post hier een track van 20 jaar geleden..

20 jaar geleden maakte ik dit. En het kwam een jaar later op m'n eerste plaatje.
Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:
"i want this tune played at my funeral. the best track ever for me".
Lol! En dat heb ik niet eens zelf geschreven..... :)

gear:

TB-303 (geleend)
TR-808 (geleend, zonder plastic zijkanten waardoor ik nog een 220v schok kreeg)
Boss SE-50 FX
Yamaha TX16W sampler (getriggerd door de 808 )
DJ mixer (prut ding van Phonic geloof ik)
opgenomen op een Aiwa cassettedeck

Thats it.

Zie: [ Discogs ]

Zit jij achter deze track? Mijn complimenten dan want ik vind hem steengoed :halleluja

Heb hem ook op vinyl en ben daar zeer zuinig op...staat voor mij op gelijke voet met heel veel andere (acid) klassiekers uit die tijd. Erg mooi gemaakt! (zeker als ik nu zie waarmee - geeft weer eens te denken :))

20 jaar geleden maakte ik dit. En het kwam een jaar later op m'n eerste plaatje.
Niet eens onsuccesvol, al zeg ik het zelf. Lees de reacties op YouTube maar, o.a. deze:

Classic dit wel hoor. Ik moet zeggen dat ik 'm in het begin nooit zoveel aan vond, maar het kwartje viel wat later zeg maar. Als ik in zo'n bui ben dat ik plaatjes uit deze tijd draai, dan komt deze ook zeker wel langs:)

later toen de studio lekker liep hadden we regelmatig projectjes met gastmuzikanten, waaronder een keer de urban dance squad drummer michel schoots,

hier ook een ode aan de flipperkast in de ontspanningsruimte! als we die niet hadden had het allemaal vast heel anders geklonken

niet veel later konden we zelfs een remix maken van het nummer happy go fucked up van de dance squad, waar we alle losse instrumenten tracks van kregen om te sampelen knippen en plakken..

:) vette remix van 't sowieso al gave nummer van the Squad, Bliep!! :okdan:

gear:

TB-303 (geleend)
TR-808 (geleend, zonder plastic zijkanten waardoor ik nog een 220v schok kreeg)
Boss SE-50 FX
Yamaha TX16W sampler (getriggerd door de 808 )
DJ mixer (prut ding van Phonic geloof ik)
opgenomen op een Aiwa cassettedeck

Thats it.

Zie: [ Discogs ]

Ik hoorde dit nummer voor het eerst op de radio bij de VPRO waar Saskia Slegers toen te gast was om te mixen. Leuk om weer eens te horen :)

Dit is het allereerste nummer dat ik af genoeg vond om een nummer te laten heten.
Hiervoor waren het enkel stukjes geluid, covers of andere geluidsfragmenten die ik maakte.
We zitten hier geloof ik in 1998 ofzo.

Attachments

• Bliep.mp3
    2 MB · Bekeken: 120
hier is het allereerste nummer van mijn toenmalige bandje, The Rabbit Stampede.

ongeveer 1987

[embed]73776[/embed]

:mega:

Attachments

• The Rabbit Stampede - comapible.mp3
    3 MB · Bekeken: 118
hey 154 cool , van Pallas, ik vond de versie met die sample super lekker.

dit deed ik rond diezelfde tijd, met mijn maatje van toen, in zelfde scene :okdan:

p.s. ik ben niet degeen op de foto bij discogs

Attachments

• hm2.jpg
    hm2.jpg
    14,6 KB · Bekeken: 108
Back