RME hammerfall

De RMe hammerfall ios een topkaart, heb hem zelf ook pas sinds kort maar het klinkt echt geweldig.

Kost wat maar je hebt ook echt wat.:D:D

ik geloof uit de reakties dat de rme hammerfall ok is
maar als je een moet kiezen tussen de motu 828, digidesign digi01 of de rme hammerfall...
wat is dan de beste keus? (uitgaande van een OSX omgeving)

ik zal binnenkort een keuze moete maken gezien digidesign waarschijnlijk mijn Audiomedia III kaart niet gaat ondersteunen voor OSX :(

Origineel geplaatst door bounce
ik geloof uit de reakties dat de rme hammerfall ok is
maar als je een moet kiezen tussen de motu 828, digidesign digi01 of de rme hammerfall...
wat is dan de beste keus? (uitgaande van een OSX omgeving)

De driver van de Hammerfall dsp indersteund nog geen midi .
Na een boos mailtje van mij waarom er nog geen midi ondersteund werd , kreeg ik een vriendelijk mailtje terug dat er hard aan wordt gewerkt en dat ik altijd met vragen etc bij ze terecht kan . Vind ik erg belangrijk .
Maar voor de rest loopt hij prima op osx .

heb ook rme (multiface). ben er erg tevreden over. heb alleen nog steeds problemen met logic 5.2.. krijg steeds asio-overloads als ik flink wat plugs aanzet. heb mijn pc enigzins getweakt, waarmee het probleem afnam maar nog steeds heb ik die overload af en toe nog. hoorde laatst dat het een logic probleem is en dat het dus niet aan rme ligt. maar daarmee wordt het niet minder shit. maar toch over het algemeen :okdan:

Origineel geplaatst door olaf
heb ook rme (multiface). ben er erg tevreden over. heb alleen nog steeds problemen met logic 5.2.. krijg steeds asio-overloads als ik flink wat plugs aanzet. heb mijn pc enigzins getweakt, waarmee het probleem afnam maar nog steeds heb ik die overload af en toe nog. hoorde laatst dat het een logic probleem is en dat het dus niet aan rme ligt. maar daarmee wordt het niet minder shit. maar toch over het algemeen :okdan:

kwestie van grotere latency instellen
als je op 1,5 ms zit vreet dat(asio)power

Origineel geplaatst door Shivah
wat voor plugs draai je dan?

absynth, kontakt, maar ook veel gewone logic plugs.

Origineel geplaatst door MadR
kwestie van grotere latency instellen
als je op 1,5 ms zit vreet dat(asio)power

ik heb al een behoorlijke latency ingesteld (12 ms) dus wat dat betreft zou het geheel vrij soepeltjes moeten lopen. draaien jullie logic of cubase, by the way?

ik heb al een behoorlijke latency ingesteld (12 ms) dus wat dat betreft zou het geheel vrij soepeltjes moeten lopen. draaien jullie logic of cubase, by the way?

mmm ik draai logic 5.3 op PC maar heb een delta 1010 geen RME
zou het niet gewoon kunnen zijn dat je cpu te zwaar word belast ?
Ik bedoel je gaat er toch niet vanuit dat het oneindig is ?

zet je system meter is open in logic,en draai de plugs die je normaal zou draaien..oftewel begin is een song
let is op je system meter,en kijk is of hij piekt op een gegeven moment ...je zal dan waarschijnlijk een asio overload krijgen.

ik heb dat wel eens met bepaalde freeware plugs...heb zelf een p4..daar zou een bug in zitten heb ik eens vernomen waardoor de boel in 1 keer op tilt slaat, een cpu cycle of ziets?

Origineel geplaatst door Shivah
zet je system meter is open in logic,en draai de plugs die je normaal zou draaien..oftewel begin is een song
let is op je system meter,en kijk is of hij piekt op een gegeven moment ...je zal dan waarschijnlijk een asio overload krijgen.

ja, dat had ik inderdaad al gezien. het is een plotselinge overload. een peik die ie niet kan verwerken waardoor de hele zooi over z'n toeren gaat. doordat ik windows wat heb afgetuned heb ik het wat minder vaak omdat ik denk dat die piek er dan nog wel is maar niet meer te hoog is doordat de basale belasting lager ligt. of de piek is minder hoog geworden door dat tunen. dat zou ook kunnen natuurlijk. moet ik het systeem nog verder aftunen? of is het dus een logic probleem? of zijn er andere oplossingen (of belangrijke aftunetips die ik misschien over het hoofd heb gezien. nieuwe drivers voor de grafische kaart op mijn intel moederbord bijvoorbeeld?)

Back