Een Hartelijke Dank aan de Synthforum.nl Community

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld
Lieve Synthforum-community,

Sinds 2006 ben ik trots lid van dit geweldige platform, en wat een reis is het geweest! Vandaag wil ik jullie allemaal vanuit de grond van mijn hart bedanken. Aan de moderators: jullie hebben dit forum tot een warme, inspirerende plek gemaakt waar ik altijd terechtkon. Aan mijn fans: jullie steun en waardering hebben me gemotiveerd om te blijven creëren, zelfs op de moeilijkste dagen. En ja, zelfs aan mijn haters: jullie kritiek heeft me gevormd, me sterker gemaakt, en me geholpen om te groeien als producer.

Ik heb ontzettend veel mogen leren van jullie producties—jullie sounds, technieken en creatieve ideeën hebben mijn horizon verbreed. Elke ochtend kruip ik met plezier achter mijn pc, vaak met een glimlach, wetende dat ik deel uitmaak van deze bijzondere gemeenschap. Synthforum.nl is niet zomaar een forum; het is een bron van inspiratie, een plek van verbinding, en een thuis voor mijn passie voor muziek.

Dank jullie wel, allemaal, voor de afgelopen 19 jaar. Laten we samen blijven bouwen, experimenteren en genieten van de magie van muziek. Op naar nog vele jaren vol creativiteit! 🎹

Met warme groeten,

Gepokt en gemazeld :)

Jan Gloomy :luv:

Wat een mooi bericht van dankbaarheid en verbinding, Jan. Ik ben het heel erg eens met je behalve dan "zelfs aan mijn haters". Ik hoop dat er geen "haters" zijn.. hooguit mensen met een andere muzieksmaak en dat is prima. We hoeven niet alles mooi te vinden wat een ander maakt. En kritiek is prima. Daar leer je van zeker als iemand zijn of haar kritiek onderbouwt met pointers naar hoe het beter of anders kan.

Het is inderdaad een mooi forum en daar mogen we de organisatie & moderatoren dankbaar voor zijn (ik heb geloof ik mijn donatie voor dit jaar al gedaan maar zal dit morgen even nakijken). Ook moeten we de forumleden dankbaar zijn die dit forum levend houden, de veel-posters, waar jij er één van bent Jan, al was het maar om de bizarre hoeveelheid tracks die jij per jaar produceert 🙃

Keep it up, Jan! 🤗

Ow, ik dacht: wat is het tegenovergestelde van "fans", ja "haters" natuurlijk, maar je hebt gelijk dat je zegt dat er geen zijn. Nog beter.

Dank je wel, lieve @3ddie <3

Wat kan ik zeggen...
Ik ben nog maar een paar dagen lid van deze community, en het voelt nu al alsof ik thuiskom. Het was eigenlijk een fout dat ik niet eerder heb gezocht naar een scene buiten mijn eigen land. Helaas (of misschien juist gelukkig) heb ik jarenlang vastgezeten in een toxische omgeving – zowel online als in het echte leven – waar mensen er alles aan deden om je vleugels te knippen zodra ze zagen dat je iets goeds deed.

Ik heb nog nooit zóveel ongegronde haat meegemaakt – pure kritiek zonder enige onderbouwing.
Iemand vergeleek mijn sound zelfs eens met apen die seks hebben in de dierentuin, en een ander suggereerde dat ik mijn muziek misschien beter aan apen kon laten horen. :D

Lange tijd koos ik voor een nederige houding, hield mijn muziek in de la, en probeerde mezelf niet te veel te laten zien – uit angst om iemands gekrenkte ego te triggeren.

Maar het is tijd voor verandering. Grappig genoeg postte jij dit precies op het moment dat ik gisteren een lange tekst had geschreven (nog niet gepost) op een groep uit mijn land, als een soort “ik vergeef al mijn haters”-statement. :D

Natuurlijk, ik deelde veel – livesets, ideeën, tracks – misschien zelfs te veel. Maar dat komt voort uit passie en de wens om te delen en anderen te helpen. En ja, er waren er die dat niet konden verdragen.
Toch heb ik ook veel support gekregen – overal zijn haters, maar die kunnen ook onze brandstof zijn.

Binnenkort rond ik mijn liveact af – een set van 32 tracks, allemaal uit mijn machines – en dan is het klaar met de giftige scene. Ik vergeef de haters, laat ze los, en ga vol gas verder.

Ik ga mijn muziek overal naartoe sturen – naar labels, groot en klein – onder mijn naam hier op het forum (die blauw is 😄), maar ook met een extra project dat meer richting dance/pop/house gaat.
Ik nodig jullie allemaal uit om mee te gaan op deze reis – want samen kom je altijd verder.

Ik blijf sowieso actief hier op het forum. Ik zie hier veel kansen om te groeien, om te leren, en hopelijk ook om mooie samenwerkingen op te bouwen met gelijkgestemden.

PS.vertaald van gpt chat, als er fouten of onduidelijkheden zijn, verontschuldig ik me bij voorbaat

Het is onzinnig om iemand te haten enkel omdat hij/zij een andere muzieksmaak heeft. Dat zegt meer over de hater dan over de muziek zelf. Leven en laten leven.

Wat betreft lieden die andermans persoonlijkheid of werk afkraken enkel omdat ze daar lol in hebben, dat is inderdaad ook een leerschool. Gaandeweg leer je dergelijke haters eruit te plukken en ze niet langer serieus te nemen.

Ik dacht nu net niet aan mijn muziek, maar mijn filosofie die ik er meestal bijpomp. Niet iedereen is daarmee gediend, dénk ik :)

Bedankt voor je bijdrage @ProgHead !

