[Diy] Ms20 Filter ... voor in peNdaal

2 stuks achter elkaar , meneer de åntimoderatør ?
Dus 2x hetzelfde pcb en ook 2x zoveel potmeters ?
Dat kan...maar dat laat ik op dit moment aan een ander over , misschien niet helemaal origineel, maar op dit moment schakelt 1 schakelaartje het gehele filter van low naar high pass.

Ook nog een eenvoudig en goedkoop lfo in elkaar geprutst, op basis van een 555 i.c.
Met een speed , depth , level en blokgolf /triangle potmeters.
de triangle is de hoek van deze ,eventueel schakelbaar, in 2 bereiken.

natuurlijk hieronder een mp3

Attachments

• lfo.mp3
    1,6 MB · Bekeken: 134
Dat kan...maar dat laat ik op dit moment aan een ander over , misschien niet helemaal origineel, maar op dit moment schakelt 1 schakelaartje het gehele filter van low naar high pass.

Ook nog een eenvoudig en goedkoop lfo in elkaar geprutst, op basis van een 555 i.c.
Met een speed , depth , level en blokgolf /triangle potmeters.
de triangle is de hoek van deze ,eventueel schakelbaar, in 2 bereiken.

natuurlijk hieronder een mp3

Klinkt lekker, wat gooi je er nu doorheen?

ik snap het wel hoor, maar als ik hem ga nabouwen zet ik er wel twee achter elkaar. dit geeft ook die typerende klank.
jouw filter klinkt ook echt niet verkeerd overigens, misschien net iets te ronde resonantie, kan komen door de mate van clipping.

de highpass versie, is die 6dB of 12dB?

ik snap het wel hoor, maar als ik hem ga nabouwen zet ik er wel twee achter elkaar. dit geeft ook die typerende klank.
jouw filter klinkt ook echt niet verkeerd overigens, misschien net iets te ronde resonantie, kan komen door de mate van clipping.

de highpass versie, is die 6dB of 12dB?

Kon de MS20 dan ook lowpass en highpass tegelijk?

Wat zou je dan eerst plaatsen, de highpass of the lowpass?

Natuurlijk komt er binnenkort nog wat goede schema's [maar er gaat altijd zoveel tijd inzitten , en het is ook niet het allerleukste werk ;)]
Mate van clippen is overigens te variëren om een/of meerdere diode of een zener ,parallel over de ingang te plaatsen.
Dus na de .01uF ingang buffer condensator.
In principe kan dit zelfs voor of na elke versterker trap.
Het hele karakter van dit filter is hierdoor te veranderen.
Ook een simpel r/c brugje ervoor veranderd het hele karakter van het filter , elk component is dan klank bepalend.
[dit laat ik over voor de mensen die dit project na willen maken , en die optie erin willen hebben, misschien komt dit onderwerp later nog een keertje voorbij en word het dan alsnog uitgelegd .]

Ook is er iets volume verlies als je van lp naar hp gaat , niet echt storend en op te vangen met de volume regelaar , maar het is er wel.
Logisch ook omdat je een gehele versterker trap over slaat , dit is natuurlijk op te vangen, om in deze lijn 1 of 2 opamps te plaatsen.
Maar.. dan word het circuit 2x zo groot , en dus ook eigenlijk te groot voor het synthforum.
Ik probeer toch wat meer mensen te bereiken, met wat eenvoudiger projecten ;)

.....:okdan: goeije toei

wie maakt er een pcb layout , dan maak ik de pcb s .....:kroon:

Eehh , edje ... het schema is nog niet eens getekend :D
En daarna komt pas de pcb layout als dit goed is.
Zoals je weet ben ik niet echt goed in pcb's ontwerpen...dus als iemand zich geroepen voelt om dit te maken/tekenen NADAT ik het schema klaar heb.

Ik heb nu net pas de pcb layout van de standaard tube preamp klaar..............

Eehh , edje ... het schema is nog niet eens getekend :D
En daarna komt pas de pcb layout als dit goed is.
Zoals je weet ben ik niet echt goed in pcb's ontwerpen...dus als iemand zich geroepen voelt om dit te maken/tekenen NADAT ik het schema klaar heb.

Ik heb nu net pas de pcb layout van de standaard tube preamp klaar..............

Ben nu toch al constant bezig met PCB's maken/ontwerpen, kan dit er ook nog wel bij

Trouwens, wie wil nou niet een Ms20 filtertje in zijn collectie???? Ik zeker wel! :D

Ben nu toch al constant bezig met PCB's maken/ontwerpen, kan dit er ook nog wel bij

Trouwens, wie wil nou niet een Ms20 filtertje in zijn collectie???? Ik zeker wel! :D

Idd! Ik heb een Monotron, maar eens je een externe geluidsbron aansluit begint ie vreselijk te ruizen (de LFO geeft een klikkend geluid en de ruis gaat zelfs in zelfoscillatie!)

Idd! Ik heb een Monotron, maar eens je een externe geluidsbron aansluit begint ie vreselijk te ruizen (de LFO geeft een klikkend geluid en de ruis gaat zelfs in zelfoscillatie!)

Ik heb ook de Monotron, en indd de ruis/geluid verhouding is niet optimaal, maar het klikkende geluid is bij mij afwezig. Ook is bij mij de ruis niet storend of begint dit te oscilleren... misschien impedantie probleem? *shouderophaal*

Die ruis zit idd soms in de weg, alhoewel de eindversterker van de Monotron wel te by-passen is op de print.

Deze MS-20-filter zie ik zeker zitten om te maken, maar dan een versie voor modulaire voltages (-15/+15 V). Dit is zeker één van m'n favo filters, heerlijk eigenwijs.

Hij doet het ook op +15 volt hoor , laat je de -15 volt gewoon weg.
Het filtertje is niet zo nauwkeurig in de voedingspanningen, ik heb hem zelf ook geprobeert op 15 volt.
En als je het niet aandurft zet je er toch een 7809 ervoor , zo'n ding kost bijna niets.

Ik heb ook de Monotron, en indd de ruis/geluid verhouding is niet optimaal, maar het klikkende geluid is bij mij afwezig. Ook is bij mij de ruis niet storend of begint dit te oscilleren... misschien impedantie probleem? *shouderophaal*

Ik heb altijd zo'n vermoeden dat mijn Monotron een pak meer ruis geeft dan andere. Ik heb ook geen last van klikkende geluiden en zelfoscillatie zonder iets in de AUX aangesloten, maar eens de AUX aangesloten wordt het vreselijk luid.

Back