Nieuwe track britney

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
samen met low ass booty bling bitch slappin' ruk rap uh uh ah yeah fokken corruptors...
Big booty bitches?

(Ben geen fan van rap en zo, maar dit kan ik wel smaken :o:)

Of je altijd principieel uit de hoek moet komen als het over muziek gaat, weet ik niet.
De groten van vroeger herkauwden ook hun eigen ideeën of van anderen,
probeerden vaak hetzelfde te klinken in een bepaalde periode met toch net dat ietsje verschil
en creëerden aan de lopende band voor eender welke opdrachtgever.
Uiteraard, maar er is wel een groot verschil tussen het kopiëren van Britney Spears (of beter gezegd: haar producers) of van bv. Pink Floyd, Led Zeppelin of Underworld. Als je pulp wil imiteren en daarbij ook compleet de stijl wil kopiëren is dat natuurlijk jouw goed recht. Het is lukratief als je goed bent en misschien vinden sommigen producers dit soort muziek zelf wél goed.

Maar dat laat niet weg dat het mijn goed recht is om dit soort muziek emotieloos, afgezaagd en inspiratieloos te vinden. Led Zeppelin (ja, ik ben fan) coverde ook vele songs, maar zet het origineel naast de cover en je moet al heel goed op letten om te horen dat het een cover is. Vaak worden zowat enkel de lyrics overgenomen. Vergelijk bv. eens When The Levee Breaks met de oude blues-versie. Over dat soort kopiëren valt niets slecht te zeggen. Dat is waarom Led Zeppelin nu nog steeds als één van de beste groepen ooit beschouwd wordt en waarom Britney binnen 30 jaar niets meer als een vage herinnering zal zijn.

Kan ik het zelf beter? Nee, maar ik probeer liever de groove van bv. Led Zeppelin te vatten op een aftandse piano, naast de maat de verkeerde noten spelend, dan dat ik zou slagen in een "super"-productie à la BS (no pun intended) te maken. Want, dat is muziek voor mij: emoties overbrengen. Woede, vreugde, goedgevigheid, verrassing, ... BS bezorgt mij daar niets van. Tenzij je ergernis ook meetelt als emotie ;)

Ik wil wel wat meer boren over die hidden claw? Wtf bedoel je daarmee?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back