Beginnen met maken Dubstep / Drum&Bass

Acapa

Nieuwkomer
Beste Synthforum,

Ik zou graag meer elektronische muziek gaan maken. Ik speel zelf al 4 jaar lang basgitaar en de laatste 2 jaar speel ik vaak live met mijn band. We willen wat Dubstep / DnB muziek door onze liedjes doen. Zodat het wat 'unieker' gaat klinken.
Zelf had ik de Korg Microkorg gezien en leek mij dit wel een geschikte synthesizer om mee te beginnen.

Verder zou ik ook gewoon zelf graag thuis Dubstep en andere elektronische muziek maken.

Ik heb de volgende vragen:

Is de Microkorg een goede synthesizer om mee te beginnen? Of zijn er betere opties?
Moet ik aan nog andere techniek denken voor het maken van de muziek? (heb ProTools (met pc aansluiting) en Cubase4 (maar ik zou graag ''handmatig'' de muziek willen maken zonder in de computer te klikken))

Mijn budget is ongeveer 400 euro.

Groetjes,

Rogier

Mijn tip (als redelijk ervaren in DNB gebied als ik t zo mag uiten) is gewoon alles software houden. Leuk al die kastjes maar het deed mij meer kwaad dan goed. Ga voor een set leuke monitoren en wat software. :)

Groeten

Beginnen met maken Dubstep / Drum&Bass

NIET DOEN :bekdicht:

Maar ik zou het ook bij software houden als ik jou was. Kijk eens naar een Novation midi controller.

Je kan zo'n beetje elke VA hiervoor gebruiken, software kan inderdaad ook. Je geeft zelf aan dat je 'handmatig' wilt werken dus dan lijkt me een synth met veel knoppen de juiste richting (of een midi controller).

De microkorg heeft minitoetsen, maar 37 keys en heeft geen aftertouch. Ik weet niet of je er ook op wilt 'spelen' maar dan zou ik toch wat anders nemen persoonlijk.

Ik denk dat een alesis ION wel leuk is voor dnb/dub, zoek er maar eens op. Zelf heb ik uit mijn Z1 ook wel wat gruwelijke wobbles getoverd, maar ach, eigenlijk kan het overal wel mee. Veel en gemakkelijke routingsmogelijkheden zijn wat mij betreft altijd handig hierin, daarin is software eigenlijk bijna altijd wel goed denk ik zo.

Vergeet de drums niet... of laat je die in drummen? Als je met samples gaat werken ben je sowieso met de PC bezig in de meeste gevallen. Net zo gemakkelijk om dan ook maar meteen een goede controller te nemen en soft synths denk ik.

Back