De synth van Stalin

ProtoHuman

Gepokt en gemazeld
http://www.ruskeys.net

een website vol russische synthesizers. Het lijkt allemaal heel overtuigend, maar toch heb ik het idee dat het niet helemaal waar is. Hebben jullie ooit (van) deze dingen gehoord?

mooi gezegd

mooi gezegd

Origineel geplaatst door sander
Moet je eens zoeken in het archief van ons forum.

archief van ons forum :D

tja als je wat moet weten t staat er allemaal in
of niet
misschien een leuke nieuwe thread
wat staat er nog niet in het archief ,......

Ik heb er een aantal, een stuk of 7, ..........jawel.

Mijn tip, als je er eentje kan kopen doe het!!!! Het geluid is zo anders dan de "westerse synths" dat dit alleen al een goede reden is om ze te willen hebben. Denk aan GROF wat betreft het geluid, denk ook aan een groot bereik van ultra laag naar ultra hoog, een hoge piep zoals je nergens uit kan krijgen.

Qua vergelijking met andere bekende synths. Eentje kan kompeteren met de minimoog, de 3VCO "Altair-231" (zie web-site). Geloof me dit beest brult als je de 3 VCO's iets de-tuned ten opzichte vanelkaar. Ook bijzonder is de "Faemi-1M" . Dit is een een solina string ensemble of Elka-chorus achtig geluid maar dan met heel veel modulatie knoppen erop......... en dan de "Aelita", een 3 VCO synthesizer die in unison mode een brute "Wall of Sound" geeft die ik nooit ergens anders gehoord heb. Tenslotte veel mesen hebben wel gehoord van de "Polivoks". Een groot wat plastic achtige synth met grote knoppen. Het geluid is ook weer behoorlijk grof en "in your face".

Nadelen. Er zit vaak geen midi op maar dat is ook zo bij veel analoge andere top synths. Russisch opschrift is niet te lezen. Maar je hebt eigenlijk ook geen vertaling nodig van de letters omdat het vrij snel duidelijk is wat VCF etc. is. Qua betrouwbaarheid kan ik nog zeggen dat de synths die ik heb niet kraken, niet rammelen en hele sterke (vaak metalen) knoppen hebben. Het enige is dat je vaak van die gare ouderwetse 5-pins din audio-ins en audio-outs erop hebt zitten. Dat is wel op te lossen trouwens.

Maar goed, deze russische web-site is al eerder besproken en ik geloof niet dat veel andere forum-leden veel van deze synths hebben. Ik heb ze gekocht via ebay via de nederlandse-rus (zoek Kapkeng op ebay.nl), werkt goed maar duurt soms wel even voordat je pakje hier is (tot wel vier maanden, zucht).

Misschien dat in de toekomst meer van deze synths deze kant op komen. Van de Polivoks zijn er meer dan 100.000 gemaakt (en dat is veel geloof me!), dus er moeten er nog aardig wat van over zijn.

:)

dextah

dextah

Origineel geplaatst door dekzster
Ik heb er een aantal, een stuk of 7, ..........jawel.

staat jouw picure al bij de studio annex crib thread ,....nou

volgens mij wordt dat een intersant setje photos ,...he
ik heb je ondertussen horen meelullen over de jx thread [hji heeft ook een sh 5 grrrrrrrrrrrr]
nu hebben ze het hier over rusky synths [en meneer heeft er zeven ,....whaaaa

ik wist dat sommige ruskey synth erg bruut zijn /waren ,..maar nog noit gehoord
erg ondergewaarddeerd dus,...!!!
yep
en zo,n mannetje [iemand een linkje ]
die adverteerd hier en daar,..die exorteerd ze ook nog overal naar toe , jaah ook hier naar toe !

ik geloof dat monopoly er iets een keer gekocht had ,
dat ging kapot en kreeg enorme goede [rusky ] service
en niet duurder dan een gemiddelde pro 1 of andere ok monodsynth ,...
soo allemaaal aan de aelita ,BURP
doet mij er maar een

foto's van mijn spulletjes, hmm.........dat zou wat zijn. Ik heb ze wel maar nog niet digitaal...Ik zal eens kijken. Even nog een leuk item te noemen, mijn Hewlett-packard 8-sporen analoog filter.

;)

Attachments

• hp.jpg
    hp.jpg
    44,8 KB · Bekeken: 83
Back