Vette sampletrack

precies
en de bas eruit
de beat
de percussie
misschien wordt t dan nog wat
ow kut
nu loop ik naast mn schoenen
wat een valkuilen ook overal eigenlijk he
zullen we dan weer muziek gaan maken dan
goed idee
ooo ik heb een nieuwe gitaar
das veel leuker nog

Ik quote mijzelf nog maar even ;)

eens! en daarom heren hier de 2e poging van "vet"

even wat disclaimers dan maar om verdere discussie te voorkomen:
- dit is geen complete track, met alle ear candy erop en eraan, dat is namelijk voor mij gewoon minimaal 1 dag productie
- het gaat hier om een groove gebouwd met samples, waarbij ik de groove vet vind (d.w.z. de percussie en de bassline)
- er zit ook een stringetje in wat niet perse als vet hoeft te worden ervaren
- en een akkoordje voor wat vulling en ondersteuning

boodschap van deze post is, niet zo zeer dat je met samples zo een complete track in elkaar douwt, want dat vergt sowieso skills, maar wel dat je met een uurtje drag & drop en wat knippen je heel snel een vette groove in elkaar kan zetten (de mensen die zelf drums programmeren, zullen dit beamen)

Zie het dan maar zo, als ik dit al in elkaar broddel, kan je nagaan hoe snel iemand met talent iets met deze samples kan doen :)

Had ik zelf ook al aangegeven, dat dit geen track is maar gewoon ff een voorbeeld...kan zijn dat je hier overheen had gelezen?
Bongo vind ik zelf juist wel weer lekker, beetje drive in de percussie.

Voor mij was dit voorbeeld gewoon even om te laten zijn dat iets al heel snel vet kan klinken. Natuurlijk komt er dan nog een berg arrangeren en alle fx en een fatsoenlijke mix omheen. Maar stel: je pakt een midi van het net, zet het tempo op 128, pleurt bijv de loops die ik gepost hebt eronder, verandert de patches en de bassline dan heb je in no time een dikke remix.
Terwijl als je zoiets zelf op noot niveau in midi gaat opbouwen, met de juiste timing, de juiste fx, het juiste ijzerwerk dan ben je gewoon heel lang bezig, een patroontje inslaan is echt niet zo moelijk, en tuurlijk kan je de quantize weer jatten van deze loop, maar het exact zo laten klinken als de loops met dezelfde energie en sound is gewoon uren werk. En met loops pleur je 4 of 5 samples neer en het is al snel ok. dát was meer mijn punt.

Ja, das al beter..

Nu nog de truc dat je niet zomaar een loop aan of uit kan zetten.... vind die bongo niet passen. veel te vol.
Die flute is wel grappig.. thema matig is hier wel wat mee te doen.
t nummer heeft wat fx nodig enzo.. jammer dat je t post voor dat dit gedaan is.. envelope edits ook niet?
En wat leven in de brouwerij doormiddel van andere, juiste percussie.. gecombineerd met een geluidje misschien?
.. niet naast je schoenen gaan lopen man.

Tering hey hej hey hej hey hey hey, had ik al heyyj gezegd?

Al dit gekissebis van de dames....en wel hierom.....de eindconclusie.....

zucht....

En met loops pleur je 4 of 5 samples neer en het is al snel ok. dát was meer mijn punt.

nou....point taken....topic sluiten dan? :)

Had ik zelf ook al aangegeven, dat dit geen track is maar gewoon ff een voorbeeld...kan zijn dat je hier overheen had gelezen?
Bongo vind ik zelf juist wel weer lekker, beetje drive in de percussie.

Voor mij was dit voorbeeld gewoon even om te laten zijn dat iets al heel snel vet kan klinken. Natuurlijk komt er dan nog een berg arrangeren en alle fx en een fatsoenlijke mix omheen. Maar stel: je pakt een midi van het net, zet het tempo op 128, pleurt bijv de loops die ik gepost hebt eronder, verandert de patches en de bassline dan heb je in no time een dikke remix.
Terwijl als je zoiets zelf op noot niveau in midi gaat opbouwen, met de juiste timing, de juiste fx, het juiste ijzerwerk dan ben je gewoon heel lang bezig, een patroontje inslaan is echt niet zo moelijk, en tuurlijk kan je de quantize weer jatten van deze loop, maar het exact zo laten klinken als de loops met dezelfde energie en sound is gewoon uren werk. En met loops pleur je 4 of 5 samples neer en het is al snel ok. dát was meer mijn punt.

