tja, voor een 'live' set maak je toch best van alles audio zenne
en als je voor elke track een andere manier van indelen hebt, zal dat dus onbegonnen werk zijn om die allemaal in één liveset te steken
je zal dus -zelf- een bepaalde workflow moeten vinden die je aanhoud voor elke track
uiteindelijk komt het voor de meesten neer op : hoe de tracks maakt , maakt niet uit, zolang je die kan 'opdelen' in 8 audiotracks
die 8 audiotracks steek je dan in de 'live set' waarbij je weet : track 1 = kicks; 2= etc
dmv effecten kan je dan je tracks 'live' bewerken, je kan via je APC bepaalde loops aan/afzetten
ik zeg niet dat het niets anders kan, er zijn met ableton duizenden mogelijkheden en er is er geen enkele 'perfect'
trouwens wat perfect voor mij is, kan voor jou totaal onwerkbaar zijn
ik kan je alvast zeggen dat 90%van de ableton minimal/techno live acts, werken zoals hierboven beschreven.
ableton op podium is rock solid zolang je in audiogebied blijft...meesten riskeren het niet om (veel) VST's open te zetten, maw alles bouncen naar audio en enkel de FX van ableton zelf gebruiken is het stabielste scenario
verder valt er iets voor te zeggen die automap af te zetten en zélf slimme mappings te maken...volgens mij kan je mits wat eenvoudig denkwerk véél van je problemen oplossen door juist géén automap te gebruiken maar zélf de mapping aan te passen aan wat JIJ wil
dit vraagt dan wel input van jezelf , daar kunnen wij dus niet veel bij helpen.
misschien moet je ook eens aangeven waarom je perse elke drumkit op een aparte track zou willen zetten, gebruik je knoppen van je APC om bepaalde parameters van simpler aan te passen real time, of is het enkel om verschillende drumkits te hebben ? volgens mij kan je gewoon beter je drums naar audio bouncen
en als je toch echt total control wil over drums en dit in één kanaal, raad ik je nogmaals Maschine aan, dan zijn alle zorgen van de baan : totale controle via aparte controller + je kan van drumkits wisselen zoveel je wil + etc etc. of koop een 2e APC.
Ik denk dat je echt je eigen weg moet zoeken, er kan véél, maar bij een live act moet je echt supergoed je kop erbijhouden, je wil echt niet bezig zijn met 20 dingen tegelijk hoor.
Steek eens twee van je nummers in één liveset en zoek maar eens uit hoe moeilijk je het voor jezelf wil maken...je zal snel merken dat je je setup echt zo eenvoudig mogelijk wil houden.
Ik kan je alvast zeggen dat ik om 'live' te gaan weer helemaal terug bij mn MPC ben aanbeland ... ableton kan véél maar , zoals je dus zelf ondervind, het is moeilijk om je werkwijze in één template te duwen dat je altijd aanhoud.
Sommige hardware 'dwingt' jou daartoe...vanuit ableton standpunt kan dat 'beperkt' lijken, maar voor velen is dat juist wat er nodig is om tot een resultaat te komen...met ableton kan je bezig bliven met 'bedenken hoe het allemaal zou kunnen', met mn MPC ben ik gedwongen de 'MPC' flow te volgen en laat die voor 'live' sets nu juist genoeg te kunnen :-)