Nordrack II als drummachine

apollo

I love syntesaizer
'k heb besloten van m'n nordrack II te gebruiken als drummachine (hoe gek kan je raken). Maar wat ik nu zoek is een sequencertje om hem mee aan te spelen. Zelf had ik gedacht aan een tr727 of tr707 die toch wel vrij gemakkelijk te krijgen zijn. Of misschien een Korg ER-1 ? Iemand voorstellen ?

Moet idd niet gekker worden. Maar goed. Ik vind de ER1 best lekker als seq. Moet je wel even rekening houden met het feit dattie alleen maar noot informatie uitstuurt en bijv geen velocity.

Is een mc303 niet iets? zijn heel aardig geprijsd en als het je eigenlijk alleen om het sequence gedeelte gaat zal ie het aardig kunnen trekken... als je de ritmetrack gebruikt, kun je em net zo programeren als een 808

R8 is ook een optie en warom geen synth gebruiken of drum sounds te maken ik deed het ook wel eens met m,n Micro Q

Laatst gewijzigd:
Ik sluit me aan bij Sponk. Je kan 'n hoop verrotte dingen zeggen over de MC303, maar als simpel x0x sequencertje is ie prima te gebruiken. Ze gaan tegenwoordig al voor €150 van de hand, dus wat dat betreft hoef je het niet te laten. Alleen 'n TR505 zou nog goedkoper zijn; ook leuk inderdaad. De R8 vond ik 'n hele vervelende sequencer hebben, en die drumpads erop zijn ook niet tof.

Back