ik heb daar ervaring mee en niet zulke leuke..
een tijd geleden had ik een rip off/ remix gemaakt van Duran Duran The Reflex. Ik had hem aan Laidback Lukemans gepaast en die draaide hem echt overal, met als gevolg United Records aan de lijn dat ze hem wilde releasen! Het zou de doorbraak betekenen voor mij als DJ zijnde en natuurlijk als producer heel wat deurtjes openen.
1 probleem. EMI records en Simon Lebon moesten de samples clearen.. Nou ik met die track naar mijn publisher (ID-T) en die hebben EMI aangeschreven. Deze track zit niet bij EMI nederland maar bij EMI UK en dat blijkt HEEL wat te schelen. Je kan ook zelf hun benaderen hoor, maar ik bewandelde een al eerder gebruikte weg in de hoop vaart in het proces te krijgen..
Nou geloof me, het heeft een half jaar geduurd voordat ik antwoord kreeg van Simon Lebon in een Emailtje met 3 regels.. dat ze niet akkoord gingen met de sample clearing..
hup geen DJ doorbraak, hup geen platen deal, hup geen deurtjes open.. dus focus je niet al te veel op dit proces, als je lef hebt en dat had ik ook moeten doen maar ik werd het sterk af-geadviseerd..
Zorg gewoon dat die plaat op vinyl uit komt en ga daarna maar de strijd aan als ze je zoeken ivm de samples.. veelal halen ze alleen de platen uit de winkel, maar dan heb jij er al een paar 1000 van verkocht.. OF ze zeggen, goh het is wel een succes, geef mij alle inkomen er maar van.. das kut, maar je naamsbekendheid gaat wel omhoog..