DIY 909 kick

om het een beetje in ballans te houden : ik ben pro de cijfertjes

Cijfers, geen cijfers... i don't care... het frontpaneel design is duidelijk en dat vind ik het belangrijkste :okdan:

Wat betreft een handklapmoduletje met zoveel mogelijk parameters, á la Simmons Claptrap, i'm allready in for it :D
In mn fantasie was ik al bezig met mogelijke cv-inputs voorop de Claptrap...
vooral cv-input voor de pitch en delay van de clapssssssss!
en de prijs, ik denk dat ik zo rond de 150 euro zit voor een af paneel, DIY kit compleet zo'n 75 euro, lijkt mij wel redelijk?
is een complete kit inclusief een frontpaneeltje?
Maarrr nog 1 ding, wil iemand met modulair eurorack spul kijken of de maten kloppen? ... vooral om de strip die in het rack zit waar de schroefjes van het paneel in komen, heb ik daarvoor genoeg ruimte, 8mm boven en onder, vrij gelaten?
je zou voor de zekerheid de schroefgaatjes in de vorm van een liggende eclipse kunnen maken....
zoals Fonik bij deze module heeft gedaan....
5162800532_ee3fda521f.jpg

introduceert me nooit zo veel hoe het eruit ziet, haal eruit wat erin zit... met cijfers dan maar...

hmm hmm hmm.. kom ik aan met m'n non-modulaire, full-MIDI setup... :erm:

ff Kijken of het er tussen te frotten valt... sowieso dus een MIDI >> CV bakkie, en dan nog de voeding.... is die eigenlijk makkelijk los te krijgen voor een normale prijs?

ipv CV kun je toch ook gewoon een triggerpuls via de gate doen via een midi to trigger printje?

De gate input eet bijna alles, je kan triggeren tot 15 v, ga nog kijken of ik het nog zo kan aanpassen dat audio ook redelijk lukt, audio lukt nu ook maar het triggert nu te snel daarvoor, ook kan je schakelen, dus gate naar massa schakelen gaat ook, je kan dit instellen met de trigger pot.
De CV inputs zijn voor modulatie, VCO voor de tune en het VCA voor volume.
Dus met een gewone midi tot cv met het lukken, je kan de CV out dan voor 1 van de CV's in kunnen gebruiken, je heb wel een volt naar hertz type nodig en dan kan je baslijntjes met een bereik van 2 oct. spelen

Zelf heb ik ook een voeding nodig, dus ik ga daar nog wel wat voor bedenken.

Ik houd bij europanelen boven en onder altijd een hele centimeter vrij voor de schroefstrippen. Nooit spijt van gehad.
Maarreh, enkel PCB afnemen is geen optie? Ik zie hem niet in de prijslijst(?)

Bij Supermoduul.com heb ik een aantal euroracks gekocht...
De binnenmaat aan de voorkant van deze racks is anders dan die Doepfer gebruikt..
De onderste/bovenste steunbalken steken naar binnen meer uit....
Mogelijk kan je deze binnenmaat aanhouden..
zie plaatje....
1500.jpg

Bij Supermoduul.com heb ik een aantal euroracks gekocht...
De binnenmaat aan de voorkant van deze racks is anders dan die Doepfer gebruikt..
De onderste/bovenste steunbalken steken naar binnen meer uit....
Mogelijk kan je deze binnenmaat aanhouden..
zie plaatje....
1500.jpg

Thanx, ik ga daar vanuit en idd voor de schroefgaatjes ga ik ovale gaten gebruiken.

Gezien de aankoop van een dikke vette Suzuki FZ50, voor mij dan ook alleen het PCB vrees ik (of misschien toch die frontplaat erbij....whhaaa). Die bovenstaande voeding is overigens wel supercheap en klein qua afmetingen. Ik had hem ook eens gemaakt voor mijn MFOS minisynth.

Uiterlijk maakt voor mij ook weinig uit :D. Als het maar goed klinkt! Nette richtprijs Richard :okdan:

Back