Buren klagen al vrij snel.

Als isoleren te duur is, ik zou dan je speakers verkopen en van dat geld je kamer isoleren.

Het is allemaal een kwestie van prioriteiten, hun rust is jouw prioriteit niet.

Als je je speakers verkoopt hoef je ook niet meer te isoleren.....

Oh en als ik jullie allemaal zo lees ben ik wel erg gezegend met mijn buren... ik kan echt tot diep in de nacht redelijk knallen heb nog nooit gezeik gehad...
Het helpt als je ergens komt wonen om echt de moeite te nemen om een beetje te socializen met de buren.... ik breng mijn buren ook regelmatig wat stamppot / koekjes of een salade wat over is ( ik maak expres extra voor dit doel soms...)
Maar ja als het niet klikt , klikt het niet...
Ach de zomer komt eraan.. ik zou zeggen, prik een datum en organiseer een BBQ -tje voor je directe buren, zorg dat er genoeg bier is en laat je studiootje zien en evt. wat muziek horen... dan snappen ze in ieder geval waar het vandaan komt, en dat kan best een boel schelen qua verdraagzaamheid... Ook (als je niet van koken houdt) zonder BBQ kun je dit doen natuurlijk.

Ik zeg: de wereld is wat je er zelf van maakt.

Mijn buren geven hun kat niet te vreten, dus voer ik het arme beestje maar. Dus als ze wat te klagen hebben over mijn muziek (die trouwens nooit superhard staat) zal ik ze vriendelijk doch dringend op dat feit wijzen.

Het is mooi als mensen tolerant zijn en een ander zijn geluk toewensen, maar je mag er niet van uitgaan dat dit zo werkt, je kan niet eisen dat een ander zich tolerant opstelt als jij de overlastgevende bent.
Tenminste, dat vind ik.

Nou, hier mag je wel vanuit gaan vind ik. Binnen het redelijke tenminste. Als je in een gehorig rijtjeshuis woont kan je het simpelweg NIET maken om bij elk geluidje dat je van je buren oppikt te gaan klagen. En iets van die strekking lijkt hier toch wel aan de hand.

Ik woon ook in een tussenwonig. Onze buren draaien regelmatig house/ techno, hard genoeg dat we goed kunnen meegenieten. Mijn vriendin gaat zich hier dan ook (vind ik) onredelijk snel aan storen en zichzelf liggen opvreten en dan wil ze gaan klagen maar dat mag dan niet van mij omdat ik dan weer vind dat iedereen af en toe de muziek hard mag hebben staan zonder gezijk. Dus dan wordt het geen burenruzie maar een echtelijke ruzie tussen mij en m'n vriendin. :D Ook leuk. Wij hebben zelf krijsende kinderen en ik heb de muziek af en toe ook HARD. Maar nooit geklaag gelukkig.

Geniaal, omdat jij graag soms harde muziek wil draaien mogen jouw buren dat ook en mag je vrouw er niks van zeggen. Heeft zij even mazzel! :D

komt in mijn ogen gewoon op dit neer allemaal, ik wil dus ik mag.

Aard van het beestje (mens) denk ik :)

Nu heb ik zelf al aan wat dingen gedacht zoals een koptelefoon, maar ik krijg toch een minder gevoel als ik een koptelefoon gebruik tegenover mijn monitors.

Ik ken het probleem. Zelf ben ik aangewezen op de nachtelijke uren en heb mezelf daarom aangeleerd om op de hoofdtelefoon tracks te produceren. Afmixen doe ik uiteraard op de monitoren, maar het grootste deel van het produceren kan naar mijn idee dus prima via de hoofdtelefoon, als je maar weet hoe de monitoren en de hoofdtelefoon in verhouding staan tot elkaar. En je maximale volume controleren zonder dat iemand er last van heeft is inderdaad, zoals al eerder aangegeven ook een goede tip. Werken op een laag volume is misschien even wennen, maar het werkt wel degelijk. Alleen voor het afmixen op volume moet je dan even een geschikt moment prikken. ;)

