elektrovolt
compuphonic
de MS20 heeft het highpass- en lowpassfilter in serie, wellicht is het een idee om deze ook zo uit te voeren..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
2 stuks achter elkaar , meneer de åntimoderatør ?
Dus 2x hetzelfde pcb en ook 2x zoveel potmeters ?
Dat kan...maar dat laat ik op dit moment aan een ander over , misschien niet helemaal origineel, maar op dit moment schakelt 1 schakelaartje het gehele filter van low naar high pass.
Ook nog een eenvoudig en goedkoop lfo in elkaar geprutst, op basis van een 555 i.c.
Met een speed , depth , level en blokgolf /triangle potmeters.
de triangle is de hoek van deze ,eventueel schakelbaar, in 2 bereiken.
natuurlijk hieronder een mp3
2 stuks achter elkaar , meneer de åntimoderatør ?
Dus 2x hetzelfde pcb en ook 2x zoveel potmeters ?
Dat kan...maar dat laat ik op dit moment aan een ander over , misschien niet helemaal origineel, maar op dit moment schakelt 1 schakelaartje het gehele filter van low naar high pass.
ik snap het wel hoor, maar als ik hem ga nabouwen zet ik er wel twee achter elkaar. dit geeft ook die typerende klank.
jouw filter klinkt ook echt niet verkeerd overigens, misschien net iets te ronde resonantie, kan komen door de mate van clipping.
de highpass versie, is die 6dB of 12dB?

]
Graag allemaal hier in deze thread sms303...dan kunnen anderen hier ook wat van opsteken en misschien gebruiken .Als ik vastloop met de cgs modules pm ik je![]()

.....goeije toei
wie maakt er een pcb layout , dan maak ik de pcb s .....![]()

Eehh , edje ... het schema is nog niet eens getekend
En daarna komt pas de pcb layout als dit goed is.
Zoals je weet ben ik niet echt goed in pcb's ontwerpen...dus als iemand zich geroepen voelt om dit te maken/tekenen NADAT ik het schema klaar heb.
Ik heb nu net pas de pcb layout van de standaard tube preamp klaar..............

Ben nu toch al constant bezig met PCB's maken/ontwerpen, kan dit er ook nog wel bij
Trouwens, wie wil nou niet een Ms20 filtertje in zijn collectie???? Ik zeker wel!![]()
Idd! Ik heb een Monotron, maar eens je een externe geluidsbron aansluit begint ie vreselijk te ruizen (de LFO geeft een klikkend geluid en de ruis gaat zelfs in zelfoscillatie!)
Ik heb ook de Monotron, en indd de ruis/geluid verhouding is niet optimaal, maar het klikkende geluid is bij mij afwezig. Ook is bij mij de ruis niet storend of begint dit te oscilleren... misschien impedantie probleem? *shouderophaal*