Akai S-6000 HD inbouwen ?

yamada

Nieuwkomer
Hallo heren,

Ik had al even een member aangesproken omdat deze een tijd terug een HD had ingebouwd in een S-6000.
Nu wil ik dat ook maar hoe en waar heb ik niet kunnen achterhalen.
Graag zou ik wat aanwijzingen krijgen hoe en waar.

Dus hierbij ook gelijk wat foto's .....
En wellicht makkelijker om aan te geven waar.....

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Middelste foto links onder, en dan vertikaal monteren. Daar zit een metalen plaatje met drie loze gaten erin, dat zijn de schroefgaten voor je HD. Vertikaal naast de floppy dus.

De scsi connector zit ergens tussen de insteekkaarten achter op de grote print. Let op: er zit ook een IDE connector op de print maar die doet niks. Als je een IDE drive wilt gebruiken moet je een scsi2ide converter gebruiken.

Op de voeding zou een extra connector voor een HD moeten zitten. Dit is geen standaardconnector, dus daar zal je een verloopje voor moeten maken.

Als ik het goed heb:

Attachments

• akaiconn.jpg
    akaiconn.jpg
    426 KB · Bekeken: 92
Bedankt etaoin,

Dus waar ik hem moet monteren is duidelijk,ook waar ik de stroom aan moet sluiten....

Graag nog even wat duidelijkheid over het volgende...

Je schrijft...

er zit ook een IDE connector op de print maar die doet niks. Als je een IDE drive wilt gebruiken moet je een scsi2ide converter gebruiken.

Op de voeding zou een extra connector voor een HD moeten zitten. Dit is geen standaardconnector, dus daar zal je een verloopje voor moeten maken.

Praat je hier nou over het aansluiten van 2 verschillende HD's op 2 verschillende manieren ?

ok, dus als ik het goed begrijp....moet ik dus kabels maken.....?

Nee als het goed is niet:
Of je sluit een SCSI harddisk aan op de SCSI aansluiting (met een standaard SCSI flatcable) of
Je sluit een IDE harddisk aan op de SCSI aansluiting met een SCSI to IDE convertor ertussen

Uiteraard hebben beide opties voeding nodig. Mogelijk moet hier wel een verloopje voor gemaakt worden.

een kennis heeft me een bedrijf aangeraden om die ansluitingen te maken..
ach ik heb telefonisch het een en ander besproken...

ik heb er nu zo'n KLM schijf in zitten a 20GB 15.000 toeren en dat hoor je best,daar wil ik liever niet mee werken.(schijnt uit HP server te komen)

Maar voorlopig zijn we alle mogelijkheden aan het bekijken...

Wie van jullie heeft een schijf ingebouwd?
En welke? (specs)

Back