Vette sampletrack

Dochters van Marco Borsato op de piano

Ja, maar dat is ook gewoon een wereldnummer, laten we wel wezen.
Stel toch eens, hè? Dat je daar nou eens een Vengeance beatje onder zet, een dikke pompende distressor en daarna (om Matthew een plezier te doen) alles door een buizenlimiter?
Oh ja, en een basgitaar. Maar da's logisch.

ja, op zich goed nummer maar als je die steeds weer opnieuw moet spelen, samen met dat nieuwe nummer van jeroen van der boom (werd de tijd maar teruggedraaid) omdat ze die zo mooi vindt, dan wordt je daar wel eens zat van. Maar ja, je geeft dan toch maar toe anders krijg je dat weer keihard terug op een minder prettige manier :D

Stel toch eens, hè? Dat je daar nou eens een Vengeance beatje onder zet, een dikke pompende distressor en daarna (om Matthew een plezier te doen) alles door een buizenlimiter?
Oh ja, en een basgitaar. Maar da's logisch.

(OFFTOPIC) Dan krijg je dit:

hahahahaha. Heb dit overigens niet gemaakt, en dit is niet door een buizenlimiter gegooid. :P

Nee.. jij begrijpt niet waar het om gaat...

Ga nou niet het zielige slachtoffer uithangen hier nu.. laten we het even tot deze thread beperken..

Je had stoere praat als 'ik zal wel even laten zien dat ik even een vette track maak.. want dat gaat me vrij simpel af'.
Vervolgens post je bagger en dat krijg je dat van veel mensen te horen.
Zo simpel was het in deze thread..

En zelfs nu houd je je arrogante attitude want 'ik begrijp de muziek toch niet' en 'ik ken m'n top 10' niet. Hmm, jaja meneer de zelfbenoemde expert.. Waarop baseer je je eigen expertise? Enkel en alleen maar op je leeftijd?

Zoals zo vaak ken je mensen niet persoonlijk en ga je automatisch maar van dingen uit ('ze weten er niks van' / 'ze hebben vast en zeker illegale software' / 'ze zijn jaloers op mn spullen'/ 'je bent niet thuis in het genre').

Vervolgens denk je dat al die reacties op je attitude bedoelt zijn om 'je over de zeik te krijgen' terwijl mensen je op handige dingen wijzen waar je wat aan kan hebben..

Weet je waar het hierom gaat, is dat zelfs al zou ik gewoon een willekeurige MP3 uit de Beatport top10 posten, ik nog dezelfde reactie van jou en een aantal anderen zou krijgen, omdat je geen flikker van dit soort muziek begrijpt en je de top10 toch niet kent :D erger nog, ook al zou je de track vet vinden dan zou je nog je kans niet voorbij laten gaan om je gram te halen :mega: (en dat geeft allemaal niks, ik kan er wel om lachen)

Dit is dus sowieso al een loose/loose topic, alleen voor een paar figuren hier is het nog frusterender omdat zelfs met hun legitieme "feedback" ze me niet over de zeik krijgen ;)

Laatst gewijzigd:
(OFFTOPIC) Dan krijg je dit

YouTube - Dochters - Dj Petit & Dj Denzo

hahahahaha. Heb dit overigens niet gemaakt, en dit is niet door een buizenlimiter gegooid. :P

:D mijn god, die is wel heel fout!

eens! en daarom heren hier de 2e poging van "vet"

even wat disclaimers dan maar om verdere discussie te voorkomen:
- dit is geen complete track, met alle ear candy erop en eraan, dat is namelijk voor mij gewoon minimaal 1 dag productie
- het gaat hier om een groove gebouwd met samples, waarbij ik de groove vet vind (d.w.z. de percussie en de bassline)
- er zit ook een stringetje in wat niet perse als vet hoeft te worden ervaren
- en een akkoordje voor wat vulling en ondersteuning

boodschap van deze post is, niet zo zeer dat je met samples zo een complete track in elkaar douwt, want dat vergt sowieso skills, maar wel dat je met een uurtje drag & drop en wat knippen je heel snel een vette groove in elkaar kan zetten (de mensen die zelf drums programmeren, zullen dit beamen)

