smallbox fuzzface

mpcman2

Stamgast
hallo,

heeft iemand misschien ervaring met de smallbox fuzzface ?

http://smallbox.zeonhost.com/projects/fface/

het effect werkt goed als alles is afgesteld , maar de fuzz pot geeft een hele harde brom
als deze volledig open staat en de volume pot lijkt meer te werken als een switch.

ziet iemand misschien een fout in het schema ?

ik zal later nog foto's uploaden van de breadboard waar alles op zit..

Hallo,

ik hoor nog wel eens dat de FuzzFace een nogal onstabiel schakelingetje is op z'n tijd (las eens over een fuzzface die ging oscilleren als je er een gitaar zonder humbuckers op gooide)

Wat betreft de brom: probeer eens een 100uF bypass condensator op de plus en de min v.d. batterij te plaatsen. Dit verlaagd de impendantie van de batterij iets, en zal dus eventuele oscillaties ofzo voorkomen.

Het zou ook nog kunnen zijn dat je ergens een 'ground' draad niet verbonden hebt.

Heb je voor de vol. pot een logaritmische gebruikt?

Ik moet zeggen dat het schema van jouw link een beetje vaag eruit ziet, maargoed.

de vol pot is log ja
de gitaar die ik gebruik is half akoestisch als ik het volume op de gitaar open of dicht draai komt er ook lawaai uit , alleen als ik de volume knop in het midden zet is het effect stil.
( ik heb nu geen andere gitaar om te testen maar deze gitaar werk goed met alle andere effecten)
100uF bypass condensator heb ik nou niet meteen liggen, maar ik zal het eens proberen binnenkort.
zie je misschien een aarde probleem op het schema zelf ?

Ik doe een poging.
Je gebruikt germaniums, en een open breadbord, met niet gesoldeerde contacten.
En 2 versterker stages .... dat wil wel brommen en ruizen hoor .
Dus deze vangt overal stoorsignalen op.
Dus soldeer deze eens gewoon zwevend aan elkaar.

oke ik zal het eens proberen , toch vind ik het vreemd dat het effect alleen lawaai maakt bij bepaalde instellingen.
het is ook niet echt een brom of ruis zoals ik ze gewend ben.
het lijkt meer synth met een zware zaagtand, en de volume pot hoort het toch ook gewoon te doen ??
deze werkt nu meer als een schakelaar, dat komt niet door de breadboard lijkt me.
op een ander forum las ik dat er een fout zou zitten in het schema, er stond alleen niet hoe ik het kon oplossen.

Back