DGS - Scorpion. Wie kent deze?

Hazes

Vind ik leuk
Dit vond ik op Marktplaats. Wie kent 'm? Is trouwens ook te koop. 1250 euri wekt de indruk van (te?) duur......

Ken hem al een tijd en hij stond laats op ebay.nl :)
Zijn er niet zo veel van dus de prijs is veel maar hij is ook een mooie cent waard.

heb hem in 1990 gekocht en in 2001 verkocht.

specs..tja....ff denken:

2 vco's
ring modu
24 db lowpass filter
2 lfo's

en een trigger in...thats it...meer weet ik niet meer.

leuk bakje(ik was de enige)(jippie)

verder vind ik de prijs onbeschoft hoog voor het geen wat hij kan.

Dudes, ik heb hier nog een leuk synthje liggen wat bijna hetzelfde is, alleen staat er Spirit op. Zelfde lettertype enzo. Bij mij zit er ook nog een HP filter op en een joystick.

Ik heb er alleen nog geen geluid uit kunnen toveren =(

Heb ik ooit voor 15 gulden gekocht ergens. Heeft het nooit gedaan, maar ik heb 'm opengeschroefd en er lijkt weinig aan de hand. Ik zal 'm is laten checken...

Ergens op synthmuseum staat ie geloof ik als E-synth The Spirit. Zo heb ik 'm ook ergens in een boek gezien.

ff plaatje doen...
deze heeft cv gate en nogwat,is er later ingebouwd...

Attachments

• scorpion.jpg
    scorpion.jpg
    26,3 KB · Bekeken: 137
No_key, de synth jij hebt is de E-pro Spirit. Bijna identiek aan de DGS (en volgens mij ook hardstikke zeldzaam).

3 oktaafs keyboard met portamento,
2 VCO's (zaagtand, driekhoek en blokgof (PWM mogelijk) OSC sync mogelijk (en crossmod?),
2 24db/oct VCF's (highpass en lowpass),
2 LFO's (driehoek en blokgolf),
2 Envelopes (ADSR)
Joystick voor pitchbend, filter cut-off of Amp
CV/Gate in- en uitgangen,

Via een interface (kan in opdracht gebouwd worden) kan een microcomputer dienst doen als sequencer.
De fabr8ikant werkt op dit moment aan verbeteringen aan het instrument, zoals ve3rvanging van de joystick door pitchbend/modulatie wielen. :confused:

E-PRO: Jan van Gentstraat 87 Badhoevedorp

Bron: Hans de Vries - Synthesizers.

Origineel geplaatst door n0_key
Dudes, ik heb hier nog een leuk synthje liggen wat bijna hetzelfde is, alleen staat er Spirit op. Zelfde lettertype enzo. Bij mij zit er ook nog een HP filter op en een joystick.

Ik heb er alleen nog geen geluid uit kunnen toveren =(

Heb ik ooit voor 15 gulden gekocht ergens. Heeft het nooit gedaan, maar ik heb 'm opengeschroefd en er lijkt weinig aan de hand. Ik zal 'm is laten checken...

Ergens op synthmuseum staat ie geloof ik als E-synth The Spirit. Zo heb ik 'm ook ergens in een boek gezien.

Da's dan de E-Pro Spirit, de verbeterde opvolger van de DGS Scorpion. Is een Nederlandse synth. Dat boek waar je het over hebt is waarschijnlijk 'Synthesizers' van de Vries. Mocht iemand dat boek te koop hebben, dan hoor ik dat graag. :) En mocht je trouwens je Spirit willen laten repareren, PB of mail me maar ff. ;)

Origineel geplaatst door marcuuu
Ken hem al een tijd en hij stond laats op ebay.nl :)
Zijn er niet zo veel van dus de prijs is veel maar hij is ook een mooie cent waard.

