DIY 909 kick

De Kit master gaat niet voor een Kit ? :D enkel pcb :biertje:

Voordat ik een print kan maken moet ik eerst een frontpaneel idee hebben natuulk, dus bij deze,

attachment.php

En is het wat?
Twijfel nog wat over de benamingen dus alle tips zijn welkom en de maten uiteraard,
schroefgaten zitten op 3 x 7.5mm en zijn 3,5mm en ik heb onder en boven 8mm over gehouden voor de bevestigingsstrip waar de schroefjes inkomen, paneel is 128mm hoog en 101mm breed, de eurorack doepfer maten heb ik aangehouden, dus klopt dit een beetje :?

Attachments

• TK-09V2.bmp
    767,2 KB · Bekeken: 109
Ik zou de afstanden tussen de potmeters in de hoogte iets verder uit elkaar zetten, onderin is nu relatief meer ruimte terwijl je die bij de knoppen het liefst zou hebben.

Ziet er op zich errug goed uit. Ik zou alleen kijken of ik minder cijfers rondom alle pots kon zetten. Dan oogt het geheel wat rustiger denk ik. Layout en alles erg mooi en overzichtelijk....

Enkel de 0 en 10 (of -5 0 5 of S 0 5) en de rest met streepjes (eventueel zelfs enkel op de eenheden) zal voldoende zijn, wordt het inderdaad rustiger van.

Verder niks op aan te merken! Waren mijn frontjes maar zo mooi.

Jaaa dat ziet er al veelbelovend uit. Inderdaad wat tumult en Nicolas 2000 al opmerkten misschien wat minder cijfers rond de potmeters. Verder helemaal :okdan:

[...] wil later nog andere drumdingen klonen.
Heb je in de toekomst toevallig nog een 808/909 clap module in de planning?? Dat zou ik zoooo gaaf vinden! :eureka: *D

Ok te veel cijfers, vond het juist wel mooi, vind het zonder altijd zo goedkoop oid, maar ik laat de democratie spreken:), dus wie is voor cijfers en wie niet, maak het hier kenbaar, de uitslag bepaald wat er gebeurd met de cijfers.
Dus stem voor hehe, nee ik ben niet partijdig :D

De handklap komt ook aan de beurt, wordt denk ik geen exacte clone maar iets van mezelf en Roland, igg iets met zoveel mogelijk knopjes.

Me rekening nummer is 303808909 :) en de prijs, ik denk dat ik zo rond de 150 euro zit voor een af paneel, DIY kit compleet zo'n 75 euro, lijkt mij wel redelijk?

Maarrr nog 1 ding, wil iemand met modulair eurorack spul kijken of de maten kloppen?
Heb al op de Doepfer site en de fabrikant van de Doepfer kasten gekeken maar die zijn daar niet echt duidelijk over, gaat me vooral om de strip die in het rack zit waar de schroefjes van het paneel in komen, heb ik daarvoor genoeg ruimte, 8mm boven en onder, vrij gelaten?

Ik ga voor een affe versie met minder cijfers :P

Nee, vet project en als jij het mooier vind met cijfers, dan laat je ze mooi staan.. Ik koop m alsnog wel :D

Hij kan ook gewoon op een eurorack voeding?

Ik wil ook een affe versie, en het maakt me geen fluit uit hoe die er uitziet!
Als ie maar een mooie geluid heeft :)

p.s. Oh ja, en als er gestemd gaat worden over een nieuwe drum-clone stem ik voor de 909 snare!

Back