Amiga 500 Workbrench 1.3.3 plus

octamed draait wel goed op een A500 hoor !!
uiteraard, daar was ie toch ook op ontwikkeld? A500 was in de meeste gevallen de bottleneck...
en tja, dan is een cursusje assembler ook een goed begin !! :D
voor demos wel ja, maar dat wil ie toch niet?
en als ie het wel wil dan komt ie nog meer tijd te kort... trammels, trammels! :D

octamed heeft een inferieure quality t.o.v. de standaard 4 kanaals modjes... maar ach, wtf maakt het ook uit :D

Octamed kon natuurlijk ook gewoon in 4-kanaals modus draaien en was dan normale kwaliteit. En in 4-kanaals mode kon je wel extra kanalen toevoegen voor midi. 4 sample kanalen en 1 tot 4 midi drumkanalen was zo'n beetje mijn standaard setup.

Maar inderdaad, ik zie ook niet echt een reden om je daar nu nog mee bezig te houden. De A1200 staat er nog, met sampler, midi, 8MB Fast, 68030 kaart, 2GB HD. Prachtig hoor, maar al jaren niet meer aan geweest.

Octamed kon natuurlijk ook gewoon in 4-kanaals modus draaien en was dan normale kwaliteit. En in 4-kanaals mode kon je wel extra kanalen toevoegen voor midi. 4 sample kanalen en 1 tot 4 midi drumkanalen was zo'n beetje mijn standaard setup.
true ende true maar hoofdzakelijk zat de toegevoegde waarde bij octamed (en de naam zegt het al) in de 8 kanalen... voor 4 kanalen kon je net zo goed weer protracker gebruiken... sowieso werden MED files ook nagenoeg nooit gebruikt onder andere aplicaties zoals games of demos gezet, een stukje muziek gemaakt met octamed vroeg al zo ff 17% meer van de processor dan een standaard 4 kanaals modje...

natuurlijk is de MIDI optie heel mooi maar streeft eigenlijk het doel, waarvoor dit soort tracker programma's in 1e instantie voor bedoeld zijn, voorbij omdat je de gegevens van de (externe synth) sounds, in tegenstelling tot sample data van een modje bijv, niet opslaat in het totale pakket (de MED dus)...

natuurlijk is de MIDI optie heel mooi maar streeft eigenlijk het doel, waarvoor dit soort tracker programma's in 1e instantie voor bedoeld zijn, voorbij omdat je de gegevens van de (externe synth) sounds, in tegenstelling tot sample data van een modje bijv, niet opslaat in het totale pakket (de MED dus)...
tja, hehe, 6 Trak !! Je daagt me weer uit om te reageren hoor... :)

Vandaar dat ik die SynthCtrl Plugin der voor gemaakt heb!!
Anders is't idd zeker geen total recall.. en erg basic...

Soit, ik kan toch geen muziek maken in een cubase look a like grid!!
Maar ik snap langs den andere kant ook niet waarom ze altijd dat tracker tempo in overdrive zitten
te zetten !! Je kan zelfs een soort groove maken in Med-SS !! in een resolutie van 6 ticks...
of ook een 'retrigger'....

SynthCtrl.jpg

tja, mss is je snaar gebroken van de diskdrive !!??

en anders... tja,...
't was ook geen nieuwe A500 met garantie zeker ???

beetje offtopic, maar je hebt wel een supergoeie muzieksmaak, Analogman !
Jij en ik zitten denk ik helemaal op één lijn, op dat vlak.

tja, hehe, 6 Trak !! Je daagt me weer uit om te reageren hoor... :)
nou ja ik had het ook over de octamed versie uit de begin periode he...
wat daarna kwam is mij niet zo bekend, ik werkte slechts ende alleen altijd met protracker...
en dat stukkie programma dat jij daar hebt is nutuulk al van 1998...
Maar ik snap langs den andere kant ook niet waarom ze altijd dat tracker tempo in overdrive zitten
te zetten !! Je kan zelfs een soort groove maken in Med-SS !! in een resolutie van 6 ticks...
of ook een 'retrigger'....
yup, is mij allemaal bekend, ik heb bijna alle effect commando's (behalve die macro's niet) gebruikt in mijn modmuziekjes... retrigger was idd ook gaaf voor FLAM drum sounds bijv. en delay voor shuffle...
ik maakte ook heel veel gebruikt van pseudo echo, dus overal waar nog een ruimte vrij was tussen de noten een noot zetten die 3 steps eerder ook stond maar dan met 1/4e van het volume, zo kreeg je geinige echo dingetjes...
dat in overdrive zetten (tempo opvoeren tot 200 bpm etc.) was/is voor de meesten makkelijker om zo shuffle te creeren zodat de FX row kan worden benut voor volume slides bijv (want de resolutie word dan ook groter)...

beetje offtopic, maar je hebt wel een supergoeie muzieksmaak, Analogman !
Jij en ik zitten denk ik helemaal op één lijn, op dat vlak.

hehe, fijn om te horen :D
Dus je houdt ook van tears for fears, duran duran, depeche mode, level 42, naked eyes , howard jones enzovoort? :P

het museum word completer en completer...
als je nou entree gaat vragen dan kan je misschien echt iets moois kopen

alé, 6 trak !!?? Da's een !!kinder-achtige! opmerking hoor !!??
Amiga en al dat retro spul is kinder-lijk !! dat houd je voor gans je leven jong !!

één van m'n favoriete boeken gaat daar over: Energetics van ann mcgee cooper
maar tja, da's mss ook al te retro dat boek !!?? :) :)

zegguh, mister analoogman,
volgens mij is gewoon je diskdrive stuk, ipv 1000 floppies.

zou gezien de leeftijd ook eerder opgaan.

heb je al een betacam, om zelf clips op te nemen?

:mega:

Back