renoise 2.7 beta

Hidden maakt zeker leuke muziek. :)

Peter Horrevorts werkt (volgens mij nog) ook met Renoise, YouTube - Peter Horrevorts - Escapade (Original Mix)

Persoonlijk vind ik z'n eerste album, (met dat aapje) Evolver vele malen beter (heb ik op cd gekocht). Soundwise zit dit ook super goed inelkaar, zoals altijd bij Peter.

Enfin, Renoise gaat lekker. Ben een gelukkig man als regged user.

Om alles even in perspectief te plaatsen, er zijn vroeger genoeg platen uitgebracht met 4 channel mods (protracker) 16channel mods (screamtracker) 32channel mods (fasttrackerII/impulsetracker) 64+ channel mods (madtracker) etc. (Ik zelf o.a. met FasttrackerII, maar meer hier)

Om alles even in perspectief te plaatsen, er zijn vroeger genoeg platen uitgebracht met 4 channel mods (protracker) 16channel mods (screamtracker) 32channel mods (fasttrackerII/impulsetracker) 64+ channel mods (madtracker) etc. (Ik zelf o.a. met FasttrackerII, maar meer hier)

Ik ook, maar je hoort t echt wel. Kan je nu niet meer mee aankomen. Zeker nu het algemene niveau behoorlijk is gestegen.

Dat klopt Niel. Maar het grappig is, dat trackers nu gewoon serious business beginnen te worden.
Iets waar ik in 1992 alleen maar van kon dromen. Ik had toen al eens het idee om Ft2 te hacken om een 3band EQ per kanaal in te bouwen haha... niet aan mij besteed, maar ik droomde er wel over hehe.

Youtube video

Youtube video

Met dank aan Dr. Drips voor het inzenden

Laatst gewijzigd:
Sjeesus ey, vette update man!

Ben al best lang geregistreerd Renoise gebruiker, iedere update weer weet ik waarom.

Het kost gewoon moeite om alle updates te blijven gebruiken. Voor je het weet zitten er weer zooo veel nieuwe functies in :D

Kunnen er inmiddels al Midi Sysex messages verstuurd worden, bijv. om een instrument van een (hardware) synth te wijzigen? Kon al in Octamed op de Amiga maar een jaar terug nog niet in Renoise tenzij je een vrij onbegrijpelijke en omslachtige workaround gebruikte..

Program change doet het al 'n jaar of wat..

Zitte wel echt hele fijne duidelijke extra's op.

Attachments

• Screen shot 2011-03-18 at 2.07.16 AM.png
    Screen shot 2011-03-18 at 2.07.16 AM.png
    20,3 KB · Bekeken: 82
Niet verwacht dat Renoise de voorpagina zou halen ;)

Ik ben geregistreerd gebruiker sinds versie 1.5 en ze blijven het steeds weer verbeteren
ook qua midi functionaliteit.

Na heel lang Octamed gebruik op de Amiga blijft dit voor mij de beste aanschaf ooit.

Ik hoop dat ze ook een keer midi-out (routing) voor vst plugins gaan integreren en wat betreft sysex zal er vast wel een 'lua script' zijn die meer functionaliteit geeft, maar daar heb ik nog geen kaas van gegeten ;)

Program change doet het al 'n jaar of wat..

Zitte wel echt hele fijne duidelijke extra's op.

Sommige Synths of Midi Equipment kunnen alleen via Sysex wijzigingen doorkrijgen. Bijv. de cutoff freq op een Juno-1 tijdens een track wijzigen, de reverb op een sound module aan/uitzetten of tracks muten op een 01V. Dus helaas met alleen program changes kom je er niet altijd :(

wauw ziet er echt goed uit, heb al een tijdje geen aandacht meer besteed aan m'n Renoise.. zit nog tíg versies terug :o:

Toch maar eens tijd om 't weereens te gaan checken!

Die slice functie werkt echt te gek man!

Met dit knopje..

attachment.php

Maakt ie in ene keer dit van de Amen break...

attachment.php

Waarna ie mooi in 'n keymap komt!

attachment.php

Nu begint het toch echt in te lopen op alle zwaardere DAW's..

Attachments

• Screen shot 2011-03-18 at 11.44.57 AM.png
    Screen shot 2011-03-18 at 11.44.57 AM.png
    12,6 KB · Bekeken: 89
  • Screen shot 2011-03-18 at 11.45.15 AM.jpg
    Screen shot 2011-03-18 at 11.45.15 AM.jpg
    47,3 KB · Bekeken: 87
  • Screen shot 2011-03-18 at 11.46.02 AM.jpg
    Screen shot 2011-03-18 at 11.46.02 AM.jpg
    53,3 KB · Bekeken: 90
Back