Welke synths gebruikte Talk Talk?

kevinarnold

Ingeburgerd
Hoi weet iemand welke synths Talk Talk gebruikte op de lp it's my life?
Vooral die blazerige en wollige sound in Such a Shame vind ik erg mooi.
De rest van de synthsounds op it's my life spreken ook erg tot de verbeelding.

Laat ik die gewoon hebben. Zonder de controller welliswaar.
Kan het mij nauwelijks voorstellen maar zou kunnen.

De jx 3p is staat bovenaan, tenminste in het 2e filmpje.
Dank voor de videos , ik had ook al gezocht maar kon niet iets geschikts vinden.
Het geluid in het begin van It's my life (dat blazerige) is waarschijnlijk van een fairlight heb ik ergens gelezen.

Nee, is PPG. Hollis verklaarde later in Music Maker dat hij synthesizers haatte. maar hij sprak zich tegen want hij hield wel van de Variophon en de Mellotron

Nee, is PPG. Hollis verklaarde later in Music Maker dat hij synthesizers haatte. maar hij sprak zich tegen want hij hield wel van de Variophon en de Mellotron

hoe kan je nou synths haten als de helft van je instrumentarium eruit bestaat?
zonder synths klonk het nooit zoals het klonk

hoe kan je nou synths haten als de helft van je instrumentarium eruit bestaat?
omdat hij in de jaren een andere muzieksmaak ontwikkelde (?) en vond hij achteraf dat (de sound van) de eerste albums eigenlijk best wel slecht waren (en daar kan ik hem geen ongelijk in geven)

zonder synths klonk het nooit zoals het klonk
maar wellicht was het gebruik van synths niet zo zeer een bewuste keuze qua sound, maar meer ingegeven door (financiële) beperkingen.

Na 4 jaar maar eens reageren, ik wilde het ook altijd al weten. Ik las laatst een paar interviews met de toetsenisten uit die tijd. Ze gebruikten voornamelijk de Jupiter 8 en OB-X, verder nog een PPG (oa thema's Renee, The Last Time en Call in The Night Boy) en de sound fx in Such a Shame zijn o.a. nagels over pianosnaren. De 'gitaarsound' die je her en der hoort is een Jupiter door een Marshall.

Live hadden ze een DX7, 3 Jupiters, een Poly 61 (begin '84), een JX-3P (2e helft '84) en een CP-70 of 80.

Op 'The Colour of Spring' hoor je veel Variophon en de Kurzweil K250.

Zo! Dat was het weer! :koffie:

thnx, its my life was de eerste lp die ik kocht.
denk dat de synth sound van de eerste albums meer opgelegt was door de producer en het platenlabel.

Back