Ik ben ook heel blij met dit forum, kan ik in ieder geval mijn muziek weer publiceren, na het verdwijnen van mijn website omdat die iedere keer gehackt werd. En blijf ook deelnemen aan dit mooie forum, vanavond zet ik weer een nieuwe compositie van mijn nieuwe album Technoïd hierop.

Het voelt hier soms meer als de dagbesteding van een inrichting dan een ontmoetingsplaats voor synth/muziekliefhebbers maar meestal is het wel gezellig 👍
Jouw zelf kennis kan ik zeer waarderen.

Meestal wel gezellig hier.
Een fijn plekje op het web. Ik kom dan ook niet op andere sociale media. op YT na dan.

Ja man, de haters man, altijd maar weer die haters hè, die de lovers dwarszitten. Geen aandacht geven. Lovers zijn beter dan haters. Laten we samen de haters haten. Dit is love, yo. PEACE! Deuces. One love.

Ik dacht nu net niet aan mijn muziek, maar mijn filosofie die ik er meestal bijpomp. Niet iedereen is daarmee gediend, dénk ik :)

Bedankt voor je bijdrage @ProgHead !

Je filosofie is niet mijn kopje thee, maar dat hoeft ook niet. Het is hier een algemeen forum waarop voor vogels van allerlei pluimage plaats is.

Je steun aan de groene leden vergeet ik niet Gloom. En qua muzieksmaak liggen we niet op een lijn altijd maar ik vond het tof dat je via mijn info toch je muziek kwijt kon op n label. Zo kon ik eens wat terug doen, tenminste zo voelde het voor mij.

Sf is de fijnste plek online. Al jaren. Blijf maar aan boord tot t schip zinkt 😁

Je steun aan de groene leden vergeet ik niet Gloom. En qua muzieksmaak liggen we niet op een lijn altijd maar ik vond het tof dat je via mijn info toch je muziek kwijt kon op n label. Zo kon ik eens wat terug doen, tenminste zo voelde het voor mij.

Sf is de fijnste plek online. Al jaren. Blijf maar aan boord tot t schip zinkt 😁

Tot het "bittere einde", beste @klinkske :beard: Nou, ik moet zeggen dat ik onder twee maatschappijen werd getekend in het verleden: Xenomorph Records (bestaat niet meer) en FenixFire Records, maar daar heb ik nooit iets van gehoord. Liever op mezelf de dingen uitbrengen. Dan moet ik me niets afvragen. :)

Thnx maat!

Gloomy :)

Wauw, wat een stortvloed aan duimpjes op mijn bedankt-bericht! Ik ben helemaal overdonderd door jullie warme reacties, en ik wil jullie allemaal oprecht, vanuit de diepste krochten van mijn hart, bedanken. Jullie steun voelt als een sterrenstelsel vol lichtpuntjes dat mijn creatieve universum verlicht en dat betekent onnoemelijk veel voor me. 8o)

Jouw zelf kennis kan ik zeer waarderen.

Meestal wel gezellig hier.
Een fijn plekje op het web. Ik kom dan ook niet op andere sociale media. op YT na dan.
Me too. Zit al dik 20 jaar op dit forum. De laatste tijd post ik wat vaker. Best OK hier. En ja, soms zijn mensen het niet met elkaar eens, maar over het algemeen blijft het allemaal heel redelijk en respectvol. Laten we dat vooral zo houden.

Ik voel me nog een van de newbies hier aangezien ik vele mensen zie die al sinds de early 00's lidd zijn, maar ik kom hier ook graag hoor :)

Voor meerdere redenen... muziek luisterenen delen, en ik hoop altijd wat technische kennis op te pikken door mee te lezen als de experts aan t woord zijn. ook vis ik wel eens naar specifieke kennis door topics te beginnen over specifieke onderwerpen, of gewoon te lullen over dingen die me op dat moment interreseren op t gebied van synths, fx en muziek.... dat levert soms echt wel nieuwe inspiratie tot experimenteren op.
Ook word er soms flink off topic gegaan, of over onderwerpen gediscussieerd die heel weinig met synths te maken hebben. serieuze offtopic discussies mijdt ik als de pest maar zijn vaak ook vaak vermakelijk om mee te lezen, en soms uitermate uitnodigend om mijn flauwe kant het woord te laten doen (flauwe grappen, memes & cute animal gifs!). Niet altijd begrepen, en niet altijd gewardeerd, maar nooit het idee gehad dat het leidde tot grote conflicten.
De jaarlijkse contest is ook echt een heel gaaf iets voor de amateurs zoals ikzelf... een momentje om gehoord te worden en om de mede forumleden aan de knoppen eens goed te beluisteren. ik maak daar altijd ff goed tijd voor... echt leuk (en tussen de contests door af en toe oefenen met bijdrages op het "tracks" forum).

en zo krijg je langzemerhand een beetje gevoel bij wat voor mensen er hier op het forum zijn... en dat is heel heel heel erg divers. (@e-Gloomy-nations jou positieve en motiverende bijdragen zijn sinds het eerste uur een opvallend element geweest trouwens!). Maar ook als mensen kritisch zijn op muziekale bijdragen of me corrigeren als ik er compleet naast zit met mn technische bijdrages waardeer ik dat enorm... gratis wijzer worden! das toch prachtig :)

Ik heb hier veel geleerd de afgelopen.... eh.... 3 jaar? ja zoiets... 3 jaar...

ik blijf nog wel ff hangen ben ik bang :D...

cat-smacks-dog-funny.gif

Back