Buren klagen al vrij snel.

jou muzikale geluk, ook niet hun prioriteit kennelijk
als de wil er van 2 kanten is , zou het er toch een compromis gevonden moeten kunnen worden lijkt me.

Ik ken het probleem maar al te goed
In vorige gevallen kwamen we er altijd wel uit samen ...
Soms met de politie ertussen maar die kon ik meestal wel van overtuigen dat het niet om kutherrie ging maar datgene waar ze ook naar luisterde als ze geen dienst hadden :peukie:
Maar mijn nieuwe buren bellen de politie niet
Die lossen het liever zelf op ;{
Wat bij mij wel hielp is een aphex exiter met grote bottom op alles wat ik afluister
Daardoor staat alles een stuk zachter
Monitoren doe ik dus enkel op mijn kopf, tsja

De oplossing ligt ergens in het midden

dan zou ik toch maar een s goed gaan nadenken als ik jou was.. als je buren het al horen,, hoe moet het dan voor je oortjes zijn. ik maak liever langer muziek
tinnitus lijkt me niet het pretigste dat er is

Ik weet niet hoe je monitors staan,maar het helpt al een stuk als ze op je buro blad staan,dicht bij je oren dus met je pc monitor ertussen,dan klinkt het voor jou als luisteraar sneller hard en heb je minder last van slechte kamer akoestiek.
Maar isoleren met een muurtje steenwol en 2 lagen gipsplaten zal ook een stuk helpen,ik weet niet hoe groot die muur tussen jou en de buren is maar als je een beetje kan klussen kan je ook meteen voor jezelf basstraps erbij maken,isoleert ook wat maar helpt vooral jouw akoestiek.

En wat koptelefoon betreft,een beyerdynamic DT990 zit super lekker en een koptelefoon kan je ook combineren met de nieuwe focusrite reference software:
http://www.focusrite.com/products/vrm/vrm_box
die kost geloof ik rond de 100 euro.

sommige mensen kunnen er al niet tegen als er kinderen in huis spelen, " die trappelende voetjes boven me, alsof het plafond omlaag komt .."( letterlijk )
vreemd dat niemand die kant bedenkt maar er al bij voorbaat vanuit gaat dat topic starter weer zo'n naar huis teruggekeerde hangjongeren mentaliteit ten toon spreidt , cq de buurt terrorist in spee uithangt.
heb zelf een absolute vervelende buurman , en dat vind eigenlijk ( vrijwel ) iedereen die rondom hem woont en last ondervindt van zijn pesterig geklaag. ook die mensen geeft het in vele buurten. en da's ook lastig.

jou muzikale geluk, ook niet hun prioriteit kennelijk
als de wil er van 2 kanten is , zou het er toch een compromis gevonden moeten kunnen worden lijkt me.

Ja maar goed, ten eerste, als de wil er van 2 kanten is, dan prima.
Maar, hoe ik het zie, als ik muziek wil maken en een ander kan daar last van hebben, dan is het zo dat ik iets van die ander nodig heb.
Die ander moet mij namelijk ruimte geven zodat ik 'mijn ding' kan doen.
Het is mooi als mensen tolerant zijn en een ander zijn geluk toewensen, maar je mag er niet van uitgaan dat dit zo werkt, je kan niet eisen dat een ander zich tolerant opstelt als jij de overlastgevende bent.
Tenminste, dat vind ik.

Ik heb zelf te maken met bijvoorbeeld veel sportvliegtuigen die bij het minste zonnestraaltje van het het geweldige uitzicht boven Zeeland willen genieten, maar ik heb er last van.
Ik gun hun alle geluk van de wereld, maar ik heb constant gebrom en gezoem boven mijn hoofd, uren aan een stuk door, want niet alleen frits wil vliegen, henk wil dat ook, en Fred, Jos en weet ik het wie nog meer.
Zij hebben uitzicht en vlieggenot, ik heb non-stop gebrom.

Tolerantie krijgen voor wat je doet is mooi, maar is geen recht.

Maar als je het onder elkaar kan oplossen is het mooi, maar als ik de TS lees, ben ik blij dat hij niet naast mij woont.