als je de verschillende loops zo intact laat en hun eigen karakter laat houden blijft t een verzameling van ideetjes van anderen. gewauwel over mix en fx enzo..tsjah
als je t niet van jezelf maakt zit er geen reet energie in juist
een dikke remix is een remix van iemand die zn poelie er in legt ... al die laffe k*tremixen met 1 loopje met een beat eronder zijn natuurlijk niet vet, maar laffe hap
ik hoor liever een eigen overtuigend kutnummer dan een laf aftreksel van wat losse ideetjes die al niet vet waren
de kunst is juist om wat te creeren, hoe kut ook
t gevoel wat je hebt bij een loop oid op een andere manier vertellen.. dat is wat anders dan een lekker pompend fuckbeatje eronder legge
jij moet op dat moment iets willen maken en niet slaaf zijn van loopjes en hier en daar wat toevoegen
natuurlijk kan je dat wel heel goed met loopjes doen
maar dr mot wel een dikke handtekening op.. dit is MIJN kuttrack en van niemand anders
ziel en overtuiging, hoe kut ook
pas dan kan t eventueel vet worden

raphie?
samples?

ik zeg tijd voor een anthem!

Attachments

• raphie.mp3
    1 MB · Bekeken: 66
MAARRE,...

Eigenlijk vind ik je een persoon die niks kan aanvangen met z'n veels te dure gear, wat veel beter tot z'n recht komt in mijn studio annex crib,..

'k Heb eigenlijk geen ruimte over, maar kom: ik ben niet de beroerdste.
Stuur maar een Pb-tje dan maken we een afspraak wanneer je (geheel kosteloos - zo ben ik dan OOK wel weer) je gear kunt afleveren bij mij.
En ach, dan krijg je nog een kop koffie ook!
:D

dan krijg je nog een kop koffie ook!
geen errm...
attachment.php
?

... geen slapende Raphies wakker maken, 6!!

Das toch juist het hel punt Fjoesz, je weet nu hoe weinig werk erin zit omdat ik de orginele samples deel, dit in tegendeel tot een aantal anderen die EXACT hetzelfde doen, of nog minder en mensen dan zeggen "vette drums man".. "ja he? :D

We kunnen het natuurlijk ook even over de loops in jouw enige bijdrage op het forum hebben "Boulderdash" aangezien dat het enige is wat jij vet vindt, pas dan daar de logica op toe en zie je wat ik bedoel. spelen met loops is als pronken met andersmans veren :D

als je de verschillende loops zo intact laat en hun eigen karakter laat houden blijft t een verzameling van ideetjes van anderen. gewauwel over mix en fx enzo..tsjah
als je t niet van jezelf maakt zit er geen reet energie in juist
een dikke remix is een remix van iemand die zn poelie er in legt ... al die laffe k*tremixen met 1 loopje met een beat eronder zijn natuurlijk niet vet, maar laffe hap
ik hoor liever een eigen overtuigend kutnummer dan een laf aftreksel van wat losse ideetjes die al niet vet waren
de kunst is juist om wat te creeren, hoe kut ook
t gevoel wat je hebt bij een loop oid op een andere manier vertellen.. dat is wat anders dan een lekker pompend fuckbeatje eronder legge
jij moet op dat moment iets willen maken en niet slaaf zijn van loopjes en hier en daar wat toevoegen
natuurlijk kan je dat wel heel goed met loopjes doen
maar dr mot wel een dikke handtekening op.. dit is MIJN kuttrack en van niemand anders
ziel en overtuiging, hoe kut ook
pas dan kan t eventueel vet worden

Ah nu komt de aap uit de mouw, nou ik reageer er lekker niet op. :P Fijn weekend allemaal!

Bericht door een moderator:
Je zou bijna een verband ontdekken met htforum of gearslutz, gelukkig zijn we hier niet zo van het leggen van verbanden. 8)

Wat is nu precies de bedoeling met dit topic, open laten of zijn we er allemaal wel klaar mee (heb zelf geen voorkeur)?

Vergelijkbare discussies

Back