Granulair Stukje

DJ_LecZ

Ouwe rot
Hallo , ben benieuwed wat jullie er van vinden!!! , Het is een eindopdracht granulaire synthese (metname Reaktor en granulab) , vond het zelf wel vet klinken (met name de panning e.d.), commentaar is altijd welkom!!!

Granulair.Mp3

Groeten LecZ :kroon:

oja

oja

Oja als je weet van wie de vocalen op het eind van de track zijn mag je het zeggen (tip dames groepje hype hype!!)
:confused:

Vind het ook wel leuk ja, niet alle sounds vind ik mooi die er in zitten, vooral de eerste helft spreekt me aan.
Je kan daar uitstekend een lekker ambient / downtempo nummer mee laten beginnen.

Echt mooi. Mooie klanken lagen , ja een geslaagd experiment! het kon nog iets overtuigender, en IMO veel te kort.

Trouwens GranuLab is ook mijn favoriet bij 'Granny ' synthese. LOL!
Granny chops it!:D

en alsjeblief GEEN 'dance' nr ervan maken !

AAAh ook geen Intro??

AAAh ook geen Intro??

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

en alsjeblief GEEN 'dance' nr ervan maken !

AAAh ook geen Intro?? Ach ik maak gewoon twee versies , laat het je wel ff weten Groeten Chop Chop LecZ

Ik luister nu naar je muziek (eigenlijk meer sound) en 't klinkt erg fanscinerend. Ik vraag me ten zeerste af hoe je dat precies hebt gemaakt. Waarmee? ... Al die geluidjes. Dat zijn vast geen samples?

Ik hoor 't graag van je.

Groeten,
GoBat

Zo doe je dat

Zo doe je dat

Als je een beetje bekend bent met granulaire synthese heb ik alleen een tip : gebruik jaja samples met daarin veel timbre en volume verschillen , oftewel spraak/zang werkt erg goed / trompetten / of gewoon een stuk background sound uit film of zo.

Voor wat uitleg (nederlands) over granulaire synthese zie : http://www.hku.nl/~jorrit/lessen/sd3/les1-3.html

Hoe ik het gemaakt heb ? Reaktor eigen granulaire synth geopend (ook gemaakt eitje) , dan duw ik op de opname knop (laat maar lopen) en skip zo door mijn sample libarary , leuke sampletje gevonden, ff freaken , en weer een andere sample proberen. Dan vervolgens in cooledit of whatever hetopgenome bestand openen beetje arrangeren ? knippen /plakken, tadaa!! Ps ik heb de track zelf in plus minus 1uur tijd gemaakt.

Hoi , LecZ :kroon:

www2.hku.nl/~alex4

Jaja

Jaja

Origineel geplaatst door Shivah
het is gewoon een preset,waarmee je met je muis door de sound heen wandeld

Jaja bijna Shiva!!

Re: Zo doe je dat

Re: Zo doe je dat

Origineel geplaatst door DJ_LecZ
Als je een beetje bekend bent met granulaire synthese heb ik alleen een tip : gebruik jaja samples met daarin veel timbre en volume verschillen , oftewel spraak/zang werkt erg goed / trompetten / of gewoon een stuk background sound uit film of zo.

Voor wat uitleg (nederlands) over granulaire synthese zie : http://www.hku.nl/~jorrit/lessen/sd3/les1-3.html

Hoe ik het gemaakt heb ? Reaktor eigen granulaire synth geopend (ook gemaakt eitje) , dan duw ik op de opname knop (laat maar lopen) en skip zo door mijn sample libarary , leuke sampletje gevonden, ff freaken , en weer een andere sample proberen. Dan vervolgens in cooledit of whatever hetopgenome bestand openen beetje arrangeren ? knippen /plakken, tadaa!! Ps ik heb de track zelf in plus minus 1uur tijd gemaakt.

Hoi , LecZ :kroon:

www2.hku.nl/~alex4

Bedankt voor de uitleg. Ik heb dat 'granny' gedownload... en ik ga dit weekend eens bekijken hoe dat eruit ziet. Ik zit nu bij m'n vriendin, dus daar maak ik muziek op een 'andere manier'. duz..
naja

Ik denk trouwens dat ik dat reactor ook maar eens ergens ga downloaden... ik heb alleen maar iets gedaan met FruityLoops en Buzz ... maar verder eigenlijk niet echt met van die softsynths... ik ben benieuwd allemaal.

Groeten
GoBat

:okdan:, en minder had ik niet verwacht van een HKU-student! ;) goed spul dat granulaire synthese.

ik denk het enige wat nog wel wat werk zou kunnen gebruiken is dat het wel wat voller had kunnen klinken, maar ja met granulair is dat wel lastig om voor elkaar te krijgen. ik weet niet of jullie mochten eq-en, maar ik had in elk geval het laag wat meer nadruk gegeven. natuurlijk veel te kort maar de reden daarvoor ken ik... ;)

Origineel geplaatst door slash
:okdan:, en minder had ik niet verwacht van een HKU-student! ;) goed spul dat granulaire synthese.

ik weet niet of jullie mochten eq-en

Ik mag alles ! Maar vond er al op bepaalde stukken te veel bass in zitten zo rond de 60Hz aij ! groeten Lecz

ps gister goed gesprek gehad met onze Tom Harding , relaxte gast!!!

Back