Stabby
Ouwe rot
Anders gewoon beide filters parallel bouwen en met een patchkabeltje in serie plaatsen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

EMS!Ik ben wat aan verzinnen geweest voor een leuke case waar dit allemaal in kan.
Zat eerst te denken aan een soort van ms20 lookalike kastje , maar in mijn hok heb ik al zoveel van dat soort saaie zwarte kasten staan .
Dus ik wilde wat fleurigs en happy
Met kleurtjes dus...en welk merk had van zulke vage kleuren ?..juist...mutron
Eerste opzet om te proberen staat op de pict hieronder.
Nog zonder kleuren , maar die kunnen ingevuld worden in de velden.
Overigens wit is ook wel cool zoals die er nu bij ligt ...en met die knoppen...welk merk had dat ook alweer ?![]()

Dit is een square LFO, maar het schijnt dat je deze wat kan afronden met hoge pf elco's. Hij beschrijft het geluid als "yayayayaya" in tegenstelling tot de "dadadada" van de square.
Ik heb verder dit zeer eenvoudig schema gevonden voor een triangle:
http://home1.gte.net/res0658s/fatman/4069_lfo.html
Maar deze vereist een +/- voeding.

als je het niet erg vindt een op-ampje bij te installeren (741 of zo volstaat).

Mooi bakje!
Nu bedenk ik me net dat je in principe ook een driehoekgolf uit de 555 kunt krijgen als je het niet erg vindt een op-ampje bij te installeren (741 of zo volstaat). Als je de trigger/threshold-pinnen buffert krijg je een mooie driehoek op de uitgang van je op-amp, die je dus ook als LFO waveform kunt gebruiken voor de filter.
.

Ai.. klein foutje.
Bij het 555 i.c moet de output potmeter van 10 k anders om.
Nu sluit die ook de frequentie potmeter ook kort als die tegen nul aan komt.
Gewoon het draadje wat van de doide 1n4148 verwisselen met de output point A draad, dan gaat het goed
zoals het hieronder staat.
![]()
heheheAi.. klein foutje.
Bij het 555 i.c moet de output potmeter van 10 k anders om.
Nu sluit die ook de frequentie potmeter ook kort als die tegen nul aan komt.