Ik geef je buren groot gelijk (mits het niet onredelijk is).
Iedereen die in een huis woont wil qua rust tijden niet afhankelijk zijn van een
producerende buurjongen. Ik zou echt een koptelefoon aanschaffen of gewoon
op laag volume muziek maken. Daar komt bij dat de buren jouw muziek misschien
niet leuk vinden of alleen maar pattern loopjes horen. Daar wordt je natuurlijk op
den duur horendol van.

Niet echt het antwoord wat je wilt horen natuurlijk :D
Eigen ding doen en de ruimte geven heeft zijn grenzen.

en als je gaat wonen naast iemand die akoestische gitaar speelt ?
of hobo ? ( conservatorium )
of piano ?
of tuba ?
zul je toch compromissen moeten sluiten.
tis voor nederlanders kennelijk steeds moeilijker om naast elkaar te leven, en met elkaar.
jammer

Zal wel meevallen, behalve op SF heeft niemand last van mij.. :P

Maar ik speel zelf thuis soms saxofoon, maar alleen overdag als 'hij' nog niet thuis is.
'Zij' zegt er geen last van te hebben, ze moedigt het zelfs aan.

En omdat het zulke leuke buren zijn brengen we af en toe een zelfgebakken (halve) taart. (of koekjes)

Verder staat hun aanhanger bij ons in de tuin, en passen zij op onze poezen als wij op vakantie gaan.

Kwestie van geven en nemen dus en niet alleen maar nemen.

@meloyoungster
Haha nee, ik heb hem nooit zo hard gezet dat het pijn begint te doen, en ik voel me er ook niet echt comfortabel meer bij als ik hem hard zet tegenwoordig.

@sunny pedaal
Soms klaag hij wel en soms weer niet, zoals ik al eerder zei klaagt de buurman voor mij gevoel sneller zodra die wat gedronken heeft.

@demian
Ik begrijp wat je bedoeld, ik geef je ook gelijk. Zoals ik al zij zij zet ik hem nooit vaak hard, en doe ik het altijd rond redelijke tijden (In de middag/namiddag) nooit na 21:30/22:00. Maar ik vind dat ze soms ook wel onredelijk doen.

Kleine voorbeeld, gisteravond heb ik ongeveer een half uurtje even naar o.a Guus Meeuwis geluisterd op een redelijk hard volume maar geen geklaag. Vandaag was ik bezig met een track (Hardstyle) met een zachter volume dan gisteravond. En binnen ongeveer 15 minuten stond hij 3 minuten lang aan de bel te trekken (Ik doe tevens nooit de deur open als ik niemand verwacht). In plaats van dat hij even klop op de muur vindt ik het best wel overdreven.

@demian
Ik begrijp wat je bedoeld, ik geef je ook gelijk. Zoals ik al zij zij zet ik hem nooit vaak hard, en doe ik het altijd rond redelijke tijden (In de middag/namiddag) nooit na 21:30/22:00. Maar ik vind dat ze soms ook wel onredelijk doen.

Kleine voorbeeld, gisteravond heb ik ongeveer een half uurtje even naar o.a Guus Meeuwis geluisterd op een redelijk hard volume maar geen geklaag. Vandaag was ik bezig met een track (Hardstyle) met een zachter volume dan gisteravond. En binnen ongeveer 15 minuten stond hij 3 minuten lang aan de bel te trekken (Ik doe tevens nooit de deur open als ik niemand verwacht). In plaats van dat hij even klop op de muur vindt ik het best wel overdreven.

Grappig hoe iedereen weer anders denkt. (Ik wil je niet afvallen overigens)
Maar wat voor de ene heel kort maar is, is voor de andere de 'zoveelste keer alweer'
En wat betreft, dat je liever hebt dat hij op de muur bonst ipv aanbelt, ik heb liever dat iemand even aanbelt ipv op de muur bonst.
Ik hoop in ieder geval dat je er uitkomt, zoals ik een post eerder schreef, het is geven en nemen, jij produceert muziek , maar doe ook eens wat leuks voor hun, iets, bied aan de hond uit te laten of wat anders.. :)

hier is echt maar een oplossing mogelijk :

picture-22.png

( dat die het nou ook nog het synthforum haalde..)

en laat eventjes weten hoe laat en op welke zender.;)
succes !

Wat een onzin.. het is prima op te lossen als je maar wat breder denkt dan je eigen behoeften.

