Recover een stukje klassiek

ArieKnarie

Wild zwijn
In een Dixi op een stuk braakliggend grondgebied
Hallo, ik weet niet of dit gaat werken maar als je zin hebt of toevallig iets hebt wat je ooit geremixt hebt of gecoverd hoe je het ook wilt noemen, drop het dan hier..

dit is mijn gevalletje wat ik heb gemaakt: Stukje Grieg - Anitradance :D

we zien wel...

:P

Attachments

• Grieg - Anitradance recoverd.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 73
nou ja je kan ook de opname techniek beoordelen. die is wel erg goed:)

Heb ooit eens voor een schoolopdracht op de HKU de soundtrack van 'The dark crystal' nagemaakt. Vrijwel alles met Miroslav en Logic 5.5.

Attachments

• The_Dark_Crystal_Remake.mp3
    4,4 MB · Bekeken: 78
Ik gebruik vooral Reason 5.0. en ik zal eerlijk bekennen dat ik een midi-file heb gebruikt voor het stukje Grieg dus de piano en viool partij zijn gejat ;) maar wel hier en daar aangepast. Maar heb wel zeer goeie piano en viool samples tot m'n beschikking die ik dus gebruikt heb.
Verder heb ik de bas partij en drum-percussie zelf er bij verzonnen.
maar bedankt voor de complimentjes, ik heb er ook wel een halve zondag voor nodig gehad om het zo te krijgen.

Heb ooit eens voor een schoolopdracht op de HKU de soundtrack van 'The dark crystal' nagemaakt. Vrijwel alles met Miroslav en Logic 5.5.

klinkt ook als een midi file,dat hoor ik aan die clarinet/dwarsfluit.

Hoor wel een paar kleine veranderingen.

Klinkt wel erg goed verder. Tof

klinkt ook als een midi file,dat hoor ik aan die clarinet/dwarsfluit.

Dank je voor het compliment! 8~

Voor deze opdracht helemaal geen midi-file gebruikt.
Zelf alles stukje voor stukje uitgezocht, juiste instrumentatie gekozen en alles handmatig ingespeeld.

onwijs gasten! echt kicke om te zien gebeuren!

Ik moet zeggen allebij die mp3tjes waren erg lekker. Topic starter heeft erg veel chaotische dingen erin zitten wat het voor mij allemaal los maakt en ouderwets klassiek klinken (niet midi etc.. chaotische zal in orgineel ook wel zijn?)

dikke opname qualiteit zeker goede libaries. Ik heb er wel een paar getest die close kwamen maar er zit hier veel editing in neem ik aan? Layers en layers van sounds (dit gebeurd natuurlijk met een live klassiek orkest ook)?

Als het om Grieg gaat zitten er behoorlijk wat edit dingetjes en layers los van elkar idd, maar dat kwam voornamelijk omdat de ritme varieerde, tis niet zo dat ik gelijk er iets aan kon vast knopen qua ander geluiden die ik erbij heb geproduceerd, ik heb ook de toets gevoeligheid moeten aanpassen want dat was nogal vlak en dat was vooral een klus appart, ik ga m nog zeker verder uit breiden in de zin van masterren zodat de drums en percusie ook wat vloeiender klinkt. ben ik net mee bezig bij toeval ;)

Back