Zie het dan maar zo, als ik dit al in elkaar broddel, kan je nagaan hoe snel iemand met talent iets met deze samples kan doen :)

Laatst gewijzigd:
en even om aan te geven waar je nu eigenlijk naar luistert: maar 7 percussie tracks, een bassline, een synth en een string

Gast.., ga toch tijd investeren in belangrijkere dingen in je leven.
man, denk om je hart :D (je hoeft hier niet te posten, je kan er ook voor kiezen het hele verhaal gewoon te negeren en je met belangrijkere dingen in het leven bezig te houden ;) )

Het gaat hier om samples, niet om mij, m'n gear, of mijn arrogante attitude.

Nee.. jij begrijpt niet waar het om gaat...

Ga nou niet het zielige slachtoffer uithangen hier nu.. laten we het even tot deze thread beperken..

Je had stoere praat als 'ik zal wel even laten zien dat ik even een vette track maak.. want dat gaat me vrij simpel af'.
Vervolgens post je bagger en dat krijg je dat van veel mensen te horen.
Zo simpel was het in deze thread..

En zelfs nu houd je je arrogante attitude want 'ik begrijp de muziek toch niet' en 'ik ken m'n top 10' niet. Hmm, jaja meneer de zelfbenoemde expert.. Waarop baseer je je eigen expertise? Enkel en alleen maar op je leeftijd?

Zoals zo vaak ken je mensen niet persoonlijk en ga je automatisch maar van dingen uit ('ze weten er niks van' / 'ze hebben vast en zeker illegale software' / 'ze zijn jaloers op mn spullen'/ 'je bent niet thuis in het genre').

Vervolgens denk je dat al die reacties op je attitude bedoelt zijn om 'je over de zeik te krijgen' terwijl mensen je op handige dingen wijzen waar je wat aan kan hebben..

Lekker hoor (muv dat panfluitje vanaf 1.07).

Zou je ter leering ende vermaeck misschien ook de losse samples en loops kunnen posten? Dat is misschien wel handig om goed te kunnen beoordelen wat kant en klaar uit de libraries komt en wat je eigen inbreng is.

de samples delen we gewoon, want daar ging het juist om toch? instrumenten komen uit m'n Voyager en TI.

Wat je wel kunt zeggen is dat Raphie in ieder geval genoeg tijd kan vrij maken om lekker met z'n hobby bezig te zijn. Daar ben ik eigenlijk wel heel jaloers op!

Dat hij veel termen "droped" in een draadje is ook waar. Wel, dit merk ik erg bij mijzelf, dat als je veel over een onderwerp leest ook automatisch de termen overneemt en in je dagelijkse vocabulaire opneemt en (soms onbewust) gaat gebruiken.

Bedankt voor de samples. :P

Dis een stuk better, goed zelfs.

Alleen die opbouw is dan wel weer rete slecht.

Alsje daar nu aandacht aan geeft kan dit een leuk tracky worden.

Ik dacht eigenlijk dat de discussie ging over dat je met loops en phrases uit libraries heel snel en eenvoudig een lekkere track in elkaar kunt zetten.
Als ik nu naar die losse samples en loops luister is heb je dat hier niet of nauwelijks gedaan maar alsnog vrijwel alles zelf ingespeeld.
Ik zie het verschil niet zo met drum samples van een librarie gebruiken of zelf wat tunen aan de standaard sounds van een drumbak.

Wat overigens leuk zou zijn is dat iemand wat loops / phrases / samples post waar iedereen dan naar eigen inzicht een track mee mag maken, kijken wat eruit komt.

Ja, das al beter..

Nu nog de truc dat je niet zomaar een loop aan of uit kan zetten.... vind die bongo niet passen. veel te vol.
Die flute is wel grappig.. thema matig is hier wel wat mee te doen.
t nummer heeft wat fx nodig enzo.. jammer dat je t post voor dat dit gedaan is.. envelope edits ook niet?
En wat leven in de brouwerij doormiddel van andere, juiste percussie.. gecombineerd met een geluidje misschien?
.. niet naast je schoenen gaan lopen man.

Vergelijkbare discussies

Back