Ik frutsel tegenwoordig bijna altijd met koptelefoon op, vind ik wel zo sociaal.
Ik werk zelf onregelmatige tijden en dagen en het is echt kut als je buren het leuk vinden om op tijden dat je lekker vrij bent ff de hond alleen thuis te laten of tyfushard muziek te draaien.... dan is even een boek lezen er ook niet bij.
Maar misschien zijn er hier niet zoveel mensen die rustig een boek lezen op prijs stellen :D

Ik werk ook de meeste tijd met een koptelefoon, op het laatst ff checken op monitors is genoeg voor me. Wat ik wel aanraad is om een echt goede koptelefoon te kopen! Ik heb nu een Ultrasone Pro 750, kost wel bijna 300 Euro maar het klinkt er ook naar. Zelfde geld voor bijvoorbeeld de Sennheiser HD650. Koop een goede koptelefoon en je kan er prima mee produceren, een laatste check op monitors kan je wel voor verrassingen behoeden. Maar ik merk dat mijn mixen veel beter zijn nu ik op deze koptelefoon mix!

Dus overlast veroorzaken is geoorloofd?

Ja en nee. Wat ik bedoel en ook zeg is dat het ONGEOORLOOFD is om (te) snel te klagen als je in een gehorig huis woont.
Stel, ik draai 1 keer per week een uur overdag de muiziek keihard. Als mijn buurman daar dan elke keer weer over gaat klagen, wie is dan de aso, hij of ik?

jullie zeggen wel mooi dat je stil moet zijn en geen geluids overlast mag veroorzaken etc. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Geluid van de buren en omgeving is gewoon INHERENT aan het het wonen in druk bewoond gebied. Ik vind dat iedereen daar tolerant mee moet omgaan.

Stel, ik draai 1 keer per week een uur overdag de muiziek keihard. Als mijn buurman daar dan elke keer weer over gaat klagen, wie is dan de aso, hij of ik?

Wat mij betreft....JIJ!
Een uur is lang. Ga eens een uur met je vinger tussen de deur zitten.

Dat je over en weer geluiden hoort is normaal. Ik woon in een grote flat en hoor weleens wat en als de ouders van de buurjongen onder mij weg zijn wordt er wel eens hard een nummer gedraaid.
Daar heb ik ook geen enkele moeite mee. Ik zou er wel moeite mee hebben als dat structureel een uur werd.

Ik vind het nogal wat om het veroorzaken van overlast als een recht te zien en degene die daar last van heeft weg te zetten als aso, temeer daar er oplossingen zijn. Ik heb een hok vol apparatuur en veroorzaak nooit overlast. Zo onmogelijk is dat dus niet.

Een uur is idd lang. Ik bedoel dan meer jou buurjongen waar je geen moeite mee hebt. Dus ik denk dat we wel redelijk op een lijn zitten. ;)
Ik heb zelf ook absoluut geen ruzie met welke buren dan ook of zij met mij. Alles is hier helemaal relaxed in het gemoedelijke Brabant! :)

Ik heb een hok vol apparatuur en veroorzaak nooit overlast. Zo onmogelijk is dat dus niet.

Hee da's toevallig, ik heb ook een hok vol apparatuur. :D
Ik doe veel met microfoons dus dat geeft af en toe wel wat "overlast".
Zangeres op vrijdag middag met een dynamisch bereik waar je van achterover slaat.. Schreeuwt de hele buurt bij elkaar.. Gitaren tracken, re-ampen van van alles.. oei oei i'm guilty..:bekdicht:
Voor de rest produceer ik wel bijna altijd met koptelefoons op.

:engel:

:smeris:

:koffie:

Het probleem is niet buren die beginnen te klagen als je lekker aan het producen bent, het probleem is de buurjongen die begint te stampen als je lekker aan het relaxen bent.

Ik produceer altijd op laag volume, dit leidt tevens tot betere mixen. :)

hier had ik dus enige tijd geleden nog een discussie over, wat het produceren op een laag of hoog volume betreft.

Maar gelukkig zijn er hier dus meer die zeggen laag niveau is voor sommige mensen beter.

Overigens heel die discussie met buren heb ik gelukkig niet. Maar het is geven en nemen, als ze een verjaardag tot diep in de nacht vieren met luid gepraat en enige muziek, ga ik ook niet azijnpissen.

Back