nog voor mn draai kunsten) uitbetaald zegmaar

Wie niet waagt wie niet wint, zelf heb ik altijd ook een instelling van alles zo snel mogelijk kopen en er gelijk mee aan de slag, de zorgen komen later wel :), beetje dom, maar als je alles vast hebt liggen zie ik serieus het probleem niet. Misschien ook omdat ik in jou situatie hetzelfde zou doen en we wat dat betreft 1 pot nat zijn. Nogmaals als je idd alles op zker hebt zou ik er meteen voor gaan. Niet geschoten is altijd mis (zo komt dat nederlandse spreekwoorden boekje ook eens van pas :mexico:)

Moraal van het verhaal; Verstandig, verschmandig (verstandig zijn we wel als we straks met een rollator moeten lopen)

Groeten Mike

8)

Attachments

• rollator.jpg
    rollator.jpg
    10,7 KB · Bekeken: 134
Origineel geplaatst door Mike Rockmore
...1 pot nat...

oeps.......kijk maar uit dat het niet heel snel een LEGE pot wordt dan....... :erm:

Een lening bij de bank of winkel.... zou ik NOOIT doen!!

Een lening bij je ouders... DOEN !! :D

Maar ik zou zeker niet twee synths in een keer kopen.. Begin met een goede comp, geluidskaart, monitors (actieve speakers), een hoofdtelefoon, een mic, een mixer, 1 sampler, 1 synth en een goede multi-effect. En begin daarmee. Is al ruimschoots voldoende, denk ik zo.. :okdan:

Het is op zich wel mooi als je direct goede monitorspeakers en een mixer hebt, maar dan met de rest even rustig aan doet.

Als je ouders de poen kunnen missen is het misschien ook handig om aan een SCHENKING te denken. :D

dit bedoel ik serieus hoor... Het is nl. zo dat ouders in principe per jaar 4000 euro belastingvrij aan hun kinderen kunnen schenken.

Mochten ze dat niet doen, en je erft het uiteindelijk, dan moet je daar flink wat belasting over betalen. Beetje zonde van hun zuurverdiende geld.

informeer er maar eens naar....

:biertje:

Back