De verkoper had hem zelf gekocht voor 605 EUR en nu biedt hij die aan voor meer dan het dubbele. Ja de verkoper weet wat ie waard is. :D

ik had hem toen gekocht voor 250 piek samen met een cs 15

(ff over die prijs,echt belachelijk..zo bijzonder is hij niet,wat een afzetterij)

je kan meer met een pulse

Laatst gewijzigd:
haha shiva zegt waar het op staat :D blijft wel een leuke bak :biertje:

Origineel geplaatst door Hover
De verkoper had hem zelf gekocht voor 605 EUR en nu biedt hij die aan voor meer dan het dubbele. Ja de verkoper weet wat ie waard is. :D

Ik zou graag eens van je willen weten hoe je hierrbij komt???
Het bedrag wat ik destijds voor de Scorpion betaald heb, verschilt niet veel met het berdrag waarmee ik de Scorpion
aanbood op Marktplaats!
aanbood inderdaad, want ik heb besloten om de Scorpion niet meer weg te doen!

Voor de mensen die mij een afzetter vinden, ik verplicht niemand om de Scorpion te kopen!
Als de Puls meer kan moet je een Puls kopen !

Origineel geplaatst door DutchFingers
Ik zou graag eens van je willen weten hoe je hierrbij komt???
Het bedrag wat ik destijds voor de Scorpion betaald heb, verschilt niet veel met het berdrag waarmee ik de Scorpion
aanbood op Marktplaats!
aanbood inderdaad, want ik heb besloten om de Scorpion niet meer weg te doen!

Voor de mensen die mij een afzetter vinden, ik verplicht niemand om de Scorpion te kopen!
Als de Puls meer kan moet je een Puls kopen !

oeps ipv Dutch finger mischien beter lange tenen als nickname;)

Origineel geplaatst door DutchFingers
Het bedrag wat ik destijds voor de Scorpion betaald heb, verschilt niet veel met het berdrag waarmee ik de Scorpion aanbood op Marktplaats!

Oh, dus je hebt 'm uit Belgiƫ gehaald? De prijs kwam me al bekend voor. ;)

Waar het om gaat is, wat heb je ervoor over.
Van wie de scorp dan ook afkomt maakt niks uit, ik had het bedrag wat ik er destijds voor betaalde graag voor over en
vond hem dat bedrag ook waard en als er mensen zijn die vinden dat hij dat niet waard is respekteer ik dat gewoon.
en met alle respect voor die , die menen dat hij niet bijzonder is, ik vind hem wel bijzonder en veel van mijn vrienden vinden dat ook. Ik vond toendertijd ook dat de Scorp in Nederland moest blijven en vind dit nog steeds, daarom heb ik hem ook niet aangeboden op Ebay.com maar op Ebay.nl en vervolgens Marktplaats wat door iemand die zichzelf z0o verschrikkelijk leuk vind grondig is verziekt en zo stoer was om discussie niet persoonlijk aan te gaan door me gewoon even zijn standpunten te mailen.

DGS Scorpion

DGS Scorpion

De DGS is inderdaad een Moddervette synthesizer gebaseerd op CEM3340 VCO's
deze zijn dezelfde dan vb.een Sequential Pro-One.

De prijs is net datgene waard wat je ervoor over hebt.
Dus Boem-Tsjak als er mensen zijn die deze Synthesizer zijn geld waard vinden dan hebben
deze mensen een andere mening dan u :(

Kijk een TB-303 voor meer dan 1000 EURO,tsja,...

Groetjes aan Dutch-Fingers,

mvg,

Synth-Odyssey

ik vraag me nu wel af of er meerdere scorps zijn

die ik kocht was gaar,een neef van me heefter grijze knoppen op gezet,als ik me goed herrinner zat er ook een leegte waar normaal een knop hoorde te zitten.
verder vroeg hij of ik met die wasmachine onderdelen wel fatsoenlijk muziek kon maken,het was namelijk niet veel soeps wat er in zat..(moest toen wel lachen)
en hij had alleen trigger in,dus die cv is er later op gezet...

mijn vraag is...hoe origineel is hij dan nog?

Ben ooit eens een keer een "Scorpion" tegen gekomen!
Dat was bij "Music House"(oude adres dan!) jaar of 6 geleden!
Dat was alleen een zilvere!:confused: En er werd toen beweerd dat er misschien wel niet meer als 10 van gemaakt waren!:confused:

Klopt dit?

Heb 'em overigens nooit gehoord! Maar eerlijk gezegd lijkt hij me niet zo spectaculair!:D

Peace...

Back