Amiga 500 Workbrench 1.3.3 plus

kan je ook zo'n soort effect maken met amiga?
Desnoods in gedeeltes op tape recorden.

(zie ook het einde , dat het scherm langzaam weg gaat)

YouTube - tears for fears - the working hour live 1984 (zie ook het einde , dat het scherm langzaam weg gaat)

Jij gaat geen cliche uit de weg he? ;) Kan wel met Amiga, maar niet met de 500, en ook niet zonder de juiste randapperatuur. Maar een Amiga 4000 (of op z'n minst een 2000) met Newtek Video Toaster en genoeg ram moet 't wel lukken. Maar met je pc, een simpel edit programma waarmee je kunt compositen, en een fotobwerkingsprogramma om het grid te tekenen zal het makkelijker gaan.

ik weet niet of ik dat ook kan... ik kan het wel (makkelijker) op de PC... mocht ik dat willen dan he :P
op tape?! :dubbel:

en ga je die video's dan ook nog tonen op je helemaal te vintage VHS speler?
tip: dan moet je er wel nadrukkelijk bij zeggen dat het uit de Amiga komt he, anders kunnen ze het nogal eens achterhaalt gaan vinden... nou ja, mochten ze al weten wat een Amiga pcies is en wat ie allemaal (niet) kan...

Maar wat is nu de link met synths.. die ontgaat me nu even..
ja idd, "wordt vervolgt op amigascene !!??" :D

octamed heeft een inferieure quality t.o.v. de standaard 4 kanaals modjes... maar ach, wtf maakt het ook uit :D

ff voor analogman: octamed (je ziet het al aan de naam) heeft 8 kanalen geluid maar aangezien de amiga hardwarematig maar 4 kanalen heeft worden die extra 4 kanalen softwarematig gemixed met de bestaande...

octamed heeft een inferieure quality t.o.v. de standaard 4 kanaals modjes... maar ach, wtf maakt het ook uit
idd, en how how !!! AREXX !!! the holy grale voor mij !!! :D :D

ff voor analogman: octamed (je ziet het al aan de naam) heeft 8 kanalen geluid maar aangezien de amiga maar 4 kanalen heeft worden die extra 4 kanalen softwarematig gemixed met de bestaande...
tja, en Soundstudio, de opvolger van Octamed, gaat tot 64 Audiokanalen...
maar tja, 't is 'm voor de midi te doen off course !! en dan wat leuke Samples of synthsounds extra erbij....

true maar daar gaat analogman de atari toch voor gebruiken?
tja, een goeie tracker, met de features van Soundstudio/Octamed ben ik nog niet tegen gekomen op Atari OS !!
en Cubase is geen tracker way of working toch ??? :) :)
en Notator is een specialleke !! :D

tja, en Soundstudio, de opvolger van Octamed, gaat tot 64 Audiokanalen...
maar toch niet voor (analogman's) 500 8D :P

dit was destijds de shit voor mij:

protracker-3.15.png

grafisch heel wat beter dan:

steve%20willis_octamed-2_00.png

Analogman heeft flink wat te doen nog, workbench zoeken, cubase, animatiesoftware, ik heb iig nog een midi interface liggen voor amiga en een 8bit sampler om het compleet te maken.

maar toch niet voor (analogman's) 500
nee idd !! die start zelfs niet op, die soundstudio !!
Of je moet er > WB3.0, dus met Kickstart > 3.0 op draaien,
en dat wordt dan een A500+ denk 'k !??

Analogman heeft flink wat te doen nog,
ja idd, maar het is ook geen job tegen de tijd he !!
Ik moest het ook allemaal hebben, en overdag er mee knungelen is toch best wel leuk !!

Volgens mij kan amigaman beter naar een a1200 kijken, die zijn standaard uitgerust met 2mb chipmem, kickstart 3.0 en wb 3.0 hebben, misschien een interne harddisk en met een turbokaartje erin is ie nog een soort van snel ook!

Volgens mij kan amigaman beter naar een a1200 kijken, die zijn standaard uitgerust met 2mb chipmem, kickstart 3.0 en wb 3.0 hebben, misschien een interne harddisk en met een turbokaartje erin is ie nog een soort van snel ook!
haha amigaman (oei, da's niet meer analoog)
maar 1200 zeer zeker idd, zoals al eens eerder gezegd in de thread waarin hij nog steeds de Amiga zocht :D
een HD moet er dan gewoon standaard minimaal ook wel inzitten, ik had destijds 65 MB :P hehe
ik ben benieuwd wat de volgende thread gaat worden ten aanzien van (de) Amiga(man) :koffie:

ah wacht ff:

maar een amiga 1200 komt er ook nog aan (van een kennis gekregen)

Laatst gewijzigd:
Volgens mij kan amigaman beter naar een a1200 kijken,
idd, maar in mijn geval.. dan doe je eens iemand een A500 cado,
en lijkt ie er direct een brug op te willen bouwen.... tja, !!??

soit, octamed draait wel goed op een A500 hoor !!
soit, hij wil gfx !!?? en tja, dan is een cursusje assembler ook een goed begin !! :D

Back