post hier een track van 20 jaar geleden..

Leuke topic! :D

Paradise [ BB ] is het resultaat geworden, deze track is zelfs later (2006) op m'n vaders crematie gespeeld.

https://soundcloud.com/oldtracks-bb/paradise-2013-bb

Meerdere ouwe tracks volgen nog.....

excellent! :okdan:
en die van David is ook heel mooi

Oh en voor de mensen die het interesseert.. roden is iets met bloembollen uit de grond halen en dat doe je met een holder.. Sterkte bij het luisteren :mega:
vollugens mijn zegtie "we gaan te roden"... dus toch de plaats/dorp/stek/gat/dinges...

nog een keer het muziekje luuster'n dan maar :D

Anno 1997, maar close enough.
Kurzweil K2000, Ensoniq DP/2, Alesis Quadraverb GT, Cakewalk 3 onder DOS.

Attachments

• wildfire.mp3
    6,8 MB · Bekeken: 163
vollugens mijn zegtie "we gaan te roden"... dus toch de plaats/dorp/stek/gat/dinges...

nog een keer het muziekje luuster'n dan maar :D

Was even in de veronderstelling dat het om rooien ging, het dialect is West-Fries of Volendams.... roden = rommelen (Volendams)
Dat verklaart ook meteen het dorpsgek gehalte :mega:

Nou...vooruit dan zal ik ook eens iets posten van 20 jaar terug:

Er staat bij die video dan wel '98 maar volgens discogs en mijn eigen geheugen is het toch echt 1994 geweest dat Maarten en ik deze remix maakten

Zo'n 20 jaar geleden..... (hoezo LOwfi?)

Met uitgemolken 'Bert en Ernie'-samples.... ik kan er nog steeds om lachen. :dubbel:

edit:
1994-1995 met Screamtracker3 op den PersonalComputer

Attachments

• BERT.mp3
    7,6 MB · Bekeken: 161
Laatst gewijzigd:
ik ben te oud om 20 jaar geleden te kunnen bestempelen als lang geleden en heb nog opnames van mijn aller aller eerste muziek op cassettes staan.
Ik was waarschijnlijk 14/15/16 jaar toen ik dit maakte. op mijn 13/14de had ik een gitaar gekocht. In mijn herinnering duurde die muzikale ontwikkeling jaren en jaren...ik weet nog dat ik deze opnames bloedserieus nam, dit moest muziek worden. geen gerommel...

ik kan me herinneren totaal niet bezig te zijn met gitaarspelen. ik wou muziek maken en was gek op noten en klanken. ik wou eigenlijk dat mijn gitaar een synthesizer was en probeerde op allerlei manieren de gitaar zo te laten klinken.
zo had ik van de twee elementen van de gitaar gescheiden outputs gesoldeerd naar links en rechts voor vol stereogeluid. dit ging naar de jack mic inputs van een cassettedeck van Sharp die als je de plug er net niet helemaal in deed, overdubs mogelijk maakte. een phaser en auto-filter had ik als effect pedalen.
notabene de phaser ging vrij snel stuk maar ik heb nu een moderne versie ervan en de auto filter heb ik nog steeds !

jammer dat als je ouder wordt je die kindse vrijheid afstoot, en ineens over alles wat je doet moet gaan nadenken en er een emotioneel prijskaartje aan hangt. die egoloze tijd wil ik weer oproepen en herbeleven in de nieuwe muziek die ik ga maken. een groots project en om dat in te zegenen bij deze mijn aller eerste echte compositie en een die vrij snel daarna volgde.
die cassettebandjes van vroeger zijn waanzinnig om te luisteren. ik hoor allemaal behoorlijk muzikale dingen terwijl ik over niets tevreden was op ene gegeven moment. maar deze stukken dus niet. die zijn puur egoloos gemaakt. :engel:

Attachments

• guitars.mp3
    2,8 MB · Bekeken: 145
  • ice.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 150
Laatst gewijzigd:
ps: ik kom wel uit een tijd dat een synthesizer geen normaal alledaags bezit was....PCs bestonden nog niet...

Back