renoise 2.7 beta

Ik heb eergisteren ondervonden hoe awesome Renoise met OSC overweg gaat. (al is dat al supported sinds 2.6)

Zo, dat ziet er goed uit. :)
Ik moet ook maar snel Backstage.

Het is m'n best betaalde geld voor 'n stuk software ooit! Het gemiddelde uitgebreide DAW pakket kost €500... backstage pasje voor Renoise kost €50..

Nice, nu ook nog ff input routing voor audio opnames in de sampler b.v.
Ik heb 3 soundcards die ik tegelijk gebruik: 1 voor afspelen in Renoise / 1 voor MIDI doeleinden en 1 voor opnemen van audio.
Maar ik kan maar van 1 bron opnemen, van de kaart die ik voor afspelen heb ingesteld.
Dus op het moment moet ik Renoise tegelijk draaien met een audio editor voor het opnemen, of van soundcarddriver wisselen.

Maar ik kan maar van 1 bron opnemen, van de kaart die ik voor afspelen heb ingesteld.
Dus op het moment moet ik Renoise tegelijk draaien met een audio editor voor het opnemen, of van soundcarddriver wisselen.

Ai dat klinkt naar een probleem waar ik dan ook tegenaan ga lopen.
Ik heb een geluidskaart gekocht met 8 in- en uit- gangen met als doel dat ik alles (drumdoosje, synths, samples in renoise, vsts) intern in Renoise kan mixen, zodat geen 'fysieke' mixer hoeft te gebruiken.
Ik moest er nog mee bezig omdat alles goed op te zetten en tussentijds nam ik van 1 bron/input op, maar je kan dus ook niet meerdere bronnen selecteren?
Wordt wel een beetje offtopic zo, het schoot me nu zo te binnen.
Wellicht dat ik iets in de software van de interface (Cakewalk/Roland UA101)zelf kan regelen.

Ai dat klinkt naar een probleem waar ik dan ook tegenaan ga lopen.
Ik heb een geluidskaart gekocht met 8 in- en uit- gangen met als doel dat ik alles (drumdoosje, synths, samples in renoise, vsts) intern in Renoise kan mixen, zodat geen 'fysieke' mixer hoeft te gebruiken.
Ik moest er nog mee bezig omdat alles goed op te zetten en tussentijds nam ik van 1 bron/input op, maar je kan dus ook niet meerdere bronnen selecteren?
Wordt wel een beetje offtopic zo, het schoot me nu zo te binnen.
Wellicht dat ik iets in de software van de interface (Cakewalk/Roland UA101)zelf kan regelen.

ja, dat kan wel, je kunt per kanaal een line-in device aanmaken en de input laten pakken naar keuze.
met de realtime rendering feature die er nu is kan je alles tegelijk opnemen.

als dit met de sequence meeloopt werkt dit prima, het is alleen dat je niet live kan meezingen of spelen omdat dit tijdens de render niet te horen is.

Idd, mijn probleem is iets anders hehe.
Renoise ziet maar 1 geluidskaart, binnen die geluidskaart zijn wel meerdere bronnen te selecteren maar niet van mijn andere beschikbare soundcards.
Dus je soundcard met 8 ins en outs zal prima met het line-in device werken.

ja, dat kan wel, je kunt per kanaal een line-in device aanmaken en de input laten pakken naar keuze.
met de realtime rendering feature die er nu is kan je alles tegelijk opnemen.

als dit met de sequence meeloopt werkt dit prima, het is alleen dat je niet live kan meezingen of spelen omdat dit tijdens de render niet te horen is.

Ah gelukkig, hardstikke mooi, mn reactie was misschien ook iets voorbarig omdat ik het ook nog niet goed uit gezocht had.

Idd, mijn probleem is iets anders hehe.
Renoise ziet maar 1 geluidskaart, binnen die geluidskaart zijn wel meerdere bronnen te selecteren maar niet van mijn andere beschikbare soundcards.
Dus je soundcard met 8 ins en outs zal prima met het line-in device werken.

Klopt, ik had je verkeerd begrepen.
Ik hou nu eerst maar weer wijzelijk mn mond. 8D

Back