Dutch Electronic Tape Music

Hooihuis

Acta est fabula
Gisteren bij Fame deze dubbel-CD gescoord en ben hem nu aan het draaien. Klinkt interessant moet ik zeggen, zeker in historische context natuurlijk (en wie weet zijn er nog leuke samples van te trekken :duivels:).

basta30-9183-2.jpg

Ik kan er op het forum niet veel over vinden eigenlijk. Iemand hiermee bekend? Ik zou deel 1 nu ook wel willen aanschaffen maar die hadden ze niet meer liggen helaas.... ik hou wel van dit soort experimentele muziek uit de begintijd. Ik heb meer van dit soort muziek, maar was eigenlijk niet echt bekend met de "Nederlandse scene" :o:

Hehehe....het staat me bij dat ik dit filmpje wel eens eerder heb gezien. Erg leuk!

... Ik kan er op het forum niet veel over vinden eigenlijk. Iemand hiermee bekend? ...
Wie ik hier van ken...

Tera de Mares Oyens: een levenslustige, intelligente, mooie en wapperende vrouw, die veel in Sonologie Utrecht werkte en later thuis. Al heel jong actief in de electronische muziek, vlak na WO II. Ik heb ooit instrumentalke werken van haar onder haar leiding mogen uitvoeren. Had zo'n beetje als eerste hier te lande een VCS3. Buiten de muziek ook bekend als de levengezellin van Marten Toonder, van Ollie B Bommel.

Gilius van Bergeyk, lid van de groep Haagse School van het KonCon en een beetje de speelse enfent terrible van het stel. Plakte plaatsje naakte vrouwen op notenbalken, die ter gehoren gebracht dienden te worden...

Simeon ten Holt, uit de Bergen aan Zee kunstenaars commune;) en die moet je maar eens gaan beluisteren: de meester van de patterns! (op piano, meestal meerdere)

Louis Andriessen, telg uit het componisten geslacht Andriessen en de meest bekende. Geldt als de bekenste Nederlandse componist uit het einde van de vorige eeuw, met mensen als Peter Schat. Ook afkomstig uit de groep Haagse School, hier boven genoemd. Heeft erg veel gecomponeerd, maar wat weinig electronisch werk, helaas.

Laatst gewijzigd:
te gekke filmpjes, en toffe sounds! :)

Hee die single van Disselvelt en Kid Baltan (anagram Dik Natlab alias Dick Raaijmakers) heb ik nog eens gescoord op een platenbeurs jaren geleden. Erg leuk!

Early Dutch Electronics.... is ook van die gasten. Alles uit Philips lab..

Back