Ach het is leuk om mee te klooien, ook op een 500. Je probeert 'ns wat voor de lol, als 't bevalt maar beperkt blijkt dan kun je altijd nog zien wat je doet. Ik bedoel, als je zo'n ding hebt staan kun je er echt wel lekker een middagje mee klooien in dpaint.
Je moet gewoon geen hoge verwachtingen hebben, die gasten die toen bij Disney zaten dat waren ook geen sukkels, dat nivo hadden toen maar weinigen, die konden echt enorm goed omgaan met de beperkte middelen die ze hadden, die kenden zo'n systeem van binnen en buiten. Das net zoiets als denken dat je met een Prophet 5 ineens op het nivo van Stevie Wonder zit... Denk maar aan de eerste NES of SNES games en de laatste, dat verschil in kwaliteit is gigantisch ook al gaat het om dezelfde computer, komt gewoon omdat de programmeurs zo'n systeem veel beter hebben leren kennen.
Waarschijnlijk niet geformatteerd, maar eerder beschadigd door de tand des tijds. Het blijft toch een magnetisch opslagmedium en na verloop van tijd gaat daar de kwaliteit gewoon van achteruit. Die floppies zijn toch al snel 15 tot 20 jaar oud denk ik.
Verder kun je beter gaan werken met winuae. Kun je prima gebruiken om die anmimaties mee te maken en hoef je ook niet te kutten met floppies. Bovendien kun je ook de zwaardere Amiga hardware emuleren zoals de Amiga 4000. Het resultaat maakt natuurlijk niet uit. De bestanden die de emulator maakt zijn gewoon hetzelfde als van de originele Amiga.
Overigens is animaties maken niet zo makkelijk hoor. Is een kunst op zich en heb je de software daar dan ook voor? Ik meen dat je zoiets met ightwave of zo wel kunt doen, maar echt mooi zal het niet worden. Op de pc kun je dat veel en veel beter doen met de juiste software en videokaart.
Wat wil je trouwens met die workbench gaan doen? Stelt niet zo veel voor hoor. Een windows achtige gui met een paar lullige tooltjes zoals een klokje, een spraak programma etc. Stelt niks voor. Om games en andere programma's te kunnen starten heb je die workbench helemaal niet nodig.
Heb jij nou niet gewoon last van misplaatst sentiment? 't Is oud en artiest A heeft het gebruikt, dus jij wilt het zelfde als arties A. Zie je opeens artiest B die een of andere synth gebruikt en dan wil je die ook. Probleem daarbij is dat je er geen ene moer verstand van hebt en er later dus achter komt dat het allemaal niet zo ideaal werkt als je hoopte.
Kennelijk bewandel je graag de weg van de meeste weerstand.
Als je trouwens even googled zie je dat je workbench gewoon kunt downloaden van het internet. o.a. hier: http://tahirtas.tripod.com/Amiga/amiga2.html
Helemaal onderin bij de utils.
er kan tegenwoordig te veel en te snel iets en men is gemakzuchtiger geworden... het lijkt er op dat meer en meer mensen (nieuwe generatie) geen eigen identiteit of vastigheid kunnen vinden in deze huidige tijd en terug grijpen naar tijden zoals de 80's omdat ze denken dat toen alles beter was...
ja en nee, bovenal waren mensen toen ook nog heel anders dan ze nu zijn, ook dat hoort bij die tijd en als je de tijdsgeest niet bezit of kan bevatten dan zal je het nooit snappen en een heel groot gedeelte missen...
je maakt dus geen betere muziek als je SLECHTS alleen de synths die men toen gebruikte ter hand neemt maar ook de ten grondslag van een bepaalde sound/idee/opvatting etc begrijpt van die tijd... het zelfde geldt voor die amiga animaties; het gaat niet om de tool maar om wie er met de tool werkt... je kan nog zo'n dure zaag hebben met een gouden handvat en diamant ingelegde tanden maar als je alleen maar hout zaagt om het zagen zonder enig doel dan is het nog nix, noppes ende nada...
ik wil alles weten, momenteel gaat het wat moeilijk, maar heb straks (over circa 9 weken) 3 maanden vakantie, de hele dag met het spul bezig dus. Ik zal ook wel iets opnemen dan want ik heb straks 2 tape recorders hier. Ik weet nog steeds niet hoe ik in cubase moet opnemen, maar daar zal ik ook mee bezig gaan. Ik heb nu gemiddeld maar heel weinig tijd om met het spul bezig te gaan.... want school en het piano spelen opzich (lessen) gaat nu toch even voor.
Probeer wel het spul alvast op te scharrelen zodat ik er straks lekker mee aan de slag kan. Begrijp me niet verkeerd, ik koop niet als een kip zonder kop spul, ik ga er echt grondig mee bezig.... alleen heb ik nu om omstandigheden even niet zo heel veel tijd... maar dat komt over een paar weken.... (ivbm examens).
ik persoonlijk vind hem dan ook geinig he... iig net zo geinig als dat nummer van smack
maar goed, dit is de grote "ik zoek een workbench diskette" thread duzze...
tja, dat zijn 'amiga hd images'... te gebruiken met winuae
je hebt dan nog wel de originele amiga diskettes in adf formaat nodig,
maar dan heb je een soort van ??? template' met al erg veel tools voor geinstalleerd...
Amiga forever is leuk, maar zit een hoop meuk bij.
De software kun je zo op het internet vinden.
De kick roms vind je ook wel als je even zoekt.
De emulator is gewoon gratis.
Dus alles wat je nodig hebt is zo te vinden. Ik zou niet zo snel Amiga forever aanschaffen denk ik, hoewel het natuurlijk best een leuk pakketje software is.
idd, da's ook vooral om games te emuleren... al is er ook 'whd load' of zoiets...
Soit, daar zitten al de files bij die je nodig hebt,
anders is't weer illegaal filesharen,
en tja, voor zo ver ik weet komen de inkomsten te goed aan de winuae developers...
Ik vind het top van je dat je die oude technologieën een kans geeft.
Maareuh, ik krijg de indruk dat je verschillende "projecten" naast mekaar hebt lopen. Let op dat je niet teveel hooi op je vork neemt, anders loop je misschien het risico van niets af te werken.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.