in een keer een hele hoop gear: lening

Origineel geplaatst door Remmelt
Mochten ze dat niet doen, en je erft het uiteindelijk, dan moet je daar flink wat belasting over betalen. Beetje zonde van hun zuurverdiende geld.

Lekkere instelling...

Je zou het ook even anders kunnen bekijken. Zij doen een schenking maar je betaalt ze wel terug. Hebben zij een voordeeltje wat ze met jou zouden kunnen delen en/of de misgelopen rente kunnen compenseren.

"Pa en ma... als jullie dood gaan dan... uh... mag ik nu alvast mijn studio?"

:stupid

Origineel geplaatst door D-mike-E
Lekkere instelling...

Je zou het ook even anders kunnen bekijken. Zij doen een schenking maar je betaalt ze wel terug. Hebben zij een voordeeltje wat ze met jou zouden kunnen delen en/of de misgelopen rente kunnen compenseren.

"Pa en ma... als jullie dood gaan dan... uh... mag ik nu alvast mijn studio?"

:stupid

Het zal je soms echt verrassen hoe a-dramatisch ouders reageren als je met zo'n verhaal aan komt. Het is uiteindelijk wel zo dat je gelijk hebt. Maar.......je moet al wel het gevoel hebben dat je met zo'n verhaal aan kunt komen.

Het wordt pas erg als je ouders je geld gaan geven om toch maar te gaan verhuizen.
"want da's beter zo" :D

idd... las afgelopen week een stuk in de PS over meisje die echt ALLES kreeg van dr ouders, nog iemand gelezen?

voorbeeld:

- 2000€ per maand kostende huurwoning in centrum a'dam
- studie betaald
- vakanties betaald
- 1000€ per maand zakgeld (weet niet zeker maar zoiets geloof ik)

weet je wat die )@*(&#(@&^$_& slet zei? "haha ja maar ik moet er wel wat voor doen hoor!!" duidend op het halen van dr studiepunten...

en ze studeerde echt de kunst van het blond zijn ofzo :/

*zucht* :'(

- 2000€ per maand kostende huurwoning in centrum a'dam
- studie betaald
- vakanties betaald
- 1000€ per maand zakgeld (weet niet zeker maar zoiets geloof ik)
Dat soort ouders moet je gelijk een nekschot geven, en zo'n blondje moet onmiddelijk naar een heropvoedingsgesticht.

ongelovelijk =(

Als je ouders de poen kunnen missen is het misschien ook handig om aan een SCHENKING te denken. :D

dit bedoel ik serieus hoor... Het is nl. zo dat ouders in principe per jaar 4000 euro belastingvrij aan hun kinderen kunnen schenken.

Mochten ze dat niet doen, en je erft het uiteindelijk, dan moet je daar flink wat belasting over betalen. Beetje zonde van hun zuurverdiende geld.

Dit is dus idd het geval. Enneuh....vlak de hoogte van de successierechten (a.k.a. doodgaan-belasting) niet uit !
Deze percentages gaan staffelsgewijs omhoog, maar (nog erger) na afdracht van successiebelasting moet de erfgena(a)m(en) over de gekregen centjes ook nog inkomstenbelasting afdragen.

Het is een dure hobby.......dat doodgaan.....

Om deze reden is het omaatje van m'n vriendin nu al regelmatig voor suiker-omaatje aan het spelen.

[totaal-offtopic]

........

Dat soort ouders moet je gelijk een nekschot geven, en zo'n blondje moet onmiddelijk naar een heropvoedingsgesticht.

ongelovelijk =( [/B]

Grof! :D

Back