post hier een track van 20 jaar geleden..

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
wat minder lang geleden mag ook hoor daar er hier leden zijn dier die 20 nog niet eens bereikt hebben..
maar laat hier een van je eerste schreden op het muzikale synthpad horen

hier deed (1988 ) ik een soort van voorprogramma van een band die de gebruikelijke vakantie jaarlijks in frankrijk eens op een iets andere manier wilden doorbrengen, namelijk alle plaatselijke kroegen af om daar een optreden te regelen en te verzorgen..
was een ervaring apart, met apparatuur sjouwen bij 40 graden, weinig verdienen, tussen de flipperkast en het biljart opstellen vaak en veel dronken fransozen..
maar wel veel lol gehad
het live camera geluid in het filmpje was erbarmelijk (ik speelde met een uitgeklede versie van tape mee)dus daar heb ik de studio uitvoering ondrgezet qua sync klopt het dus niet helemaal
in de studio is hier gebruikt
emu drummulator
yamaha dx 7
oberheim 4 voice
prophet 5
minimoog
een gammele piano waar de hamers met bisonkit verhard waren ,gaf een apart honkytonk geluid
een tascam 80-8 recorder
phillips zelfbouw megpaneel
en een een of ander effecten bak voor de delay

Laatst gewijzigd:
Mag er ook eentje van mij wezen, van 32 jaar terug ?
Paar jaartjes terug wat opgepoetst en online gezet :)

Verhaal zit er niet achter..gewoon wat gepruts op wat synths , en opgenomen op een bandrecorder.

MOet gelijk denken aan die Hans Teeuwen scene.. "jaaa hier hoor je al het genie.. en toen was ik al 16!" haha

Origineel onderwerp, leuk verzonnen!

20 jaar geleden maakte ik dit. En het kwam een jaar later op m'n eerste plaatje.
Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:
"i want this tune played at my funeral. the best track ever for me".
Lol! En dat heb ik niet eens zelf geschreven..... :)

gear:

TB-303 (geleend)
TR-808 (geleend, zonder plastic zijkanten waardoor ik nog een 220v schok kreeg)
Boss SE-50 FX
Yamaha TX16W sampler (getriggerd door de 808 )
DJ mixer (prut ding van Phonic geloof ik)
opgenomen op een Aiwa cassettedeck

Thats it.

Zie: [ Discogs ]

Laatst gewijzigd:
hee sander..
via jou kwam ik nog eensop het idee om miss djax eens wat tracks op te sturen, zij had net dat x beats label erbij opgericht voor de meer breakbeats en drum& bass achtige dingen.
ik vond het toen wel grappig dat ze een hele rustige track uitkoos om daarop uit te brengen terwijl zijnmeestal het van stevigere hout zaagt men planken werk deed..

dit is ook al weer zo,n 12 jaar geleden..
de trompet is door een zekere han de groot ingespeeld los zonder begeleidings muziek zodat ik wat te sampelen en te knippen had
hier hoor je voornamelijk de kurzweil k2500

wat minder lang geleden mag ook hoor daar er hier leden zijn dier die 20 nog niet eens bereikt hebben....

Dit wordt echt een vintage-lullen-topic zeg...

Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:
"i want this tune played at my funeral. the best track ever for me".
Lol! En dat heb ik niet eens zelf geschreven..... :)
]

Geweldig! Zo te horen vind die gast het nu al jammer dat ie niet op zijn eigen begrafenis aanwezig zal zijn.

Ik heb nog een heel groot aantal oude Amiga (Protracker) nummers, was toen 13/14 jaar oud.
Zie hier: http://soundcloud.com/oxy-yan/construction
nou dat klinkt lang niet altijd protrackerig, veel te clean...
het klinkt iig niet alsof het rechtstreeks uit de amiga komt, afgezien van james brown is brown...

Who's The Bossa en 2B Theme klinken wel cool trouwens :koffie:

nou dat klinkt lang niet altijd protrackerig, veel te clean...
het klinkt iig niet alsof het rechtstreeks uit de amiga komt, afgezien van james brown is brown...

Who's The Bossa en 2B Theme klinken wel cool trouwens :koffie:

Ja, klopt. Voor de duidelijkheid: alleen Construction en James Brown zijn van de Amiga, de andere tracks zijn recenter. Toen was de Amiga allang mijn vriend(in) niet meer...

jemig, das exact 20 jaar geleden dat ie uitkwam :)

Het was een mooi jaar, 1991 :)

En tnx, het was mn eerste plaatje. Was er toen erg trots op, Lower East Side was ook een tof label.

Attachments

• dekoningdrinkt+jusdepoire.mp3
    292,2 KB · Bekeken: 147
Laatst gewijzigd:
Back