Hey, ik heb weer eens een device panel gemaakt, deze keer voor de Moog Voyager (RME). Kan misschien van pas komen wie weet. Als er foutjes inzitten hoor ik t wel.
sunny, device panels zijn xml dus dat zal denk ik wel moeten werken op een Mac maar pin me dr niet op vast
wat betreft Keys vs RME : de Voyager manual is voor beide apparaten dus de MIDI CC's etc zijn hetzelfde.
3 opmerkingen nog:
1. Switchen van Banks gaat bij mij een beetje raar, als ik in het device Panel bijvoorbeeld 2 kies (Bank C) dan veranderd de Moog pas van Bank wanneer ik daarna een Program change stuur.
2. Ik zag vanmiddag dat het Panel alleen voor MIDI channel 4 geldt (aangezien mijn voyager altijd op 4 staat merkte ik dat verder niet) Ik weet ook niet of ik dat nog makkelijk kan ombouwen naar 16 kanalen aangezien de Device Panel editor uit 1854 stamt ongeveer.
3. Ik krijg met geen mogelijkheid het Device Panel geopend in het hoofdscherm (Arrangement), als ik op het Piano knopje klik opent ie een standaard dingetje met alleen Gain en Delay. Ik gebruik dus alleen een Automation track voor de eh... Automation.
1. Switchen van Banks gaat bij mij een beetje raar, als ik in het device Panel bijvoorbeeld 2 kies (Bank C) dan veranderd de Moog pas van Bank wanneer ik daarna een Program change stuur.
Dat is volgens mij een normale implementatie van het midi protocol
When a Bank Select is received, the MIDI module doesn't actually change to a patch in the new bank. Rather, the Bank Select value is simply stored by the MIDI module without changing the current patch. Whenever a subsequent Program Change is received, the stored Bank Select is then utilized to switch to the specified patch in the new bank. For this reason, Bank Select must be sent before a Program Change, when you desire changing to a patch in a different bank. (Of course, if you simply wish to change to another patch in the same bank, there is no need to send a Bank Select first).
Ik gaf Cubase al de schuld met zn prehistorische editor, t word tijd dat ze die eens de 21e eeuw in trekken daar bij Steinberg (ik heb Cubase 6 nog niet maar ik vermoed dat daar precies dezelfde editor inzit)
Heeft iemand deze panel al op Cubase 7 (7.5) werkend gekregen? Ik werd al helemaal blij dat ik hem vond, maar krijg hem niet geimporteerd. De XML structuur is ook totaal anders dan van andere panels, bijv. die van http://www.cykong.com/CubaseSX/SXpanels.htm . Of zijn er andere alternatieven?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.