[Diy] Ms20 Filter ... voor in peNdaal

mij maakt het niet uit, wil twee filter pcb's aan elkaar linken zodat je ook een bandpass / band reject kan maken. dan maak ik er zelf wel een LFO en envelope follower bij op vero bijvoorbeeld

Ik heb de PCB's eergister al besteld, dus die dual pcb laat nog even op zich wachten....als ik tijd over heb ...heheh

Ziet er goed uit!

Is het misschien mogelijk om deze frontjes in eurorack formaat te maken? Tevens met de mini jacks aan de voorkant?

Dit zal mijn eerste DIY avontuur worden en meteen de start van een eurorack systeempje.
Is het mogelijk om dit filter te voorzien van CV voor de diverse parameters? Dan gaat het echt leuk worden!
Dan ook gelijk de vraag of deze op de standaard doepfer bussboard aangesloten kan worden en gaat werken.. @ 12v dus?

Nog een hoop dingen uit te zoeken voor deze noob maar wellicht zijn er mensen hier die me een zetje in de juiste richting kunnen geven.. Neem aan dat ik niet de enige ben die dit filter in eurorack formaat zou willen hebben?

R. Koppes. Deze maten moet je dan aanhouden voor euro formaat.
Ik heb zeker interesse in frontjes voor het filter.

http://www.doepfer.de/home_e.htm

Bedenk dat je met een vactrol [ staat ook beschreven in deze thread door mij ] de boel redelijk c.v kunt aansturen .
Mogelijk is dry/wet .... resonance.... gain .....cutoff.
Misschien dat sommigen deze optie ook willen hebben in de module.

Overigens is de dry/wet regeling bij de versie's die ik maak haast standaard.

Geld is overgestort, ben erg benieuwd! :)

En is er misschien, ter overzicht, nog mogelijk om de laatste, complete PDF layout met onderdelenlijst te posten? Of lees ik daar helemaal overheen?

Bedenk dat je met een vactrol [ staat ook beschreven in deze thread door mij ] de boel redelijk c.v kunt aansturen .
Mogelijk is dry/wet .... resonance.... gain .....cutoff.
Misschien dat sommigen deze optie ook willen hebben in de module.

Overigens is de dry/wet regeling bij de versie's die ik maak haast standaard.

Ik heb het draadje nog even doorgelezen maar ik kan nergens terugvinden hoe ik het filter zou kunnen voorzien van cv inputs, iets waardoor het filter natuurlijk gaat schijnen in een modular..

Is er iemand die dit uit zou kunnen leggen? Wellicht meer mensen die interesse hebben om er een echte eurorack module van te maken? Zo ja dan zou de frontplaat ook op de jacks aangepast moeten worden..

Ik heb het draadje nog even doorgelezen maar ik kan nergens terugvinden hoe ik het filter zou kunnen voorzien van cv inputs, iets waardoor het filter natuurlijk gaat schijnen in een modular..

Is er iemand die dit uit zou kunnen leggen? Wellicht meer mensen die interesse hebben om er een echte eurorack module van te maken? Zo ja dan zou de frontplaat ook op de jacks aangepast moeten worden..

Ow hehe..ik zie het al.. ik heb dit verteld in een ander diy draadje van mij :)
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=144354&highlight=vactrol

attachment.php

In de link hierboven staat de uitleg.
Maar ook bij de ms20 filter is dit principe gewoon toepasbaar.
Dus de vactrol met de ldr kant over de potmeter naar keuze heen.

Ik vergeet helemaal een versie wie ik ooit gemaakt hebt met een eenvoudiger c.v ingang voor alleen de cutoff.
Namelijk gewoon een spanning in de lfo ingang insturen. [0 tot 9~15 volt]
Wel eerst een diode ervoor plaatsen , anders kan de spanning ook teruggevoerd worden.
De standaard cutoff potmeter regelt dan ook het werkbare bereik.
kost dus alleen een extra diode en een c.v ingang connector

Back