Nieuwe detroit HOUSE track

Origineel geplaatst door sander
Link werkt niet :(

Jawel hoor!

En die track is RETESTRAK!
:halleluja :halleluja :okdan: :halleluja :halleluja

R.

wwwwwwwwwwoooooooooooooeeeeeeeeeHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!! creaming my pants!!!!

fucking hell! alleen maar respect!

wacht maar tot je de rest hoort ... 8o)

ppg is mij fav !

sueno latino akkoorden en Carl Craigs funk

Origineel geplaatst door MadR
wacht maar tot je de rest hoort ... 8o)

ppg is mij fav !

sueno latino akkoorden en Carl Craigs funk

Oh! Sueno Latino!!!
Dat blijft goed!
Vind t nog steeds inspirerend om naar te luisteren,
over geraffineerd gesproken:okdan: :okdan:

Wat dit nummer betreft, maakt het prettige
Shakatak vibe los....en dat kan je als een
groot compliment beschouwen:okdan:

Michael.

Laatst gewijzigd:
't is knap gedaan maar op een gegeven moment komen er IMO teveel letterlijke herhalingen in. Zo precies op 2:00 minuten. Maar 't is dansmuziek en daarvoor respect, ook goed geproduceerd!

lekker nummertje maar is natuurlijk geen Detroit House...
:okdan: Utrecht House :okdan:

en gaat mij helemaal niet vervelen.. blijft gewoon een lekker nummertje

Zo, effe wat negatiefs zeggen, want alleen positief is natuurlijk helemaal niet leuk :D

Ik ben niet echt kapot van het nummer, op een gegeven moment wordt het zelfs wat saai.
Wat me opviel is dat de bassdrum hier nauwelijks is te horen, ik heb er dus maar flink wat bass ingegooid.

Er zitten wat sterke stukken in, maar over het geheel is het toch niet helemaal ok. Het gaat een beetje op het zelfde pitje door, mist hoogtepunten, ombouw, etc. en ik kom niet echt in de groove ofzo. Het pakt me gewoon niet.

Ook weet ik dat 9 van de 10 nummers loopbased inelkaar gezet worden, wat overigens helemaal niet erg is, maar bij dit nummer valt het me gewoon erg op Zeg maar, klinkt als een paar flinke sample cd's die effe in acid ofzo gegooid zijn
en dan met die samples een nummer inelkaar zetten.

Sorry dat het niet helemaal mijn ding is.

(p.s. mede leden, aub nu geen discussie laten ontstaan over wat ik hier vermeld!!!!!) 8)

lekkere geluiden & klinkt professioneel, maar ik kan me ook deels vinden in bovenstaande kritiek

Ik vind de Chic'I want your love' sample echt te vaak gebruikt,,, WHAT AM I GONNA DO,,, I CANT KICK THIS FEELING AS IT HITS,,,Moodyman dus, dat is gewoon het vetste stukje uit de plaat die je kan gebruiken.

Wat jij hebt gedaan is het zelfde idee als Kenny Dixon met dezelfde plaat maar dan met een ander stukje.
Het is gewoon minder 4 real, minder origineel, sorry.
Het akkoordje vind ik niet echt mooi harmonisch bij de bassline. De opbouw vind ik juist wel ok, het is een echte track... Ik vind de percussie wel erg proffie klinken, maar het mist toch een bepaalde realness om net zo enthousiast te kunnen zijn als de meeste andere forumleden.

Zoals ik het nu hoor is het meer;
Van mij mag het minder profi klinker maar wees wel origineler.

humm veel van de percussie zat gewoon in de CHic sample,, die conga´s enzo

Klinkt best lekker, maar ik kan me ook vinden in de kritiek van Sander. Na 3 minuten was ik het ritme een beetje zat.

hmm...wordt er niet echt warm van ...eerder koud :erm:
En dat laatste zal waarschijnlijk door die valse akkoordjes komen..

Tjsa...voor de rest leuk stukje loop samplewerk, maar verder
vind ik er niet echt iets spannends in zitten, sorry.

Het is natuurlijk niet per definitie erg om een track op een sample
te baseren...maar doe het dan wel zo dat je er genoeg nieuwe elementen
instopt, een goede beat die lekker grooved bijvoorbeeld...enj wat leuke
geluiden.
De groove wordt hier gemaakt door het gitaartje uit de sample...de
beat vind ik zelf nogal standaard klinken.

Productie technisch zit het wel aardig in elkaar....maar ik mis
de bas kick een beetje....

Respect

prachtig is het gewoon! Daar kan je een hele nacht op doorswingen!

greetzzz djoene

hee ik weet niet wat er allemaal gesampled is maar ik vindt hem echt heel stoer!

Die akkoordjes zijn niet vals.
Vanaf 2.00 zou ik al sneller dat gitaar loopje erbij doen dan ook sneller de percusie. Dan een keer die akkoorden en dan de vocal. Nu kabelt het maar door vanaf 2.00. Naar het eind toe zou je met die hihat die nu alleen op de 1 zit nog een patroon kunnen maken.

Back