Het is toch heel simpel... Veel mensen zijn niet verdraagzaam na een dag hard werken. Daar is niets aan te doen (Ook
een alcoholisch probleem is zijn keuze. Hij veroorzaakt er immers geen overlast mee)
Daarnaast is jouw hobby ook uit te oefenen met een koptelefoon of een laag volume ook al heb je liever dat de
speakers af en toe even knallen.

in ons vorige huis kwam er een jonge gozer naast ons wonen, in het zelfde pand. dunne muren helaas.
het was ook een 'producer' en zijn herrie was niet te harden. zelf vond hij het volume wel redelijk, maar wij werden er echt helemaal gek van. en nu, sinds een jaar zijn we verhuisd (weer dunne muren)
en wat bleek na twee dagen: de buurjongen draait keiharde reggae en r&b met idioot lage bassen. muziek maken kan ik dan echt niet, ik hoor enkel die bas! na het aanbrengen van een vrijstaande wand en zwevende vloer merk ik weinig verschil.

houd er rekening mee, dat een bas die jij in je kamertje wel normaal vind klinken, op een afstand van een paar meter veel zwaarder kan klinken. hele lage frequenties die je van dichtbij niet hoort (bijv. een bas van 80Hz heeft een golflengte van zo'n 4,25 meter, dan klinkt hij pas volledig)

bespreek met je buurman dat je je muziek (met kickdrums) op je 'normale' niveau aanzet en bij hun gaat luisteren en met hem overlegt. als hij dat niet wil of met zijn oor tegend e muur gaat staan luisteren is het gewoon een azijnpisser.

Een aantal zijn wel heel erg maatschappelijk toegevelijk......

Zolang er sprake is van in alle redelijkheid....
En de buurman klaagt voornamelijk als ie gedronken heeft ....
imo valt de dronken buurman TS wel lastig, door steevast met zn dronken kop te komen klagen en als ie nuchter is continu mooi weer te spelen......

Rechten, plichten en plichten, rechten....
Voor de 3e en laatste keer....
de maatstaf voor geluidsoverlast is een spelende tv....
de rest is allemaal bijzaak....

Tis maar goed dat een aantal van jullie niet mij als bovenbuurman hebben...
ik ben aardig volhardend als ik vind dat ik in mn recht sta ;)

Edit:
muziek van Elvis, Beatless, the Rolling Stones, The Eagles enzo werd door de oudere garde destijds ook niet hartlijk ontvangen... naarmate je ouder wordt, word je helaas ook intoleranter :(

jij hebt ook ruzie met de buren merk ik? :D

Haha, nee in tegendeel.

Toen ik mijn studiootje hier 2 jaar geleden naartoe verhuisde heb ik de buren eerst goed 10x ingelicht. Ze leken het allemaal best te vinden.

Ik heb ook verteld dat ik het fulltime doe en dat ie niet altijd zomaar hard staat voor m'n lol, maar dat het gewoon moet, omdat ik er m'n centen mee probeer te verdienen.

Eenmaal wat spullen neergezet (en wat geisoleerd) ben ik bij de buren in de aangrenzende kamer gaan luisteren en het viel wel mee.
Daarna goede afspraken gemaakt, van 10 tot 22u mag ik knallen en daarbuiten graag koptelefoon op.

Uiteraard ben ik daar wel eens overheen gegaan en dan krijg ik vriendelijk een facebook-berichtje of het wat zachter zou kunnen. Prima.

Maar ik kwam wel een beetje asociaal uit de hoek met mijn vorige opmerking idd... :)
Ik bedoel daarmee te zeggen dat sommige mensen wel ontzettend kunnen zeiken om het minste of geringste. Als ze elke keer na 2 minuten al aan de deur staan, ja... laten we wel wezen... dan zijn het gewoon zeikerds!
Tuurlijk moet je rekening houden met ze.

Spreek eens met ze af en vertel dat het een belangrijke hobby voor je is en ga wat luister testjes bij ze doen. Spreek tijden af etc.
Dan kom je een heel eind!

ze moeten al die party's verbieden, die gozers zijn allemaal hartstikke doof en dan thuis met hun aldiamps ,met 6X500 watt, kunnen ze nog de teksten niet verstaan

Back