post hier een track van 20 jaar geleden..

toen ging het helemaal om de superieure opslagcapaciteit en nog niet over de snelheid van de processor... grappig idd :D

Die hele folder is geweldig trouwens.. je lacht je blauw over hoe ze opgeven over die specs en hoe goed het wel niet is.. :mega:

st-506.jpg

mijn eerste hd, met een whoppin 5mb aan data opslag.
ik dach dattie nooit volkwam ( en dat was ook zo, hij was voor die tijd al kapot..)

maar goed, maistro, moeziek.....

:mega:

Dank voor de comments.. vond em zelf weer helemaal relaxed om terug te horen ook :)

@ j.baars.. Haha.. "Whopping 5 mb" ... Huge!!! :D

Nog een stukje audioterreur dan maar.. destijds mijn eerste en ook gelijk laatste opdracht :D
Een remixje maken van een soort regio-dialect bandje.. 8D M'n vrienden vonden em fantastisch iig en daar deed ik ook een beetje voor natuurlijk. :mega:
Het is destijds allemaal profi opgenomen in een studio maar heb nooit 'n kopietje van de opname mogen ontvangen.. slechts nog een brakke tape met mijn eigen mixje.

Oh en voor de mensen die het interesseert.. roden is iets met bloembollen uit de grond halen en dat doe je met een holder.. Sterkte bij het luisteren :mega:

Attachments

• Roden.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 145
een mix tussen turn off the bass en yer average FT2 modfile, errug early 90's dit :D

ik ken wel aardappels rooien trouwens...
Rooien/Roden.. 'k kom uit het Westen van Nederland.. dat zal het zijn. De rest is wel erg over de top authentiek dialect.. volg ik zelfs niet. :D

Turn off the bass :okdan: Haha.. Moest 'n beetje toegankelijk mainstream zijn.. maar klopt wel.. 91/92 is dit geweest..
Daarna heb ik het opgegeven.. and I bought my soul to the Rock 'n Roll :engel:

Vet hoor dat je zoiets in 1992 al maakte!
Zit nog goed in elkaar ook die track.

In mijn kinderjaren en jeugd moest ik het "helaas" met één, en later twee simpele keyboards doen.
Twintig jaar geleden maakte ik dus dit soort fratsen :D
Door een opname weer af te spelen kon ik meerdere geluiden tegelijk realiseren...

(Soms zijn dergelijkheden ook terug te vinden in een andere welbekende thread...)
.

Attachments

• Skies - a28.mp3
    796,9 KB · Bekeken: 149
thanx :)

Jazzy hoor.. :) hoor ik je nu ook beatboxen?? :D De creativiteit zat er al wel vroeg iig :okdan:

Rooien/Roden..
het doet idd vermoeden dat het een quasi correcterende westernisering is van een niet dialectisch woord...
Roden is wel een plaats en dus niet zoiets als aardappels, bollen etc uit de grond trekken...

enfin, de track blijft geinig :mega:

Hmmm, 20 jaar geleden? :-S Ergens heb ik nog een doos met cassettebandjes, met vast daartussen wat gepriegel van mij op m'n pianootje en de polysix... Maar ik denk niet dat het de moeite waard is om daarnaar op zoek te gaan...Sowieso lukte het me toen nooit om trackjes te maken.. Het bleven intro's..... :-S

nah, voorut dan, hier is er nog eentje van mijn voormalige bandje The Rabbit Stampede.....

92209

enjoy...:D

:mega:

Attachments

• Rabbit Stampede - Legs.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 126
@ J.Baars.. Lekker hoor.. coole funk :) doet me 'n ook klein beetje aan Prince en Talking Heads denken.. :okdan:

@ 6: Roden ken ik wel.. De Pruim van Klaas :D

Oh en voor de mensen die het interesseert.. roden is iets met bloembollen uit de grond halen en dat doe je met een holder.. Sterkte bij het luisteren :mega:

helemaal 90's !

heb je zeker tijd ingestopt zo te horen wat een programmatie

Ouwere tracks...

Ouwere tracks...

Leuke topic! :D

Ik ben in 1989 begonnen met muziek maken op de Commodore Amiga (Protracker).
Na een paar jaar ben ik toen over gegaan op Cubase; Atari ST, Kawai K4 Synth, Roland R8 MK2, imitatie 303 bakkie.

Door andere intresses en keuzes alles verkocht en gestopt met muziek maken.
Een tijdje niks gedaan qua muziek maken totdat ik 'Music 2000' gekocht had voor de Playstation 1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Music_(software)

Muziek maken ging weer prikkelen maar kreeg al snel het slechte nieuws tijdens een vakantie (met vriendin) in Frankrijk dat me vader in het ziekenhuis lag (suikerziekte).
Net terug van vakantie met alle emoties toen een nummer gemaakt met 'Music 2000'.

Paradise [ BB ] is het resultaat geworden, deze track is zelfs later (2006) op m'n vaders crematie gespeeld.

https://soundcloud.com/oldtracks-bb/paradise-2013-bb

Meerdere ouwe tracks volgen nog.....

Back