Wat is je lievelings synth geluid?

Slipperman

Rooibosje iemand?
Titel is beetje vaag geformuleerd maar het komt er op neer. Welke synth vind jij nu het beste klinken. Vind je echt mooi. En waarom. Dit mag van alles zijn. Analoge bak, digitale bak, FM bakkie, drumcomputer maakt niet uit. Maar welke en waarom.

Nah zal zelf dan maar de aftrap geven:
De Yamaha CP70 grand piano voor het mooie warme geluid wat deze piano kan geven en de Mark 400 mellotron voor de prachtige choirs en strings waar de mellotron zo bekend om staat. Ben helemaal gek van deze 2 geluiden. Gebruik ze zelf ook veelvuldig eigenlijk.

Nou er zit in de Emu Vintage Keys zo'n dik geluid, ik geloof "Thicksynth" of "Thickstring"...

Dat lijkt als 2 druppels water op het geluid van Jarre's Equinox 8, je weet wel, die moddervette pad-sound...

Het is alleen TE dik om in een mix te gebruiken...:{

Ik vindt de Juno-60 over het algemeen wel vet klinken. Mooie warme geluiden.
Goed voor strings, bassen en pads enzo.

En wat biets betreft, natuurlijk de 808. Best klinkende drumbak ooit. (vindt ik dan).
Elke dag beleef ik er weer veel plezier van. Gisteren nog de boel een beetje overstuurd
en dan krijg je echt leuke combinaties, door dat het ene gekuid het andere weer overstuurd enzo.

Beide apparaten gebruik ik inzowat elk van m'n nummers.

Strings!

Dik, dun maakt allemaal niet uit. En een mooie subbas gaat er ook altijd wel in. :)

leads, strings, koor en andere spacy geluiden uit Klaus Schulze - Mirage, Moondawn, X
ofwel ems synthi a, minimoog, moog modular, arp odyssey, arp 2600, mellotron e.d.

Het Fairlight-geluid - dat mooie choir-soundje van Moments In Love dat je vrijwel nergens als preset kan terugvinden (ik wil dit re-engineeren, mensen! Met een 12-op FM moet het toch lukken, of niet?). Hij zit gelukkig wel in m'n Vintage Keys (Ik heb die Thick-string nog nergens gevonden, wel wat anders)

De Mellotron string met een beetje reverb die je ook in Faithless's Salva Mea hoort (als het goed is) - ook in de Vintage Keys. Fantastisch melancholiek geluid.

De Monolead in de Korg X3 en verder. Affengeil soundje, hoor je vaker in van die symfonische metal. Plus nog een hele buslading pad-sounds - je kunt alles van Korg's budgetlijn zegen, maar ze weten verdorie wel hoe ze pads moeten maken, stukken beter dan Roland of Yamaha. Helaas is met het verdwijnen van mijn N5(ex) dit alles weggegaan (maar daar kreeg ik wel resonante filters van de XP-30 voor terug.

Ach ja, misschien halen we onszelf ooit nog voor el cheapo zo'n moduletje...

Het mooiste vind ik bepaalde redelijk sterk resonerende klanken. Ik weet niet echt hoe het te beschrijven.
Het is meer complexe, samengestelde, organische geluiden. Met veel boventonen. Ze kunnen ook alleen echt synthetisch gemaakt worden, acoustisch heb ik ze nog niet echt gehoord.

Ik weet niet precies hoe ze te maken, ze ontstaan gewoon. Na ja, hier heb je natuurlijk niets aan. =(
greetz. Marcel. Ik kan hier wel een sample posten binnenkort.

Ehm.. tot NU toe vinnik de Virus (c) en Supernova2 wel mooooi.. [qua synth]
808-achtige sounds (met distortion) [qua drumz]
Ja, de Andromeda klinkt OOK als een huis, maar zo kan ik wel ff doorgaan......
moeilijk, moeilijk...

Dit fragment dus, geheel analoog, en ook geen keyboards gebruit [het was nog voor die tijd]. Een echte pionier.[de ruis geeft extra sfeer zeg maar[.

Laatst gewijzigd:
en dan hier wat zware kost
op het einde van een ongeloofelijke trip door je hoofd

ach , dat is idd een rete cool fragment. 'waar komt dat van? k wou dat ik de tijd had om alles nog te beluisteren..

Faaaat strings/saw (preset 12) uit de Yamaha CS2x... da's de hardste en de strings uit de EMinent 310... ja da's echt de liefste... daar word ik eht wild van (in de auto een nummer twee uur op repeat... dat moet wel lekker zijn - of ik heb natuurlijk geen smaak).

Sommige basjes uit de 106 blijven ook superlekker. En als laatste de arpeggiootjes uit de micro Q...

Als ik een van deze geluiden hoor denk ik elke keer weer... dit is het helemaal hoor.

[moments in love - inderdaad ook leuk!]

Het geluid van een steinway concert vleugel!

oh wait... dat is geen synth :)

Jordan Rudess (Dream Theater/Liquid Tension Experiment) heeft wel wat hele mooie geluiden vind ik. Hij gebruikt een Kurzweil K2500AES dacht ik (dus 100% uitgebreid met alles wat erin kan)

Origineel geplaatst door Yoozer
Het Fairlight-geluid - dat mooie choir-soundje van Moments In Love dat je vrijwel nergens als preset kan terugvinden (ik wil dit re-engineeren, mensen! Met een 12-op FM moet het toch lukken, of niet?). Hij zit gelukkig wel in m'n Vintage Keys (Ik heb die Thick-string nog nergens gevonden, wel wat anders)

het is ThickSyn ...

De RM50 en 808 voor drums. Echt te goed deze twee.

Synths, hmm, DX7 met zo'n wat rond geluid en als je 'm dan hard aanslaat dan wordt het een soort splash van metaal, rondvliegende metaalspinters ofzo. Damn, wat is dat moelijk uit te leggen. Ik hoorde 'm voor het eerst in de PF2000 van m'n pa.

Het sequenceje in Destillat (VNV remix?). Te goed gewoon, is volgens mij een Virus.

En zo zijn er nog heeeel veel...

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Het geluid van een steinway concert vleugel!

Ik hoor liever Bozendorfer vleugel, maar ze zijn allemaal niet even goedklinkend maar een goed exemplaar heeft van die heel zware en vibrerende toon in de bass, en de hogere noten, een soft 'bubbel' piano geluid. De Steinway kan wel geschikter zijn voor sommige stukken, de andere geeft meer kleur, de Steinway is meer neutraal vind ik. Alleszinds In concertzaal de Rode Pomp in Gent staat er zo 1 bozendorfer waar ik het over heb. (heb gezien dat sommige leden ook in Gent wonen)

Origineel geplaatst door TheSoulguru
Ik hoor liever Bozendorfer vleugel, maar ze zijn allemaal niet even goedklinkend maar een goed exemplaar heeft van die heel zware en vibrerende toon in de bass, en de hogere noten, een soft 'bubbel' piano geluid. De Steinway kan wel geschikter zijn voor sommige stukken, de andere geeft meer kleur, de Steinway is meer neutraal vind ik. Alleszinds In concertzaal de Rode Pomp in Gent staat er zo 1 bozendorfer waar ik het over heb. (heb gezien dat sommige leden ook in Gent wonen)

Soms is Schimmel ook niet verkeerd :)

schimmelthuis.jpg

Back